Skip to content

חדש בטלוויזיה: יום רביעי, 13 בנובמבר, 2019

אני קלוד מונה, פיקאסו הצעיר, דיוויד הוקני באקדמיה המלכותית לאמנויות, בבילון ברלין, הפרד, מסורבות, אלה פיצג'רלד: פשוט אחד מהדברים האלה, מדוע אנחנו שונאים, הכי ראלף לורן, מראדונה במקסיקו, לוחם יקר שלי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אני, קלוד מונה | I, Claude Monet, סלקום TV

סרט דוקומנטרי. חרף ציוריו שטופי השמש, חייו של קלוד מונה לוו בתקופות של דכאון, בדידות ואפילו מחשבות אובדניות. אך ככל שאומנותו התפתחה, ועמה חיבתו לגננות – ששיאה הגן שטיפח בביתו בג’יברני – כך צמחו חוש ההומור, יכולת ההתבוננות ואהבת החיים שלו. הסרט שלפנינו נעזר במכתביו של מונה כדי לספר את סיפור חייו, ומצולם באתרים שבהם פעל וצייר. בימוי: פול גרבסקי. 87 דקות, בריטניה, 2016.

פיקאסו הצעיר | Young Picasso, סלקום TV

סרט דוקומנטרי. פבלו פיקאסו הוא בוודאי אחד מגדולי האמנים בכל הזמנים, ועד מותו ב-1973 היה אחד הפוריים שבהם. סרטים רבים כבר עסקו בשנותיו האחרונות: האמנות, הרומנים, חוגי האמנים והידידים הגדולים. אבל איפה כל זה התחיל? מה עשה את פיקאסו לפיקאסו בהתחלה? ובכן, הגיע הזמן להתבונן על השני המוקדמות שלו: שנות ההתבגרות והלימודים שהובילו להישגיו יוצאי הדופן. מלאגה, ברצלונה ופריז משחקות תפקיד משמעותי במסע הזה, והסרט שלפנינו מבקר בכל אחת מהן ובוחן את השפעתן על האמן דרך עבודות ספציפיות מאותן שנים. בימוי: פול גרבסקי. 90 דקות, בריטניה, 2019.

דיוויד הוקני באקדמיה המלכותית לאמנויות | David Hockney at The Royal Academy Of Arts: A Bigger Picture 2012 and 82 Portraits and One Still Life 2016, סלקום TV

סרט דוקומנטרי. דייוויד הוֹקְני הוא בלי ספק האֹמן הבריטי הגדול בדורנו. גם עתה, בגיל 82, לא נראה שהוא עומד להאט את הקצב או לעדן את ישירותו. למען עשיית הסרט, הוקני מעניק גישה נדירה לתהליך עבודתו ועונה על שאלות אינטימיות. תיעוד יפהפה של שתי תערוכות שהציג הוקני באקדמיה המלכותית לאוֹמנויות שבלונדון בשנים 2012 ו-2016, מייצר חגיגה קולנועית של גדול המאסטרים בימינו. בימוי: פול גרבסקי. 85 דקות, בריטניה, 2017.

בבילון ברלין | Babylon Berlin, ערוץ Hot VOD

דרמה תקופתית גרמנית של רשתות Sky ו-ARD, המבוססת על סדרת רבי המכר מאת וולקר קוטשר. את הסדרה, שהופקה בתקציב עתק של כ-55 מיליון אירו ונחשבת להפקה היקרה ביותר בתולדות הטלוויזיה הגרמנית, יצר הבמאי טום טייקוור ("ראן לולה ראן", "הבושם"). עלילת הסדרה מתרחשת בברלין של שנות העשרים הסוערות, ומתארת לראשונה את ההתפתחויות הפוליטיות והחברתיות שהובילו מרפובליקת ויימאר עד לעליית המפלגה הנאצית. מתחת לחזות הנוצצת של העיר, ההמונים העניים כמהים לחיים טובים יותר. זו תקופת שגשוג לפשע המאורגן ולקיצוניים הפוליטיים. קצין משטרה מסתורי מגיע מקלן לברלין, כדי לשמש כסגנו של ראש יחידת מחלק מוסר, מפקד וקולגה נאמן עם אג'נדה נסתרת שהופכת לאיום רציני. בין שני הגברים הללו נמצאת שארלוט, צעירה מבריקה שנאבקת לשפר את חיי משפחתה האומללים ומנהלת חיים כפולים.

הפרד | The Mule, ערוץ Yes VOD + סלקום TV

דרמת פשע על פי על סיפור אמיתי. כשארל בן ה-90 נקלע לחובות, הוא מתחיל לעבוד כשליח עבור קרטל סמים מקסיקני. עם ההצלחה, השמועות על הבלדר יוצא הדופן מגיעות לסוכנות נגד סמים, והם יוצאים בעקבותיו. משחק: קלינט איסטווד, בראדלי קופ, לורנס פישבורן, אנדי גרסיה. בימוי: קלינט איסטווד. ארה"ב, 2018.

21:00 מסורבות | Divorce Denied, ערוץ Yes דוקו + ערוץ Yes VOD

שרה מחכה לקבל גט שנתיים, נועה ממתינה כ-4 שנים ואשרת 9 שנים. שלושתן מסורבות גט, נתונות לחסדי בעליהן ובתי הדין הרבניים. ההלכה קובעת שהבעל הוא שמתיר את אשתו מרצונו החופשי. כך מוצאות עצמן מאות נשים בישראל כבולות בנישואין בניגוד לרצונן. עו"ד בתיה כהנא דרור, לוחמת את מלחמתן, מתוך אמונה שהחוקים חייבים להשתנות בהתאם לזמן ולתקופה. היא מייצגת אותן ועוד נשים רבות ומאתגרת את בתי הדין השמרנים. בתיה, אישה מאמינה ודתית, מבקשת לחולל שינוי. תוך עבודה סיזיפית והכרה עמוקה עם דיני קידושין, בתיה מצליחה לשחרר חלק מהנשים מכבלים שכלאו אותן במשך שנים, האם תצליח גם במקרה של שרה, נועה ואשרת? בימוי ותסריט: דוד אופק, מיה ווב.

21:50 אלה פיצג'רלד: פשוט אחד מהדברים האלה | Ella Fitzgerald: Just One of Those Things, ערוץ Hot8 + ערוץ Hot VOD

המוזיקה של אלה פיצג'ארלד הפכה לפסקול מרגש ומסעיר. הסרט עוקב אחר חייה של המוזיקאית וחושף את דרכה מתחרות כישרונות בשנת 1934 בהארלם ועד להצלחתה הגדולה. הסרט משתמש בתמונות ויצירות מוזיקליות על מנת לצייר את דמותה של המוזיקאית הייחודית, לצד ראיונות עם יוצרים, כגון סמוקי רובינסון, ג'יימי קולום, טוני בנט, נורמה מילר ועוד. בריטניה, 2019

22:00 אקספדישןExpedition, ערוץ הטיולים

סדרת הרפתקאות עם סטיב באקשאל, האיש שחי על הקצה למחייתו. מדי פרק ייצא באקשאל בלוויית צוות מומחים למשימת מאתגרת וינסה לשבור שיא חדש בתחום האקסטרים ולחשוף סודות עתיקי יומין: בין היתר יעמיק באקשאל אל לב המאפליה בחצי האי יוקטן, בחיפוש אחר אוצרות בני המאיה; ייצא אל שייט קייקים בפיורד הגדול בעולם, יפלס את דרכו בג'ונגל הסבוך של בורנאו האינדונזית ויעפיל אל גבהים מסחררים במדבר של עומאן המערבית.

22:00 מדוע אנחנו שונאים | Why We Hate, ערוץ דיסקברי

לפרטים נוספים, ראו יום שבת, 02 בנובמבר, 2019, בערוץ כאן 11

מראדונה במקסיקו | Maradona in Mexico, נטפליקס | Netflix

סדרה תיעודית בספרדית המלווה את מראדונה כשהוא מגיע לקוליאקאן – לב הפעילות של קרטל סינלואה – כדי להציל את הקבוצה המקומית, דוראדוס, ואולי גם את עצמו.

לוחם יקר שלי | My Dear Warrior, נטפליקס | Netflix

סדרת פנטזיה קוריאנית. אהבה קורמת עור וגידים כשאסטרונומית פוגשת במציאות את גיבור ספרי הקומיקס האהוב עליה, אבל מגלה שהבעיות הספרותיות שלו הן לגמרי אמיתיות.

___________________________________________________________________________________

מדור “חדש ב-TV” מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, בהתאם לעדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בשל שינויים בלוחות המשדרים – נשמח אם תעדכנו אותנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת רחבה ומפורטת בהקלקת שם הסרט. מעוניינים להצטרף לצוות הכתיבה? צרו קשר!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן