Skip to content

לתור את תל-אביב ב…ריצה

TLV TOUR RUN ריצה תיירותית בתל-אביב, מיזם חדש של חברת מרתון ישראל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מה יותר כיף מלפתוח את הבוקר בריצה אורבנית מרעננת ברחבי העיר המתעוררת משנתה, אז כמובן הצטרפתי לריצה הראשונה של המיזם החדש מבית מרתון ישראל TLV TOUR RUN. בחו"ל זה קיים כבר כמה שנים והמטיילים היום בערים גדולות כמו ניו יורק, לונדון, פאריז, ברומא ברצלונה ואחרות יכולים לראות (או להצטרף) קבוצות של תיירים המטיילות בעיר תוך כדי ריצה. מן הידועות היא שחובבי ריצה  אף פעם לא ממש נוטלים הפסקה מהריצה, אפילו כשהם בטיול חו"ל, אז מה יותר טוב מלגלות יעד חדש דרך הרגליים?

חייבים תמונה עם בן גוריון עומד על הראש (צילום:דן בר-דוב)

כמובן זה היה רק עניין של זמן עד שזה יגיע גם לארץ. עופר פדן מנכ"ל מרתון ישראל שחקר את הפורמט בעולם, החליט ליישמו גם בישראל, חברת מרתון ישראל, המנהלת את קהילת הרצים הגדולה בישראל ומפיקה אירועי קונספט של ריצה בכל רחבי הארץ ובהם מרתון הבוז'ולה שנערך לאחרונה, מרוץ העגור באגמון החולה והמרתון המדברי  תפעיל את המיזם בתל אביב ובהמשך גם בירושלים.

יפו ברקע,המסגרת כבר נמצאת (צילום:דן בר-דוב)
ואיך אפשר בלי תמונה עם יפו ברקע (צילום:דן בר-דוב)

את הריצות יובילו מדריכי הריצה של RUN TOUR   המכירים את תל-אביב כמו את כף היד ואוהבים לחלוק את סודותיה עם הרצים. נקודות ההתחלה של הריצה ימוקמו לאורך הטיילת של תל-אביב ומסלול הריצה יוביל את התיירים ברחובות, בזמן שהעיר מתעוררת.

את הריצה אליה הצטרפתי הוביל מאמן הריצה מוי קסמן המופקד על הצד המקצועי של המיזם ואין ספק שהוא אוהב ומכיר את העיר לא פחות משהוא אוהב לרוץ. את הריצה פתחנו בריצה לאורך טיילת תל אביב ,שעה נפלאה לרוץ לאורך הים, עם עצירה ליד פסל בן גוריון העומד על ראשו (אטרקציה רצינית לתיירים) ואל מול מגדל האופרה (מי זוכר בכלל שהייתה פה אופרה ובכלל שכאן היה משכנה של הכנסת בראשית דרכה) וממשיכים לנמל יפו, דרך יפו העתיקה ומגדל השעון על שלל הסיפורים שרחובות יפו צופנים בחובם ומשם לנווה צדק, וסיפורי תל-אביב בראשית ימיה ולשדרות רוטשילד וחזרה לטיילת. בקיצור מסלול כייפי (ניתן יהיה לבחור מסלול של 7 ק"מ או מסלול של 10 ק"מ) בקצב נוח שכמובן יהיה מותאם לקבוצה עם עצירות לאורך הדרך כדי לשמוע סיפורים וכמובן כדי להצטלם. משך סיור כשעה וחצי ובתקופת ההרצה יעמוד מחיר ההצטרפות לריצה על 15 יורו למשתתף.

מוי מסביר אל מול בית העצמאות ליד פסלו של דיזנגוף (צילום:דן בר-דוב)

מניסיון, ריצת תיור היא דרך נפלאה לגלות את העיר, הזדמנות לקבל אוריינטציה על העיר בכללה ולקבל טיפים והמלצות איפה ומה כדאי לראות (ואז לחזור למלון ולקחת את המשפחה או החברים) ובכלל לפגוש חובבי ריצה מכל העולם. אני לא אתפלא אם גם מקרים מקומיים המגיעים מחוץ לתל-אביב ישמחו להצטרף לריצה הזו.

החל מהיום, מדי יום שני מתוכננים סיורי הריצה האלו לצאת בשעה 6:30 מטיילת תל אביב  לפרטים נוספים ולהרשמה כנסו לאתר runtourisrael.com

נוף נפלא לרוץ למולו (צילום:דן בר-דוב)
אחת התחנות לאורך המסלול (צילום:דן בר-דוב)
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן