Skip to content

תחקירן בצלם נעצר, עוכב, אבד הכרה ושוחרר אחרי כמעט יממה

עארף דראר'מה הגיע בבוקר למחסום בבקעה ונעצר לתשאול, הוכה בגבו, נלקח למוצב ושם אבד את הכרתו. הובהל לבית החולים בעפולה ומשם מלקח למשטרת אריאל, בתחנה עוכב עד ארבע לפנות בוקר ושוחרר. בכל אותה עת סירבו בצה"ל למסור למשפחה להיכן הוא נעלם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תחקירן ארגון זכויות אדם נעצר אתמול (חמישי) בידי צה"ל, תוחקר, יובש במשמש, התעלף והובהל לבית חולים. לאחר טפול נלקח לתחנת המשטרה על ידי חיילי צה"ל שם תוחקר בידי החיילים על עבודתו ושוחרר על ידיהם לפנות בוקר על פני כביש 90.

תחקירן ארגון זכויות האדם "בצלם" עארף דראר'מה (50) נעצר אתמול כשהגיע ב-10:00 בבוקר למחסום תיאסיר שבבקעת הירדן. במחסום הוחלט לעכבו הוא עוכב שם לשעה שבמהלכה אחד מחיילי המחסום הכה אותו בגבו במכת אגרוף. שעה ארוכה הוא עוכב בשמש ואז הובל למוצב צה"לי.
במוצב, הוא שהה ארבע שעות ואז חש ברע, התעלף והוחש למרפאה צבאית ומשם לבית החולים פוריה בעפולה לקבלת טיפול ועזרה ראשונה. 12 שעות לאחר שנעצר, ב – 22:00 שוחרר התחקירן מבית החולים והובל על ידי חיילי צה"ל למשטרת אריאל. שם תושאל על ידי השוטרים לגבי נוכחותו בהפגנה שנערכה בשבוע שעבר נגד נקודת ההתנחלות  לא חוקית ("המאחז") "שירת העשבים".
יצוין כי כל אותה במהלך כמעט יממה (16 שעות) ניסתה משפחתו לברר במשטרה ובצה"ל לאן נעלם אב המשפחה. גם במשטרה וגם בצה"ל לא הגיבו לשאלות המשפחה והתעלמו מהן.

 

עארף דראר'מה ( צילום באדיבות משפחת דראר'מה)
עארף דראר'מה ( צילום באדיבות משפחת דראר'מה)

מגפון פנתה למשטרת ש"י ולצה"ל בניסיון לברר את הסיבות לסיפור הקשה הזה כמו גם מדוע היה צורך בהשפלתו ובהתעלמות מניסיונות משפחתו לברר מה עלה בגורלו, לאן הוא נעלם?
במשטרת ש"י טענו כי מדובר בעניין צה"לי והפנו את השאלות לדובר צה"ל.  מדובר צה"ל נמסר כי "אתמול בשעות הבוקר במהלך פעילות שגרתית של כוחות צה"ל, נעצר פלסטיני בשל חשד למעורבות בהפרת סדר. כחלק ממעצרו, נערכו לעצור בדיקות רפואיות בבסיס צבאי, בעקבותיהן הוחלט לפנות את העצור לבית חולים".
דובר צה"ל לא הסביר מדוע דראר'מה נלקח מהמיון בעפולה לתחנת משטרת אריאל ומדוע הוחזק שם על ידי צה"ל עד לפנות בוקר, אז לקחו אותו החיילים ושחררו אותו ליד רכבו שנותר בסמוך למחסום בו נעצר.

זה המקום לציין כי דובר צה"ל עדיין מברר פרטים לשאלות מגפון הנוגעות לסיבת הובלת התחקירן למשטרת ש"י ועכובו שם, וכשאלו יגיעו. יפורסמו כאן בהתאם.
יתכן כי הסיבה שנלקח למשטרת אריאל נעוצה בהפגנה שתיעד שהסתיימה במעצר המוני של פלסטינים, זרים עיתונאים שנלקחו לחקירה בתחנת המשטרה ושם שוחררו.
מקרובים לתחקירן אמרו כי הקשה מכל הייתה ההשפלה שעבר במחסום כשהוכה בגבו, עד שלאחר שהייה ארוכה במוצב פשוט התמוטט ואיבד את ההכרה, כשמשפחתו חסרת אונים מול שלטונות הצבא והמשטרה שלא עונים לה היכן הוא נמצא.

על מה תוחקר התחקירן?

בשבת שעברה הגיעו כ- 150 פלסטינים, ישראלים ואחרים למאחז "שירת העשבים" הסמוך להתנחלות מחולה שבבקעת הירדן.  דראר'מה שנכח בהפגנה תיעד בהפגנה באמצעות מצלמתו את התנהלות כוחות הביטחון אל מול המפגינים. המפגינים הניפו דגלי פלסטין וקראו לסיום הכיבוש. מתנחלים המתגוררים במקום, חלקם חמושים באקדחים ורובים, התעמתו עם המפגינים וניסו לדחוף אותם אל מחוץ למאחז. חיילי צה"ל שהגיעו למקום לאחר זמן קצר פיזרו את הפגנת הפלסטינים באמצעות "אמצעי מניעה" גז מדמיע ורימוני הלם. הם אף ניסו לעצור בכוח מפגין פלסטיני, והוא פונה לטיפול רפואי לאחר ניסיון המעצר. במהלך המחאה, עיכבו ישראלית אחת, 20 פעילים זרים ואתם גם 11 עיתונאים פלסטינים שהגיעו לסקר את האירוע. לקראת שעות הערב הועברו כל המעוכבים והעצורים לתחנת משטרת אריאל, שם נחקרו ושוחררו. 

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן