Skip to content

יעד חדש לחברת התעופה טורקיש אירליינס: שיאן, סין

שיאן היא אחת הערים העתיקות בסין; סמוך אליה נמצא צבא הטרקוטה המפורסם, שהתגלה ב-1974; טורקיש איירליינס מפעילה גם קווים לבייג'ינג, שנחאי וגואנגג'ואו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שלשום חתמה טורקיש איירליינס על הסכם לתחילת טיסות ישירות לשיאן, סין. זהו היעד הרביעי של החברה במדינה. טורקיש איירליינס החלה לטוס לסין כבר בשנת 1999. היעד הראשון שלה היה בייג'ינג. לאחר מכן התווספו שנחאי וגואנגג'ואו.

על ההסכם חתמו יו"ר הדירקטוריון והוועד המנהל של טורקיש איירליינס, מהמט אילקר אייג'י, ומזכיר ועדת מפלגת מחוז שאאנשי, הו הפינג.

משמאל: מהמט אילקר אייג'י, ומזכיר ועדת מפלגת מחוז שאאנשי, הו הפינג

הקו לשיאן יחל לפעול בסוף 2019 בתדירות של שלוש פעמים בשבוע, ועם תחילת קיץ 2020 תעלה התדירות בהדרגה. עם השקת הטיסות לשיאן, מספר הטיסות הכולל של טורקיש איירליינס לסין יעלה ל-24 טיסות שבועיות.

שיאן היא אחת מערי הבירה העתיקות של סין. היא הייתה עיר הבירה של 13 שושלות, לרבות שושלת ג'ואו המערבית, שושלת צ'ין, שושלת האן המערבית, שושלת סווי, ושושלת טאנג, וזאת במשך 1,062 שנים. בתקופת שושלת האן ושושלת טאנג שיאן הייתה התחנה הראשונה בדרך המשי, ונחשבה למרכז פוליטי כלכלי תרבותי.

סמוך לעיר ממוקם צבא הטרקוטה שהתגלה בתחילת שנות ה-70 ומהווה כיום מוקד תיירותי פופולרי מאוד. זהו צבא פסלים, המורכב מיותר מ-7,000 דמויות חיילים עשויים טרקוטה בגודל טבעי ערוכים לקרב עם שריוניהם, סוסיהם וכלי נשקם. הדמויות נקברו יחד עם הקיסר הראשון בשושלת צ'ין בשנת 210 לפנה"ס. הם נמצאו במקרה ב-1974 בעומק של 4-8 מטרים מתחת לאדמה.

צבא הטרקוטה המפורסם ליד שיאן, סין

במרכז העיר מצויות חומות העיר העתיקה, שנבנו במאה ה-14, בהן יש 4 שערים. זו אחת הערים היחידות בסין בהן נשתמרו החומות בצורה כה יפה.

יו"ר הדירקטוריון והוועד המנהל של טורקיש איירליינס, מהמט אילקר אייג'י, אמר: אנו צופים כי טיסות שיאן יתרמו לקשרי התיירות, המסחר, התרבות והכלכלה בין המדינות. אני מאמין שגשר התחבורה שנבנה על ידינו יאפשר התפתחויות חיוביות המועילות לשני העמים שיש להם קשרים מושרשים עמוק בהיסטוריה."

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן