Skip to content

גנץ: "ההסתה מרימה שוב את ראשה המכוער"

עשרות אלפים גדשו את כיכר רבין והסביבה בעצרת לכרו של ראש הממשלה שנרצח לפני 24 שנים. "חובתם של מנהיגים מהימין מרכז ושמאל לשים סוף למי שלשונם אינה יודעת מעצור. זוהי חובתי, זוהי חובתם של מנהיגי הליכוד , חובתם של ראשי הציבור הדתי לאומי", אמר גנץ
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

למעלה  מ 30  אלף איש נכחו הערב (שבת) בכיכר רבין בתל אביב בעצרת לזכרו של ראש ממשלת ישראל יצחק רבין שנרצח ביריות אקדח בעצרת למען השלום באותה כיכר.  יו"ר כחול לבן, בני גנץ נשא את הנאום המרכזי. "השנים האחרונות הוכיחו לנו שההסתה אינה שייכת למחנה או למגזר פוליטי", אמר גנץ. "חובתם של מנהיגים מהימין מרכז ושמאל לשים סוף למי שלשונם אינה יודעת מעצור. זוהי חובתי, זוהי חובתם של מנהיגי הליכוד , חובתם של ראשי הציבור הדתי לאומי, חובתם של מנהיגי השמאל וחובתם של מנהיגי הציבור הערבי", אמר גנץ במהלך נאומו.

צילום: רפי מיכאלי
צילום: רפי מיכאלי
בני גנץ (צילום: דן בר דב)
בני גנץ (צילום: דן בר דב)
רויטל גנץ מקשיבה לבעלה (צילום: דן בר דב)
רויטל גנץ (עם של במרכז) מקשיבה לבעלה (צילום: דן בר דב)

בפתח נאומו אמר גנץ: : "הרשו לי לומר לכם, כפי שאמר יצחק רבין ז"ל, שגם אני קצת מתרגש. מדינת ישראל לעולם לא תיכנע לשנאה, אזרחי ישראל לעולם לא ישפילו את מבטם מול סוכני השנאה, ילדי ישראל לא יגדלו יותר למדינה שחלק ממנהיגיה מקדשים את השנאה".
הוא הוסיף: "יצחק רבין נרצח בגלל הפלגנות, ההסתה והשנאה. 24 שנים אחרי, יצחק רבין כבר לא איתנו, אבל לצערינו ולבושתינו, ההסתה מרימה שוב את ראשה המכוער, הפלגנות הופכת אותנו לזרים האחד לשני, והשנאה הפכה שוב לנשק מסוכן בידי פוליטיקאים חסרי גבולות".
גנץ התייחס בנאומו לקיום העצרת באופן פרטי שכידוע הופקה לאחר מאמצים רבים שכלל גם גיוס המונים: "כראש ממשלת ישראל, אשאף ואפעל בכדי להפוך את העצרת הזו לעצרת ממלכתית ורשמית, המשותפת לכל החברה הישראלית. אני רוצה שהכיכר הזו תהיה מאוזנת כך שיתקיים בה הזיכרון לרצח השפל ולמבצעיו, ובאותה מידה שכל הזרמים ימצאו בה את מקומם וירגישו בנוח לבוא ולהתאבל, ובכנות גדולה, על הרצח השפל הזה".
עוד אמר כי "בשנה הבאה אני מתחייב כראש ממשלה לעמוד כאן ולהביא איתי את ראש האופוזיציה לעמוד כאן יחד, גם אם אנו חלוקים בדעותינו, נעמוד שלובי ידיים במסר של תקווה ופיוס פנימי".

צילום: ציפי מנשה)
צילום: ציפי מנשה)
(צילום: ציפי מנשה)
(צילום: ציפי מנשה)
ח"כ זמיר ורעייתו (צילום: ציפי מנשה)
ח"כ זמיר ורעייתו (צילום: ציפי מנשה)
(צילום: ציפי מנשה)
(צילום: ציפי מנשה)

אני מספר אישי 2355891, רא"ל במילואים בני גנץ אומר לכם, אנחנו יוצאים למאבק החשוב ביותר – המאבק על שלום הבית

גנץ התייחס לירי הרקטות מעזה ואמר: "נחזיר את ההרתעה ונדע להילחם, אבל גם נדע לנצל אותה כדי להחזיר את התקווה בדיוק כפי שהיה נוהג יצחק לו היה אתנו כאן היום. אני וחבריי להנהגת כחול לבן יחד עם שותפים נוספים וחשובים מכל המפלגות לא נהסס להכות ביד פלדה את ידו של כל אויב מדרום או מצפון מקרוב או מרחוק, אך באותה מידה לא נהסס ללחוץ את ידיהם של מנהיגי מדינות אויב אשר יחליטו לראות בנו ידידים ושותפים לאתגרים הביטחוניים, הכלכליים והחברתיים של אזורנו"
על השותפות עם האזרחים הערבים אמר: "בחברה שלנו נשיב את הביטחון האישי לאזרחים הערבים ונגן גם על כבודם ומקומם של יריבנו הפוליטים. כן, גם הם אחים, כן, גם הם חלק מאתנו".

גנץ סיים את נאומו בהתייחסות לדברים שאמר יצחק רבין ז"ל לפני חתימת הסכם השלום עם ירדן: "אני בצניעות רבה, מבקש לחזור ולומר, אני מספר אישי 2355891, רא"ל במילואים בני גנץ, חייל בצבא ההגנה לישראל, אני ששלחתי והובלתי חיילים לימים של מלחמה ולפעילות בימים של שלום ושקט, אומר לכם, אנחנו יוצאים היום למאבק החשוב ביותר – המאבק על שלום הבית".

 

צילום: רפי מיכאלי
צילום: רפי מיכאלי

מנכ"ל משרד ראש הממשלה בתקופתו של רבין, שמעון שבס שנאם לאחר מכן סיפר כי "לפני 24 שנה, בלילה שהתחיל באור גדול כאן בכיכר מלכי ישראל והסתיים בחושך גדול בבית החולים איכילוב, כמה דקות מכאן, עמדתי בפתח בית החולים בלב שבור ואמרתי: 'הלכה לי המדינה'. עברו השנים, האבל עדיין איתנו. אבל הערב, כשאני נמצא על במה אחת עם בני גנץ, רמטכ"ל צה"ל, חייל וקצין אמיץ לב, איש ההתיישבות, לוחם וחולם אני אומר לבני: חזרה המדינה".

ניצן
הורביץ המחנה הדמוקרטי אמר כי "חזרנו לכיכר. חזרנו כי רבין נרצח בגלל השלום, בגלל אוסלו, כדי לחסל את התקווה שהביא.חזרנו לכיכר כדי להגיד שהפעם, הפעם חייבת לקום ממשלת שלום בישראל. ממשלה שתמשיך את דרכו של יצחק רבין ז"ל, ממשלה שתוביל סוף סוף לסיום הכיבוש ולפתרון צודק של שתי מדינות לשני עמים.זה אפשרי וזה בהישג יד. בני גנץ, הנואם המרכזי בעצרת הערב, צריך לקבל בחירה אמיצה. זה או ממשלת שיתוק עם הימין, או ממשלה שתוכל להביא שינוי לישראל. כן, ממשלת מרכז-שמאל בתמיכת המפלגות הערביות, כמו אצל רבין, זאת הממשלה היחידה שתוכל להוביל את ישראל לעתיד טוב יותר. ממשלה שחותרת לשלום, חופש ושוויון."

שמעון בסקילה (צילום: דן בר דב)
שמעון בסקילה (צילום: דן בר דב)


שירת התקווה (ציפי מנשה)

מודה לקהל (צילום: ציפי מנשה)
מודה לקהל (צילום: ציפי מנשה)
נפרד לשלום (צילום: ציפי מנשה)
נפרד לשלום (צילום: ציפי מנשה)


 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן