Skip to content

"נקמתו של התרנגול האחראי לזריחת השמש": מבולבלים? גם אני

הבטיחו לנו תיאטרון חדשני ובועט, אבל מה שקיבלנו זה ניסוי נחמד - ולא מעניין
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

★★★★

מה שהכי יפה בהצגה "נקמתו של התרנגול האחראי לזריחת השמש", הוא השם שלה. ההתחלה מסקרנת: הקהל יושב על הבמה, קרוב לשחקנים, ממש במרחק נגיעה. ההמשך – פחות מלהיב. הבטיחו לנו תיאטרון חדשני ובועט, אבל מה שקיבלנו – שלוש שחקניות ושני שחקנים, חברי אנסמבל התרנגול, כולם חביבים ומלאי אנרגיה, שמתרוצצים כמעט בלי מטרה והולכים לאיבוד. ככה זה כאשר השחקנים מביימים את עצמם.

התלהבות וחדוות יצירה. צילום: איציק בירן

המחזה (אם אפשר לקרוא "מחזה" למה שראיתי), בהשראת טרגדיה יוונית, שכתב רועי מליח-רשף, מספר על מגיפה שפורצת ומאיימת להשמיד את הממלכה. רק אם הבן יהרוג את אמו שהרגה את אביו, שהקריב את בתו למען האלים, המגיפה תיעלם. במקביל, זהו סיפור על "האזרח הקטן" שנלחם בבעלי ההון ששולטים בפוליטיקאים, ששולטים באזרחים. רק אם העם יתעורר ויקח את גורלו בידיו, הוא יוכל להפיל את הממשל הקלוקל ולהציל את האנושות.

מבולבלים? גם אני. יש כאן, לכאורה, הזדמנות ליצור הצגה אקטואלית ונשכנית, שמתכתבת עם המציאות ומתמודדת עם השאלה – האם אדם יכול לשנות את גורלו.  אבל התוצאה מאכזבת. התלהבות וחדוות יצירה עדיין לא יוצרות הצגה איכותית או מרגשת. "נקמתו של התרנגול האחראי לזריחת השמש" היא הצגה שלא הבשילה – ונותרה בגדר ניסוי תיאטרוני נחמד, אבל לא מעניין.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן