Skip to content

מורה פלסטיני הוכה בטענה שבנו בן ה-5 זרק אבנים

כתוצאה מירי גז מדמיע למתחם בית ספר של האו"ם בחברון, החליטה ההנהלה להפסיק את הלימודים. אחד המורים יצא עם בנו לביתו וחיילי צה"ל הורו לו להיכנס למוסך ולהיסגר בו. כשהבחין שבנו נחנק מריח הגז החליט לצאת לרחוב עם בנו ואז הוכה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פלסטיני הותקף והוכה על ידי חיילי צה"ל שזעמו ככל הנראה על זריקות אבנים של ילדים קודם לכן. במהלך הוויכוח עם הפלסטיני שסוכך על בנו בן ה-5 הוא נדחף, הוכה ובשלב מסוים כוון נשק אל פניו ונדרך לירי. גם כשהסתיימה התקרית והשניים הניחו לו לעזוב עם בנו, הכה אותו אחד החיילים בגבו.

אתמול (שלישי) בסמוך לשעה 13:00 ירו חיילי צה"ל רימוני גז מדמיע אל מתחם בית הספר של האו"ם בחברון. תלמידים רבים חשו במחנק ובעקבות כך החליטה ההנהלה לסיים את יום הלימודים ולשלח את התלמידים לבתיהם.
כחצי שעה לאחר מכך, יצא מבית הספר כשהוא נוסע ברכבו אחד המורים יוסף עבד אל-בסט יחד עם בנו בן ה-5, אליהם נלוו לנסיעה עוד 2 מורים אחרים. לאחר נסיעה קצרה הבחין אל-בסט בחיילים שעוצרים רכבים וככל הנראה מעכבים, ואף מחרימים רכבים וחשש שזה מה שיעלה בגורלו.
הוא החליט לעצור ולחנות את רכבו לפני שיגיע ויחלוף על פני החיילים. המורה יצא ממכוניתו כששני המורים הנלווים ובנו נותרים ברכב. בשלב זה הבחינו בו החיילים ואחד מהם הורה לו להיכנס עם רכבו למוסך סמוך שהיה פתוח בשעה זו. יוסף ציית, חזר למכוניתו ונכנס לתוך המוסך. זה לא הספיק לחיילי צה"ל שהורו לבעל המוסך לסגור את המוסך ולא לצאת.

צילום מסרטון הווידאו
צילום מסרטון הווידאו

אל-בסט מספר כי במוסך היה חם מאוד, באוויר היה ריח חריף של בנזין מעורב בריח של רימוני הגז שירו החילים. עבד עמד מחוץ למכונית ובה בנו הצעיר ושני המורים. כחצי שעה לאחר מכן, סימן אחד מהם לעברו שכדאי שיבדוק מה עם הילד שהראה סימני מחנק וחולשה. עבד לא היסס, הוציא את בנו מהרכב ויצא עם הילד לאוויר הנקי מחוץ למוסך.

צילום מסרטון הווידאו
צילום מסרטון הווידאו

החיילים זעמו עליו דחפו אותו תוך צעקות ומכות לעבר המוסך. אחד מהם, כך נטען, ניסה לתפוס את הילד בחולצתו כשעבד מונע זאת ממנו. תוך כדי צעקות הרים אחד מהחיילים את נשקו כיוון אותו לפני המורה ודרך אותו בכדור חי. כל אותה עת נצמד הילד לאביו וממרר בבכי.
עבד החל ללכת במעלה הרחוב, מנסה לחמוק מהחיילים ומהמגע אתם, כשאחד מהם רץ אליו והכה בו בגבו. מספר דקות לאחר מכך, הגיע למקום מנהל בית הספר, אמר לחיילים שהילד סובל משאיפת גז ולקח אותו לבית הספר. המורה חזר למוסך ולאחר שהאירוע הסתיים יצא, לקח את בנו ונסע.
מדובר צה"ל נמסר כי האירוע נמצא בבדיקה.

מגפון תמלל את דברי החיילים ויוסף עבד אל בסט כפי שהם עולים מהסרטון המובא לפניכם:
חייל א: (פונה לבן-בסט) "אל תעצבן אותי"
בן בסט: " לאן אכנס, אין לי חנות (מדבר כשהוא מחזיק את בנו צמוד אליו)
חייל א: (בעצבים) "אל תרים עלי את הקול" (מצביע לעבר הילד וצועק בזעם: הוא זורק אבנים, כן זורק אבנים"
בן בסט: (בתמיהה) "זורק אבנים?" (מצביע לעבר הילד בן ה-5)
חייל א: (בעצבים) : כן, זורק אבנים
חייל ב מגיע בריצה וצועק: "כנס פנימה, כנס פנימה"
חייל א דוחף את האב וצועק: "אני אסביר לך איך זרקו אבנים"
בן-בסט: "בן 5 זורק אבנים? (מצביע על בנו)
חייל א: "כולם זרקו אבנים"
בן בסט: "לא מעניין אותי"
חייל ב' מצביע לכיוון שממנו ככול הנראה יידו אבנים: "תראה בפנים שלך, בני כמה הם"?
בן בסט: מה אכפת לי מה הם עשו"
חייל א : "כנס פנימה (ודוחף אותו בכוח)
חייל ב': מכה את הפלסטיני
בן בסט: "תוריד את הידיים"
חייל ב: "כנס פנימה" (תוך כדי הרמת הנשק אל פני הפלסטיני ודריכתו בכדור חי)
בן בסט מתחיל ללכת יחד עם בנו תוך שהוא קורא לעבר החייל: "מי אתה שתעשה לי את זה" ומתרחק מצמד החיילים.
חייל ב' מתקרב אליו מאחור ומכה אותו בגבו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן