Skip to content

ה-STREET ART הגדול בעולם נמצא בישראל

מיצב האמנות ״המבוך״ של האמן Ame72 נכנס לספר השיאים של גינס כעבודת ה Street art הגדולה ביותר בעולם והוא מוצג על גג מלון אלמא בזכרון יעקב.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לילי אלשטיין, האספנית והבעלים של מלון ומרכז אמנויות אלמא, פגשה ב Ame72 ששמו הפרטי הוא ג'יימס, כשהגיע להציע לה ציורי קיר, אך לבסוף פרש בפניה את מיזם המבוך. אלשטיין התלהבה והשאר היסטוריה. במיזם, האמן הציע לקחת ‘חתיכות’ מהרחוב וליצור מהן מעין מבוך מלא אפשרויות. הרעיון המקורי שלו, היה לבנות את המבוך מבטון, אבל זה לא התאים לגודל לכן הוא השתמש בפאנלים של אלומיניום, מה שאיפשר לו גם לשחק אתו, להזיז את הקירות וליצור מסלולים חדשים.

צילום: יחצ מיכל אורן
צילום: יחצ מיכל אורן
צילום: יחצ מיכל אורן
צילום: יחצ מיכל אורן

העבודה שגודלה 267.74 מטר, שברה שיא חדש וגברה על עבודת אמן מדובאי. על קבלת ההודעה על הזכייה מספר האמן "קשה לתאר את התחושה שמתלווה לקביעת שיא עולם חדש. הייתי אומר שזה מדהים וסוריאליסטי בו זמנית. מהרגע שגינס אישרו את השיא ביום חמישי, הטלפון שלי לא מפסיק לצלצל. היינו ערים כל הלילה וקיבלנו שיחות מרחבי העולם, אספן אמנות אפילו הציע לקחת את The Maze לסיור ברחבי ארה"ב. הפרויקט כולו התחיל בפגישה באלמא עם הבעלים לילי אלשטיין שהשתתפה מיד בחזון שלי ליצור משהו שמעולם לא נעשה בעבר והעניקה תמיכה מלאה בכדי שזה יקרה".

צילום: יחצ מיכל אורן

ג'יימס בן ה-46, בריטי במקור שחי 13 שנים בישראל. הוא נולד וגדל סמוך למנצ’סטר בבריטניה, שם התחיל לצייר גרפיטי ב-1985. בישראל, פועל ג’יימס-איים על הקירות בתל אביב, בעיקר בחלקה הדרומי של העיר. אלו הן עבודות רחוב גדולות וצבעוניות, ולרוב מככבות בהן דמויות לגו שנצבעות בגוונים פופיים ואטרקטיביים. עבודותיו נמצאות היום בערים שונות בעולם כמו: לונדון וניו יורק, הוליווד ועוד ואף על גדר ההפרדה. עבודותיו הצבעוניות עוסקות בעוולות חברתיות שונות ומעלות ביקורת על החברה הצרכנית.

אלמא  רח' יאיר1 זכרון יעקב

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן