Skip to content

היום – מצעד מחאה נגד הטבח בעם הכורדי

עשרות קציני מילואים קרביים בפנו במכתב לראש הממשלה והרמטכ"ל לפעול מיידית לטובת הכורדים בסוריה. היום מתוכננת הפגנת מחאה במצעד שינוע מהשגרירות הטורקית אל השגרירות האמריקאית בתל אביב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כמה עשרות קצינים קרביים ומפגינים נוספים יצעדו היום (שלישי) משגרירות טורקיה לשגרירות ארצות הברית במחאה על נטישת הכורדים בידי ארצות הברית ותקיפתם על ידי הצבא הטורקי.
צעדת המחאה מתוכננת לצאת בשעה 16:00משגרירות טורקיה ברחוב הירקון ותתיים בשגרירות ארצות הברית השוכנת גם היא באותו רחוב בתל אביב.
כבר לפני שלושה ימים טורקיה הודיעה שכבשה עיירה אסטרטגית והרגה עד כה 277 לוחמים כורדים. למעלה מ-200 אלף תושבים כבר נמלטו, מפקד הכורדים פנה לארה"ב ואמר: "הפקרתם אותנו לטבח". גרמניה וצרפת הענישו את טורקיה והודיעו כי הן מפסיקות למכור לה נשק.
ביום חמישי שעבר פנו רב סרן במיל, יאיא פינק ועוד 34 קציני מילואים קרביים במכתב לראש הממשלה ושר הביטחון בנימין ולרמטכ"ל אביב כוכבי וקראו להם לפעול מיד ולעשות ככל שניתן על מנת למנוע טבח בעם הכורדי. "אל לנו כישראלים וכיהודים לעמוד מנגד, כאשר אנו רואים עם אחר, אשר ננטש על ידי בעלות בריתו ומופקר חסר הגנה. אנו זוכרים היטב על בשר עמנו, מה עלול להתרחש כאשר מדינות העולם מפקירות עמים לגורלם", כתבו הקצינים למכותבים.

לא תעמוד על דם רעך - לא מפקירים את הכורדים
לא תעמוד על דם רעך - לא מפקירים את הכורדים

בשבת האחרונה צעדו כ-3000 איש ברחובות מארסיי כדי להביע תמיכתם בקהילה הכורדית בעיר ומחאה חריפה כנגד הפקרתם של הכורדים על ידי האמריקאים. קהילות כורדיות רבות ברחבי אירופה הפגינו גם הן בעד הכוחות הכורדיים בצפון סוריה ונגד הפלישה הטורקית. מפגינים בגרמניה, איטליה, צרפת, יוון, הולנד, שווייץ ושבדיה הניפו את הדגל הכורדי וקראו בגנות טורקיה ומנהיגה ארדואן. "ארדואן = דאעש" ו"די לטרור של ארדואן", נכתב על שלטים שהניפו המפגינים.

ההפגנה במרסי (צילום: עמית מנדלזון)
ההפגנה במרסי (צילום: עמית מנדלזון)

"ישראל היא מדינה שיש לה אמצעים רבים לסייע ללוחמים הכורדיים וכעת זה הזמן לעשות כן. לחץ בינ"ל, אספקת מזון, בגדים, תרופות, אמל"ח, ייעוץ מודיעיני וצבאי אלו פעולות לא מסכנות חיים, וניתן לעשותם תוך זמן קצר מאד", כתבו הקצינים במכתבם והוסיפו: "אנו יודעים שיש כאן השלכות אסטרטגיות רחבות וכמובן שאין אנו מודעים לתמונה המלאה, אולם אנו שחונכנו על ערכי הדוגמא האישית ועל קדושת החיים, לא יכולים לחשות בעת הזאת ונשמח לסייע בכל פעולה בעניין".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן