Skip to content

BMW סידרה 1 החדשה, יוקרה באריזה קומפקטית

סידרה 1 החדשה, דגם הכניסה למותג היוקרתי מצויד במנוע חדש בעל הנעה קדמית, מציג שיפור משמעותי בביצועים, במרחב הפנימי ובחוויית הנהיגה, מציע אבזור עשיר ויוקרתי ותקבלו קצת עודף מ 200 אלף שקלים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ב-2004 השיקה BMW לראשונה את הסדרה 1 , מכונית יוקרה קומפקטית אשר איפשרה ללקוחות חדשים לעשות את צעדיהם הראשונים בעולם הפרימיום המוטורי תחת כנפי המותג הנחשק. כ- 15 שנה לאחר מכן, עם למעלה מ-1.3 מיליון יחידות של BMW סידרה 1 אשר נמכרו משני הדורות הראשונים, ופופולאריות רבה במיוחד באירופה, משיקה BMW את הדור השלישי של הדגם, כדגם מרכזי בדור המוצרים החדש. הדור השלישי של מכונית היוקרה הקומפקטית מביא עימו את ה-DNA המעודכן של היצרן למכונית בממדים קומפקטיים ומציג את ארכיטקטורת ההנעה הקדמית החדשה של  BMW שמשלבת את הנאת הנהיגה והמצוינות הדינמית המהוות סימן היכר של המותג יחד עם שיפור משמעותי במרחב הפנימי, בחוויית הנסיעה, באיכות תא הנוסעים ובקישוריות.

BMW סידרה 1 החדשה,החל מ 199.000 שח (צילום:דן בר-דוב)

בדור השלישי של BMW סידרה 1 מוצגת לראשונה ארכיטקטורת ההנעה הקדמית של BMW הנמצאת בחזית הטכנולוגיה, בסגמנט המכוניות הקומפקטיות הפופולארי. התוצאה היא דינמיקת נהיגה שממשיכה לשמש כאמת המידה בסגמנט, בשילוב מרחב פנימי מרווח הרבה יותר.               כל הדגמים של BMW סידרה 1 החדשה מצוידים בסרן אחורי מרובה חיבורים. מאפייני EfficientDyamics נוספים התורמים לאיכות נסיעה משופרת כוללים גם שיפור האווירודינאמיקה וההתנגדות לרוח עם ירידה משמעותית במקדם הגרר של הרכב 0.27 (0.30 בדגם הקודם), קיצוץ במשקל העצמי של בין 30 ל-50 ק"ג בהשוואה לדגם הקודם, תריס גריל אקטיבי בחזית הרכב המוכר מהסדרות הגבוהות ועוד. מערכות שלדה מתקדמות וטכנולוגיות חדשניות אילו, בנוסף לשילוב של כל רכיבי המפתח של דינמיקת הנהיגה ומערכות הבקרה, מעניקים ל-BMW סידרה 1 שיפור בזריזות שהנוהגים במכונית יזהו בבירור.  התוצאה היא חדות דינמית חסרת תקדים במכוניות עם הנעה קדמית, שאיתה היא מציבה סטנדרטים חדשים בקבוצת מכוניות היוקרה הקומפקטיות.

BMW סידרה 1 החדשה, יוקרה באריזה קומפקטית (צילום באדיבות היצרן)

הלקוחות יוכלו להזמין את BMW סידרה 1 החדשה שלהם עם מבחר של מנועי שלושה וארבעה צילינדרים מהדור האחרון של משפחת BMW EfficientDynamics. שורה של שיפורים בפרטים הקטנים מעניקים להם צריכת דלק טובה יותר, ערכי פליטת מזהמים נמוכים יותר, ובמקרים מסוימים הספק גבוה יותר מאשר בעבר. מבחר המנועים שישווק בישראל כולל את דגם ה118i- המצויד במנוע ה-1.5L, 3 צילינדרים, TwinPower Turbo. למנוע הספק ומומנט משופרים ביחס לדגם הקודם עם הספק מירבי של 140 כ"ס (136 כ"ס בדגם הקודם) ומומנט מירבי של 24.2 קג"מ (22.4). דגם ה-M135i xDrive מצויד במנוע 2.0L, 4 צילינדרים, M TwinPower Turbo המספק 306 כ"ס עם מומנט מירבי של 45.9 קג"מ. מנוע זה הוא מנוע ארבעה הצילינדרים החזק ביותר במערך המנועים של קבוצת BMW. כל המנועים הזמינים עבור BMW סידרה 1 עומדים בתקן פליטת המזהמים המחמיר Euro 6d-TEMP ומצוידים במסנן חלקיקי למנועי בנזין.

דגם ה-BMW 118i מוצע כסטנדרט עם תיבת ההילוכים האוטומטית כפולת המצמדים המתקדמת Steptronic עם שבעה הילוכים התורמת לירידה משמעותית בצריכת הדלק ופליטת המזהמים ועלייה במהירות התגובה לדרישות הנהג. דגם ה-BMW M135i xDrive משודך לתיבת ההילוכים פלאנטרית Steptronic Sport בעלת שמונה הילוכים המתפארת בחלקות רבה יותר ותכונות אקוסטיות משופרות.

באמצעות הטכנולוגיה החדשה, והתיאום המושלם בין המערכות, מצליח דגם ה-118i להאיץ מ-0 ל-100 בזריזות תוך 8.5 שניות, בעוד צריכת הדלק הממוצעת עומדת על נתון של 20 ק"מ לליטר. בכך מקצץ הדגם החדש את התאוצה ב-0.2 שניות אל מול הדגם אותו הוא מחליף, תוך שהוא מצליח להציע צריכת דלק משופרת בכ-17%.

דגם ה-BMW M135i xDrive מרשים אף יותר כאשר הוא מזנק מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 4.8 שניות בלבד (4.7 שניות עם חבילת M Performance, שתהיה זמינה כאופציה החל מ-11/2019) בדרך למהירות מרבית מוגבלת של 250 קמ"ש. למרות נתוני ביצועים מרשימים אלה, צריכת הדלק המשולבת עומדת רק על 14.7  ק"מ לליטר, ופליטת CO2 מגיעה רק ל-162 – 155 גרם לקילומטר, נתונים מצוינים אל מול נתוני הביצועים חסרי הפשרות.

הדור השלישי של הסידרה1 מציע מרחב גדול יותר משמעותית מקודמו ושימושיות משופרת בכל היבט, עם שינוי קטן בממדיו החיצוניים, הודות לארכיטקטורת ההנעה הקדמית החדשנית של BMW. הדגם, הזמין כעת כדגם חמש דלתות בלבד, קצר יותר בחמישה מילימטרים מקודמו, ואורכו עומד על 4,319 מ"מ. רוחבה של המכונית (העומד כעת על 1,799 מ"מ), גדל ב-34 מ"מ, ואילו גובהה (1,434 מ"מ) גדל ב-13 מ"מ. רוחק הסרנים, העומד על 2,670 מ"מ, קצר ב-20 מ"מ מזה של הדור השני של הדגם. החלל הפנימי של BMW סידרה 1 החדשה מרווח הרבה יותר מאשר זה של הדגם הקודם, במיוחד במושב האחורי. הכניסה קלה יותר ומרווח הברכיים עבור היושבים מאחור גדל ב-33 מ"מ. המושב האחורי מציע גידול של לא פחות מ-19 מ"מ במרווח הראש. היושבים מאחור נהנים גם ממרווח מרפקים גדול יותר ב-13 מ"מ, בעוד הנהג והנוסע הקדמי יכולים לצפות ל-42 מ"מ נוספים במרווח זה.  נפח תא המטען, 380 ליטר, גדול ב-20 ליטר מזו של הדגם היוצא, וקיפול המושבים האחוריים מגדיל אותו ל-1,200 ליטר. בנוסף, הרוחב בין בתי הגלגלים בתא המטען גדל ב-67 מ"מ.

עיצוב חדש ויוקרתי בתא הנוסעים (צילום:באדיבות היצרן)

הסדרה 1 החדשה זוכה לעיצוב ודור מערכות חדש גם בתא הנוסעים, אשר מתאפיין בעיצוב מינימליסטי וחדשני מוכוון נהג, עם שימוש נרחב בדיפונים וגימורים חדשניים וממשק קישוריות ושליטה מדור חדש BMW Live Cockpit, המתאים עצמו לעולם המודרני. אלה כוללים, לראשונה ב-BMW, גימורי פנים מוארים (אופציונלי), המגיעים בשלושה עיצובים שונים עם שישה צבעים הניתנים להחלפה ומייצרים אפקטים שקופים מרתקים בחלל תא הנוסעים והקוקפיט. להעצמת חווית הישיבה בדגם החדש, יוצעו לרשות היושבים מלפנים אפשרות בחירה בין 3 סוגי מושבים, כאשר לראשונה, בראש ההיצע, היישר מדגם ה-Z4, יוצעו מושבי ה-M, מושבי ספורט ייחודים (Bucket) המתאפיינים במשענת ראש המחוברת במבנה אחד למשענת הגב ו-12 אפשרויות כוונון.

BMW סידרה 1 החדשה מאפשרת לנהגים להשתמש במגוון של שיטות הפעלה, בהתאם למצב ולהעדפותיהם האישיות. בנוסף ללחצנים הרגילים בקונסולה המרכזית ועל גלגל ההגה. רכיבי הבקרה האחרים מלפנים כוללים את בקר iDrive –  ומעל הכול, את צג הבקרה 8.8 אינץ' הסטנדרטי עם תפקוד מגע.  כאופציה, מוצע מערך BMW Live Cockpit Professional המתקדם ביותר של היצרן המבוסס על מערכת ההפעלה החדשה 7.0 של BMW, אשר מפגיש את התצוגה הדיגיטלית במלואה ומערכת ההפעלה (כולל שני מסכי 10.25 אינץ') עם קישוריות מרבית ואפשרות להתאמה אישית. מאפיינים בולטים כוללים מערכת ניווט אדפטיבית ומערכת מולטימדיה מבוססת כונן קשיח. קיימת גם אופציה של שליטה בתפקודים באמצעות 7 מחוות שונות. עיצוב הצגים החדש של מערך זה מחקה את העיצוב החדש של שבכת הכליות של BMW, הן מבחינת הצורה והן מבחינת הסידור. צד המידע המרכזי בעל תפקוד מגע, מוטה כלפי הנהג בסגנון BMW המקובל, וממוקם באופן אופטימלי בשדה הראייה שלו.

לדברי ברק כהן, מנהל חטיבת BMW  בדלק מוטורס: "אנחנו ממשיכים בקצב המהיר של הצגת דגמי הדור החדש של המותג ומשיקים היום כרטיס כניסה חדש למשפחת BMW. הסדרה1 החדשה היא BMW אמיתית, הממקסמת את הפוטנציאל הגלום בסגמנט: העוצמה, העיצוב, הטכנולוגיה והיוקרה של הסדרות הגבוהות, בממדים קומפקטיים ומחיר כניסה מפתה של פחות מ-200,000 ש"ח".

הסדרה1 החדשה תשווק ב-4 דגמים ורמות אבזור, כאשר כבר ברמת האבזור  הסטנדרטית Vibe ישנו שדרוג אבזורי משמעותי אל מול דגם המוחלף ובמרבית התחומים החשובים ללקוח.

מחירים בש"ח

118i Vibe – 199,000

118i M-Sport – 214,000

118i Superior – 239,000

M135i xDrive – 370,000 .

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן