Skip to content

בית המשפט אישר למשטרה לבצע חיפוש בטלפונים של יועצי ראש הממשלה

בתום דיון ארוך קבע השופט כי נפלו פגמים מהותיים בהתנהלות היחידה החוקרת אבל מנגד הוא מבין כי דחיית בקשת המשטרה תחנוק את החקירה.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית משפט השלום בתל אביב אישר הערב (רביעי) את בקשת חוקר המשטרה לקבל צו חיפוש בתוך הטלפונים של יונתן אוריך ועופר גולן: בתום דיון ארוך בפרשת החרמת הטלפונים מיועצי ראש הממשלה בנימין נתניהו בחשד להטרדת עד המדינה שלמה פילבר, החליט שופט בית המשפט השלום בתל אביב עלאא מסארווה,כי "כי אכן נפלו פגמים בהתנהלות היחידה החוקרת אל מול החשודים בתיק זה". עם זאת, בשורה התחתונה הוא קיבל את הבקשה ל"צווי החיפוש מדודים שמציעים חיפוש 'כירורגי' ומוגדר". פרקליטי יועצי ראש הממשלה צפויים לערער על ההחלטה.

השופט עלאא מסארוווה (צילום: דוברות בתי המשפט)
השופט עלאא מסארווה (צילום: דוברות בתי המשפט)


"אני מקבל את טענת המבקשת כי דחיית הבקשות להוצאת צווי החיפוש עלול  לפגוע בחקירה", נימק השופט אל החלטתו. "מצאתי, לאחר התלבטות, לקבל את בקשת המבקשת לצווי החיפוש המדודים ואשר מציעים חיפוש "כירורגי" ומוגדר, תחת פיקוח שיפוטי צמוד.  צווי החיפוש יבוצעו לפי המוצע בנספח א' לבקשה. המיון הראשוני, לפי הפרמטרים שצוינו בנספח,  יבוצע על ידי חוקר שאיננו שייך ליחידה החוקרת הרלוונטית, ויובא לעיון בית המשפט בלבד, שיעיין בו שייתן הוראות בהמשך", כתב מסארווה. 

הוא הסביר כי "מדובר במלאכת איזון בין אינטרסים מנוגדים בעלי חשיבות רבה. מחד, האינטרס הציבורי במיצוי חקירה בגין עבירה של הטרדת עד, על החומרה הרבה הכרוכה בעבירה זו, במישור טוהר ההליך המשפטי והחשש לפגיעה בו, לצד חקר האמת ביחס למעורבים שנחקרו ולמעורבים נוספים".

"מנגד, אין להמעיט ערך בחשיבות ההקפדה על זכויות החשוד. חיפוש ללא צו שיפוטי, במכשיר הטלפון האישי של החשוד, צריך להתבצע בתוך הליך מבוקר, מסודר, שקוף, ולא מאולתר".

"לנוכח השלב הדיוני הנוכחי, וגם לאחר התחשבות בפגיעה בזכויות החשודים ובפגמים שנפלו בחקירה, מצאתי, לאחר התלבטות, לקבל את בקשת המבקשת לצווי החיפוש המדודים ואשר מציעים חיפוש "כירורגי" ומוגדר, תחת פיקוח שיפוטי צמוד.  צווי החיפוש יבוצעו לפי המוצע בנספח א' לבקשה. המיון הראשוני, לפי הפרמטרים שצוינו בנספח,  יבוצע על ידי חוקר שאיננו שייך ליחידה החוקרת הרלוונטית, ויובא לעיון בית המשפט בלבד, שיעיין בו שייתן הוראות בהמשך". 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן