Skip to content

אוחנה תוקף בחריפות את ליאת בן ארי ושי ניצן: הפרקליטות שבתוך הפרקליטות

אמיר אוחנה תקף חריפות את המערכת שבראשה הוא עומד. היועץ המשפטי לא נותר חייב: "איש לא ירתיע אותנו מלעשות את מלאכתנו נאמנה. איש לא יסיט אותנו מדרך הישר"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר המשפטים אמיר אוחנה הדהד היום (שלישי) את מסריו של קרש הממשלה בנימין נתניהו ומתח ביקורת חריפה על הפרקליטות, שלדבריו "הופכת את עצמה לשחקן במגרש הפוליטי". אוחנה טען שה"פרקליטות שבתוך הפרקליטות" (בן ארי וניצן) לא הגיבה לשימוע בנפש חפצהובלב נקי. "איך אמר אחד מעמיתיכם – 'בנפש חפצה'? בנופש חפצה", אמר אוחנה.

הפרקליטות נעזרת בכת קטנה של עיתונאי-חצר

אוחנה האשים את הפרקליטות ב"סירוב מוחלט לבדוק את האמת", לאחר שלטענתו הציע לפתוח בחקירה לאיתור המדליפים מתוך המערכת – וסורב. "בחודשים האחרונים קיימתי מספר שיחות עם בכירי המערכת, וכמותם נבדקים אלפים מבין עובדי השב"כ, צה"ל ואפילו המשטרה. למה לא הפרקליטות? הצעתי לפתוח בחקרה שתאתר את העבריינים ונאמר לי שאין זה בסמכותי להורות על פתיחת חקירה, אלא רק ביכולתי לבקש", אמר השר.

"יש מי, שבאמצעות כת קטנה של עיתונאי-חצר הצליחו לבסס את התפישה כי מתחוללת כאן מלחמת בני אור בבני חושך, שבה הפרקליטות מגינה בגופה על הציבור"…", "..מקהלה של עיתונאי-חצר ופרשנים מטעם נחלצת תמיד להגנת הפרקליטות ומציגה את התהיות ככפירה ב'שלטון החוק'. קריירות פוליטיות וציבוריות חוסלו בזו אחר זו, כשהציבור – שאינו נחשף לעובדות – משוכנע שמדובר בניקוי אורוות". דברי אוחנה.

שר המשפטים אוחנה בנאומו (צילום מתוך סרטון בדף הפייסבוק שלו)
שר המשפטים אוחנה בנאומו (צילום מתוך סרטון בדף הפייסבוק שלו)

היועה"מ: איש לא ירתיע אותנו  איש לא יסיט אותנו מדרך הישר

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט  לא נותר חייב ותקף את אוחנה: "מערכת אכיפת החוק פעלה, פועלת ותמשיך לפעול בלא מורא באופן ענייני, מקצועי ולמען שלטון החוק והאינטרס הציבורי בלבד. איש לא ירתיע אותנו מלעשות את מלאכתנו נאמנה. איש לא יסיט אותנו מדרך הישר".
"היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה מצרים  מאד על דבריו של שר המשפטים הערב" נמסר מטעמו של מנדלבליט, "אנו דוחים את הניסיון להטיל דופי בעבודתם של מי מגורמי המשטרה והפרקליטות ללא כל ביסוס עובדתי. מערכת אכיפת החוק לא תיגרר לשדה הפוליטי, כפי שלא נגררה בעבר". מנדלבליט מתריע בפני אוחנה כי "עצמאות התביעה הכללית היא עקרון יסוד של משטר דמוקרטי תקין. מערכת אכיפת החוק פעלה, פועלת ותמשיך לפעול בלא מורא באופן ענייני, מקצועי ולמען שלטון החוק והאינטרס הציבורי בלבד. איש לא ירתיע אותנו מלעשות את מלאכתנו נאמנה. איש לא יסיט אותנו מדרך הישר", כתב היועץ המשפטי לממשלה.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן