Skip to content

היבוא מזנק וסין מדווחת על גירעון מסחרי

הגירעון המסחרי של סין זינק בפברואר והגיע לשיא של העשור האחרון, בעקבות צמיחה ביבוא ועלייה במחיר של חומרי גלם שסין זקוקה להם לתדלוק הצמיחה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הגירעון המסחרי של סין זינק בפברואר והגיע לשיא של העשור האחרון, בעקבות צמיחה ביבוא ועלייה במחיר של חומרי גלם שסין זקוקה להם לתדלוק הצמיחה

 מאת גרשון גירון

סין - היצוא מניע את הצמיחה
סין - היצוא מניע את הצמיחה

בעקבות צמיחת היבוא ב- 39.6 אחוז מהשנה שעברה וצמיחת היצוא ב- 18.4 אחוז, הגיע הגירעון המסחרי של סין ל-26 מיליארד דולרים. כך מדווח הבי.בי.סי.

משקיפים סבורים, שהגירעון המסחרי המתרחב מאותת אולי על אתגרים כלכליים עמוקים, שיהיה על סין להתמודד איתם. כלכלת סין מונעת על ידי יצוא והיא תלויה בצמיחה העולמית המדשדשת עדיין.

בינתיים עולים מחירי רבים מחומרי הגלם שסין זקוקה להם לתדלוק צמיחתה. לנוכח בעיות, אלה סבורים משקיפים שסין תיאלץ לפעול לעידוד הצריכה מבית.

בשבוע שעבר נמסר מסין שהיא מצפה לצמיחה שנתית בת 7.5% בשנת 2012, היעד הנמוך ביותר שהוצב משנת 2004. יעד האינפלציה נקבע לארבעה אחוזים.

עליית המחירים היא אחת הבעיות החמורות שאיתן מתמודדת סין בשנים האחרונות, בפרט מאחר שהיא מייבאת את רוב הנפט שהיא צורכת וחומרי הגלם המשמשים אותה. מסיבה זאת, מאחר שמחירי הנפט הגולמי טיפסו ל- 125 דולרים לחבית, חברות רבות אוגרות דלק כדי להתגונן מפני עליות מחירים עתידיות. על פי נתונים שפורסמו בסוף השבוע, הגיע יבוא הנפט לשיא של 5.95 מיליון חביות ביום. גם יבוא הנחושת ועפרת הברזל לסין עלו בחודש האחרון.

מצד אחר, נתונים מעודדים על התאוששות איטית באירופה ובארצות הברית, שני שווקי היצוא העיקריים של סין, מעודדים את הסינים. בחודש שעבר פורסם שכלכלת ארצות הברית ייצרה 227,000 משרות חדשות בפברואר, ושיעור האבטלה נותר בעינו, 8.3 אחוז, הנמוך בשלוש השנים האחרונות. בה בעת יוון חתמה ביום שישי על עסקת מחזור חוב עם נושיה, צעד חשוב לקראת אישור סופי של חבילת ההצלה השנייה שלה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן