Skip to content

עיקר החדשות (מהדורת הערב) יום ראשון ה-10 בנובמבר 2019

כותרות המהדורה     גורם איראני: מל"ט ישראלי שהמריא מבחריין יורט בשמי איראן "בטרם טס מעל אתרים רגישים" (בטחוני)     מנהיג החות'ים מאיים: אם ישראל תפעל נגד הטילים האיראנים בתימן "לא נהסס להכריז על ג'יהאד נגד ישראל" (בטחוני)     מפץ בימין: בנט מונה לשר הביטחון; הימין החדש תקים סיעה משותפת עם הליכוד שתהפוך לסיעה הגדולה בפרלמנט […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    גורם איראני: מל"ט ישראלי שהמריא מבחריין יורט בשמי איראן "בטרם טס מעל אתרים רגישים" (בטחוני)

    מנהיג החות'ים מאיים: אם ישראל תפעל נגד הטילים האיראנים בתימן "לא נהסס להכריז על ג'יהאד נגד ישראל" (בטחוני)

    מפץ בימין: בנט מונה לשר הביטחון; הימין החדש תקים סיעה משותפת עם הליכוד שתהפוך לסיעה הגדולה בפרלמנט – 35 לליכוד מול 33 לכחול-לבן (פוליטי)

    ליברמן מאיים: אם מי מהצדדים, בליכוד או כחול לבן יסרבו להתעתי להקמת ממשלה על בסיס מתווה הנשיא, אתמוך בצד השני (פוליטי)

       דיווח: רוסיה תכננה לפוצץ את ביתו של ארדואן – לאחר הפלת המטוס הרוסי לפני 4 שנים (חוץ)

    דיווח: טורקיה דורשת להסגיר לידיה את בכיר פת"ח מוחמד דחלאן – בתמורה לעצירת מבצע "מעיין השלום" בצפון-מזרח סוריה (חוץ)

    מסר לוחמני מטהרן: הרמטכ"ל האירני הצהיר כי כוחות היבשה ערוכים לכל קרב שתידרש אליו המדינה (חוץ)

    בוליביה: שוטרים השתתפו בהפגנות נגד הנשיא; השומרים נטשו את ארמון הנשיאות (חוץ)

רצח ראש הממשלה ז"ל יצחק רבין

נכדו של רבין קרא לפוליטיקאים (וכיוון אל נתניהו) בטקס האזכרה: "אם דבק בכם רבב, זוזו הצידה"

הטקס הממלכתי לזכרם של ראש הממשלה יצחק רבין ורעייתו לאה נערך ליד קברו בהר הרצל, במלאת 24 שנים לרצח, ובנוכחות ראשי המדינה ובני משפחת רבין. ריבלין: "החרדה מרצח פוליטי נוסף היא של כולנו". נתניהו: "הקריאה 'בוגד' כלפי רבין לא הייתה לגיטימית בעליל"
נכדו של רבין קרא לפוליטיקאים בטקס האזכרה: "אם דבק בכם רבב, זוזו הצידה"

הטקס הממלכתי לזכרם של ראש הממשלה יצחק רבין ורעייתו לאה נערך ליד קברו בהר הרצל, במלאת 24 שנים לרצח, ובנוכחות ראשי המדינה ובני משפחת רבין. ריבלין: "החרדה מרצח פוליטי נוסף היא של כולנו". נתניהו: "הקריאה 'בוגד' כלפי רבין לא הייתה לגיטימית בעליל"

נתניהו השיב מאוחר יותר בנאומו בכנסת לדברי נכדו של יצחק רבין, ולטענתו הנכד ניצל את האזכרה הממלכתית בהר הרצל ל"השתלחות פוליטית בוטה ומבישה". דבריו מגיעים אחרי שיונתן בן ארצי אמר בטקס לזכר סבו וסבתו, יצחק ולאה רבין, כי על פוליטיקאים שדבק בהם רבב "לזוז הצידה".

יו"ר כחול לבן בני גנץ השיב לנתניהו כי "גם לך, אדוני, צריך להיות לך חלק בממשלת האחדות, אבל לא תוכל להוביל ממשלה אם יוגש נגדך כתב אישום". גנץ ביקש לנצל את פנייתו של נתניהו ואמר: "אני נואם על אחדות ופיוס בכל אחת מההזדמנויות, גם בכיכר המלאה בעשרות אלפי אנשים. ובכל זאת, מבקש לומר לך – מאות שעות ישבנו סביב השולחן, מאות החלטות שהשפיעו על חיי אדם וביטחונם של אזרחי ישראל – לקחנו ביחד. מעולם לא חשבתי שהחלטות כאלה ביטחוניות יגיעו לקדמת הבמה. במקום ששיקולי ביטחון יכתיבו את המציאות הפוליטית – השיקולים האישים מכתיבים את העשייה הביטחונית".

"אנו נמצאים בתקופה מלאת אתגרים, ועם האתגרים מגיע שוב הצורך לשנות את סדרי העדיפויות, אבל מדינת ישראל משותקת", המשיך גנץ. "היא משותקת כי הוחלט להקדים את הבחירות לכנסת ה-21 מסיבות אישיות, ורגע אחרי השבעתה לגרור אותנו לסיבוב נוסף. ישראל לא משותקת בגלל פלונטר פוליטי, אלא בגלל תהליך משפטי".

חדשות

שוב חיבלו מחבלים "אלמוניים" במטעי זיתים של פלסטינים. הלילה הגיעו המחבלים למטעי הזיתים בכפר יאסוף שמצוי בין אריאל לתפוח, שברו עצים, גדעו ענפים וחיבלו במסיק הזיתים. המשטרה פתחה בחקירה (מגפון ניוז)

מחשש לשריפות: צו איסור הדלקת מדורות בשבוע הקרוב; שריפה פרצה הלילה באזור עפולה – תושבים פונו מבתיהם למספר שעות

נציב כבאות והצלה הוציא צו איסור הדלקת מדורות. אשר יכנס לתוקף מהיום (ראשון) ועד ליום שישי. הצו אוסר על הדלקת אש בשטחים פתוחים, גנים לאומיים, פארקים ויערות. כמו כן, גם על ביצוע עבודות טכניות היוצרות הבערה או אש גלויה בשטח פתוח ושריפת צמחים, גזם וחומרים נוספים במהלך או בקשר עם מסיק זיתים. רק מפקד מחוז ברשות הכבאות או אדם מטעמו רשאים לאשר הדלקת והבערת אש על אף הצו, אם יגלו כי "ניתן לקיים רמה נאותה של בטיחות אש בנסיבות העניין".

– הלילה (ראשון) לקראת השעה 1:00 פרצה שריפת קוצים גדולה בסמוך לכפרים דחי ונין שליד גבעת המורה. האש התפשטה ליער הסמוך ובשלב מסוים קו בתים ראשון בשני הכפרים פונה מחשש שהלהבות יגיעו אליהם. במקום פעלו ארבעה מטוסי כיבוי, כ-20 רכבי כיבוי ועשרות רבות של אנשי כיבוי. כשבחסדי שמים, בשעות הבוקר הושגה שליטה על האש ללא נזק. * טרם ידוע מה גרם לדלקה

– היום פרצה שרפת חורש וצמחייה סמוך לצור הדסה שבהרי ירושלים: 18 צוותי כיבוי והצלה מתחנות במחוז ירושלים פועלים במקום ומדווחים שהאש מתפשטת במהירות עקב הרוחות החזקות, היובש ומזג האוויר הקיצון. הצוותים הקימו קו הגנה סביב צור הדסה במטרה למנוע מהאש לחדור מהחורש הבוער אל תוך היישוב.

– לפי התחזית, מזג האוויר היום (ראשון) צפוי להיות חם ויבש מהרגיל לעונה, עד שרבי. בנוסף תורגש עלייה בטמפרטורות בעיקר בחוף, בשפלה ובצפון מערב הנגב. ובשל תנאי מזג האוויר הקיצוניים, נערכים שירותי הכיבוי בכוחות מתוגברים, בעיקר במחוז הצפוני.

ילד בן 11 נתפס מרכיב ילד נוסף בן 10 על טרקטורון באישורו של אביו
במהלך פעילות אכיפה ביום שבת, הבחינו שוטרי אגף התנועה בסמוך לישוב מבקיעים ברוכב טרקטורון ועליו 3 נוסעים, מאחריו השתרך טרקטורון נוסף ועליו נוהג ילד שהרכיב ילד נוסף.

בבדיקה נדהמו השוטרים לגלות כי רוכב הטרקטורון בסה"כ בן 11 והנרכב בן 10 בלבד. לאחר ההסבר כי זו רשלנות וסיכון של חיי הילדים לאפשר להם לעלות על כלי כזה מסוכן, ללא רישיון וללא קשת בטיחות.

אביו של הילד שהיה בטרקטורון המוביל קיבל הזמנה לדין בגין: היתר לבלתי מורשה לרכב על הטקטורון, ללא לוחית רישוי, נהיגה בקלות ראש (ללא קשת בטיחות) והסעת 3 נוסעים על טקטורון המאפשר 2 בלבד (טרקטורון של האבא). הטרקטורון הוחרם ל-30 יום. בעניין נהיגת הקטין, הנושא הועבר לטיפול יחידת הנוער במשטרה.

זנות קטינות – שוטרי משטרת ישראל פשטו הלילה על מתחם בירושלים ששימש על פי החשד לצורך עיסוק בזנות של קטינות בגילי 14-17.במסגרת המאבק של משטרת ישראל בתופעת העסקת נשים בזנות, בתום חקירה סמויה ,פשטה משטרת ישראל הלילה על מתחם בעיר ירושלים שעפ"י החשד הוחזק לשם זנות.

הלילה עם הפיכת החקירה לגלויה הגיעו, שוטרי משטרת ישראל מצוידים בצווי חיפוש ומעצר, למתחם ועצרו לחקירה 3 גברים תושבי ירושלים והסביבה, בחשד להבאת קטינה שטרם מלאו לה 14 לעיסוק בזנות ואחד מהם בהפעלת המקום עצמו.במקום נעצר חשוד נוסף שברשותו נמצאו סמים מסוכנים מסוג קנביס וחשיש במשקל כולל של יותר מחצי קילו. 4 העצורים הובאו הבוקר לדיון בבקשה להארכת מעצר בבית משפט השלום בירושלים שהאריך את מעצרם ב 3-4 ימים.

פוליטי

מפץ בימין: בנט מונה לשר הביטחון; הימין החדש תקים סיעה משותפת עם הליכוד שתהפוך לסיעה הגדולה בפרלמנט – 35 לליכוד מול 33 לכחול-לבן

ראש הממשלה נתניהו מינה את שר החינוך לשעבר בנט לשר הביטחון. המינוי הוא לתקופת ממשלת המעבר בלבד. כשבמידה ותוקם ממשלה חדשה כגון, ממשלת אחדות רחבה או ממשלה צרה, ימונה אדם אחר לתפקיד. שקד לא קיבלה תיק בממשלה הזמנית, אולם היא צפויה לקבל תפקיד במידה ותוקם ממשלה חדשה. * לפי הודעת הימין החדש, נתניהו הציע למפלגה שני תיקים (רווחה, חקלאות או תפוצות) לבנט ושקד, או את תיק הביטחון בלבד לבנט. בימין החדש העדיפו את תיק הביטחון. * בחדשות12 דווח, כי נתניהו הציע לבנט את תיק החוץ, ולשקד את התפוצות אולם בימין החדש סירבו להצעה, כשלבסוף בנט מונה לשר ביטחון זמני ושקד נותרה ללא תיק. בימין החדש מכחישים את הפרסום.

– הבוקר אישרה הממשלה את המינוי ורק שר העלייה והקליטה מטעם הליכוד, יואב גלנט, התנגד בהצבעה לאחר שקיווה להתמנות בעצמו לתפקיד. מוקדם יותר חתם נתניהו על מכתב התפטרות מתפקיד שר הביטחון. * המינוי של בנט לתיק הביטחון ייכנס לתוקף לאחר שיחלפו 48 שעות מהגשת ההתפטרות של נתניהו מהתפקיד. הממשלה תודיע על המינוי לכנסת, אך המינוי לא יובא להצבעה או אישור בכנסת. זאת בהתאם חוק יסוד הממשלה, סעיף 30 ד' – ממשלת מעבר כמו זו שבראשה עומד נתניהו רשאית למנות חבר כנסת לשר במקום "שר שחדל לכהן", ומינוי כזה אינו טעון את אישור הכנסת.

– בנוסף, סיכמו בנט ונתניהו כי מפלגות הליכוד והימין החדש יקימו באופן מיידי סיעה משותפת בכנסת ה-22 "ומתחייבים לפעול ביחד כסיעה משותפת לאורך כהונת הכנסת הנוכחית". * עם זאת, לא הוחלט דבר לגבי ריצה משותפת בבחירות הבאות, שעשויות להתקיים כבר בעוד מספר חודשים. * במהלך סוף השבוע, נתניהו הבהיר לשרים כי אין לסיכום עם בנט כל משמעות מבחינת כניסה עתידית לליכוד, וכי המניע למהלך היה החשש מחבירה של בנט ואיילת שקד לכחול לבן והחיבור נועד רק להפוך את הליכוד לסיעה הגדולה בכנסת. * במהלך המו"מ בין נתניהו לבנט, ניסו בימין החדש לבקש מראש הממשלה לקצר עבור בנט ושקד את פרק הזמן הנדרש על מנת שיוכלו לרוץ ברשימת הליכוד – תקופה של מינימום 30 חודשים שבהם עליהם להיות חברים במפלגה. נתניהו סירב לבקשה – גם כאשר ביקש בנט את קיצור התקופה עבור שקד בלבד.

– האיחוד בין הימין החדש לבין הליכוד יקשה על יו"ר כחול לבן, בני גנץ, להקים ממשלה ללא ראש הממשלה בנימין נתניהו, לאחר שלא יוכל בשלב זה לנסות ולפתות את שלושת חברי המפלגה לקואליציה ללא הליכוד. בימים האחרונים אף התקיימו פגישות ומגעים בין גנץ לבנט, אך מגעים אלה לא הבשילו לידי הסכם, שעתה כבר לא יהיה.

ליברמן מאיים: אם בליכוד יסרבו להקים ממשלת אחדות ללא תנאים מוקדמים, נתמוך בצד השני

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, אמר אמש (מוצ"ש) בראיון לחדשות 12 כי יבקש להיפגש השבוע עם ראש הממשלה נתניהו ועם יו"ר כחול לבן, בני גנץ, וכי אם אחד מהם יסרב להתפשר במגעים להרכבת ממשלה – ליברמן יעביר את תמיכתו לצד השני. לדבריו הוא ידרוש מגנץ לקבל את מתווה הנבצרות שהציע ריבלין, ומנתניהו – לפרק את גוש הימין-חרדי. * לאורך הריאיון, ליברמן סירב להצהיר באיזו ממשלה צרה הוא יתמוך, והאם יש אפשרות שיימנע בהצבעה על ממשלת מיעוט עם הרשימה המשותפת, או יתמוך בפועל בהקמת ממשלה עם נתניהו והמפלגות החרדיות. עם זאת, הוא אמר כי "בבחירות דיברנו על ממשלת אחדות ליברלית, לא במקרה".

לקראת מינוי בנט: שר החקלאות התפטר מתפקידו – לבקשת נתניהו

לבקשת נתניהו: שר החקלאות אורי אריאל הודיע הבוקר (ראשון) לנתניהו על התפטרותו מהממשלה. * עם מינויו של בנט לתיק הביטחון נוצר מצב שבו הבית היהודי והימין החדש מחזיקים בארבעה תיקים בממשלה – פרץ, סמוטריץ', בנט ואריאל – בעוד כוחם בכנסת הנוכחית הוא שבעה ח"כים בלבד. ההתפטרות של אריאל נעשתה לבקשת ראש הממשלה, ונועדה להרגיע את הכעס בליכוד על מינויו של בנט לשר ותיקון של המפתח הסיעתי המועדף שנוצר.

– אריאל כיהן כשר החקלאות בכנסת ה-20 כשהיה יו"ר האיחוד הלאומי, והמשיך לכהן בתפקיד שר בממשלת המעבר גם אחרי הבחירות הקודמות, זאת למרות שלא התמודד ברשימת האיחוד הלאומי לכנסת בשתי מערכות הבחירות האחרונות. * אחרי סבב הבחירות הקודמות, כשנתניהו פיטר את ראשי הימין החדש נפתלי בנט ואיילת שקד מתיקי החינוך והמשפטים, הוא בחר שלא לפטר את אריאל מתפקידו.

בכחול לבן שוקלים: הקמת ממשלת מיעוט – במטרה להדיח את נתניהו מראשות הממשלה

בחדשות 12 מדווח, כי בכחול לבן בוחנים את האפשרות להקים ממשלת מיעוט בתמיכת ליברמן והרשימה המשותפת, כך עולה היום (ראשון) מסקר שהעבירו כדי לבחון את תגובת הציבור. במפלגתו של גנץ בוחנים לשווק את הממשלה הזו כ"ממשלת מעבר" לצורך המשכת המגעים עם הליכוד. * יצויין כי במידה וגנץ ירכיב ממשלת מיעוט יודח נתניהו מראשות הממשלה ויאבד את חסינותו המשפטית המאפשרת לו להמשיך בתפקידו גם לאחר הגשת כתב אישום

בטחוני

גורם איראני: מל"ט ישראלי שהמריא מבחריין יורט בשמי איראן "בטרם טס מעל אתרים רגישים"

ביום שישי דווח באיראן כי מערכות ההגנה האווירית הפילו כלי טיס בלתי מאויש (כטב"ם) במחוז חוזסתאן בדרום המדינה, מעל נמל מאהשהר, שנושק למי המפרץ הפרסי. הנמל כולל את האזור הכלכלי הפטרוכימי המיוחד של איראן, שבו נמצאים כמה מהמפעלים הכימיים העיקריים במדינה. * לפי הדיווח, שרידים של המטוס שנפלו לתוך ביצה נמצאו לאחר חיפושים שערכו כוחות הצבא באזור. * מושל המחוז בו נפל המל"ט מסר כי השרידים עברו בדיקה שהעלתה כי הוא בהחלט שייך למדינה זרה. עוד אמר כי החקירה נמצאת בעיצומה. * מפקד כוחות ההגנה האווירית האיראנית עלי אמר כי טיל נגד מטוסים פגע בכלי טיס "זר ועוין". הוא ציין כי הכטב"ם הופל "בטרם טס מעל אתרים רגישים".

– מהדיווחים לא היה ברור האם מדובר במל"ט צבאי או אזרחי או לאיזו מדינה הוא שייך. אולם והדיפלומט האיראני לשעבר אמיר מוסאווי האשים בראיון לערוץ "אל-מיאדין" הלבנוני המזוהה עם חיזבאללה כי כלי הטיס היה ישראלי. "המידע הראשוני מצביע על כך שמדובר בכלי טיס ישראלי שהמריא מבחריין". * במקביל, הפנטגון האמריקני הכחיש את כי המל"ט שיורט היה אמריקני -"לא קיימים דיווחים על מל"ט אמריקני שהופל". בנוסף, הפיקוד המרכזי של ארה"ב טען כי: "כל הציוד האמריקני נמצא במקומו".

מנהיג החות'ים מאיים: אם ישראל תפעל נגד הטילים האיראנים בתימן "לא נהסס להכריז על ג'יהאד נגד ישראל"

עבד אל-מלכ אל-חות'י מנהיג המורדים החות'ים בתימן שנתמכים עלי ידי אירן, הזהיר אתמול את ישראל כי "העם התימני לא יהסס להכריז על ג'יהאד נגד ישראל". זאת, במקרה שישראל תנקוט ב"מעשה טיפשי" בתימן. אל-חות'י הצהיר שהעם התימני לעולם לא ייסוג מעמדתו בסוגיות האומה האסלאמית, ובמרכזן הסוגיה הפלשתינית, ההתייחסות לישראל כאויבת האסלאם וההתנגדות לאמריקנים. לדבריו "אנו מדגישים שעמדתנו העוינת את ישראל כישות חומסת היא עמדה יסודית, אנושית ומחויבת על פי הדת"

– דברי של אל חות'י באים על רקע דבריו של נתניהו בעניין הטילים שהציבה איראן בתימן על מנת לפגוע בישראל. כזכור, לאחרונה נודע כי איראן הציבה בתימן טילים מדויקים שמסוגלים לפגוע בישראל. על פי הדיווחים, הטילים יכולים לפגוע במטרות בישראל בטווח דיוק של 5 עד 10 מטרים.

טורקיה: "סיכלנו תוכנית ישראלית להקים מדינת טרור בצפון סוריה"

שר החוץ הטורקי, מבלוט צ'בושולו, אמר אתמול כי "קבוצת מדינות, בהובלת ישראל, רצתה להקים מדינת טרור בצפון סוריה ואנחנו סיכלנו את התוכניות הללו". לדברי שר החוץ הטורקי, אנקרה "פתחה במבצע מעיין השלום בסוריה כדי לבער את הטרוריסטים, בניגוד למדינות אחרות כמו ארצות הברית, שנמצאות שם כדי לקחת את משאבי הטבע של המדינה".  * כזכור, לפני כשלושה שבועות הגיעו ארצות הברית וטורקיה להסדר שמפסיק את הלחימה בצפון סוריה, זאת בעקבות פגישה של סגן הנשיא האמריקני מייק פנס, ונשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן. על פי ההסכם, הפעילות הטורקית באזור תיפסק לחמישה ימים, בעוד הכורדים יפנו את אזור החיץ בגבול שאותו טורקיה מעוניינת לתפוס. * בשבוע שעבר אמרה סגנית שר החוץ, בתשובה להצעה לסדר בנושא הכורדים, שישראל מושיטה עזרה לכורדים בכל מיני ערוצים, ושגופים הומניטריים שפונים למשרד החוץ מקבלים כלים דרך אנשי קשר בעולם להעברת סיוע הומניטרי.

צעדות השיבה: 69 פלסטינים נפצעו; בכיר בג'יהאד האסלאמי: "לא נשתוק נוכח פגיעה במפגינים"

כ-5,500 פלסטינים הפגינו ביום (שישי) בגבול רצועת עזה, במסגרת צעדות השיבה השבועיות במקום. המפגינים השליכו בקבוקי תבערה ומטענים מאולתרים, וגרמו נזק לרכב צבאי. משרד הבריאות הפלסטיני דיווח כי 69 מפגינים נפצעו במהלך העימותים. * בכיר הג'יהאד האסלאמי אחמד אל-מדלל איים ביום שישי כי "ההתנגדות הפלשתינית לא תוכל לשתוק נוכח פגיעה במפגינים המשתתפים ב"צעדת השיבה" בגבול..

מדיני

מלך ירדן הודיע: "החלנו ריבונות ירדנית על צופר ונהריים"; דגל ירדן הונף במקום; לבנתיים: חקלאים ישראלים יוכלו להמשיך לעבד את אדמותיהם במקום

מלך ירדן, עבדאללה השני, הודיע היום (ראשון) בצהריים בנאום בפרלמנט הירדני על השבת מובלעת נהריים ומובלעת צופר לריבונות ירדן. "אני מודיע בזאת על הפסקת העבודה לפי שני הנספחים של צופר ונהריים ועל החלת ריבונות ירדנית מלאה על כל אינץ' מהאדמות האלה". במקביל לנאומו של המלך עבדאללה בפרלמנט, הניפו חיילי צבא ירדן את דגל מדינתם במקום.

החל מהבוקר נאסרה הגישה החופשית של תיירים ישראלים לשטחי נהריים, המובלעת הירדנית שנחכרה על ידי ישראל. הצבא הכריז על הכניסה למובלעת כשטח צבאי סגור. עם זאת, החקלאים שמעבדים אדמות במקום צפויים להיכנס למובלעת עם דרכונים. * בשבועות האחרונים דנה ישראל עם ירדן במתן אפשרות לחקלאים בצופר ונהריים להמשיך לעבד את שדותיהם עד סוף העונה החקלאית – כלומר עוד כחצי שנה. בתחילה נראה שהירדנים יסכימו לכך, לפחות עבור החקלאים במובלעת צופר בערבה, אך לבנתיים התקבלה הסכמה למשך שלשה חודשים בלבד עד ו' באייר תש"פ

– 31 חקלאים מעבדים 1,500 דונמים במובלעת, שמהווה מקור הפרנסה שלהם והעתיד שלהם מושקע כאן. חקלאי צופר, וכך גם המועצה האיזורית ערבה והעומד בראשה, שומרים על שתיקה ומאמינים כי זו דרך ההתנהלות הטובה ביותר בכל הנוגע ליחסים ביניהם לירדנים.

– בשבוע שעבר, הבהיר שר החוץ הירדני לראש המל"ל הישראלי כי לא יהיה עוד הסכם בין ממשלת ירדן לממשלת ישראל לגבי המובלעות. אם יהיו הסכמים כאלה הם יהיו רק בין חברות פרטיות ישראליות או ירדניות או מול החקלאים.

דיווח ערבי: "פריצת דרך" במגעים בין ישראל לחמאס בנוגע לעסקה להחזרת שבויים ונעדרים מעזה; בישראל מכחישים

אתר החדשות "אינדיפנדנט אל-ערביה", דיווחה אתמול שמשלחת בכירים ישראליים ביקרו בקהיר במקביל ל'ביקור פתע' של בכירי חמאס שהגיעו לקהיר בימים האחרונים, וזאת במסגרת ניסיונותיה של מצרים להגיע לעסקת חילופי אסירים. לפי הדיווח, המשלחות מישראל ומעזה נמצאות באותו מלון אך ההצעות מועברות דרך תיווך מצרי.

– לפי הדיווח המסמך על גורם אנונימי, "חלה התקדמות בימים האחרונים בין שני הצדדים על השבת גופות החיילים הישראלים בתמורה למספר גופות פלסטינים המוחזקות על ידי ישראל" כשהעסקה המתגבשת כוללת גם "חבילת סיוע לרצועת עזה". בנוסף, ישראל שוקלת את בקשת חמאס לשחרר 50 אסירים בתמורה להחזרתם של "שני ישראלים שנעצרו" – בהתייחסות למנגיסטו וא-סייד שחצו לעזה ומוחזקים בידי חמאס. "נראה שיש נכונות ישראלית להסכים לשחרר כחצי מהמספר שחמאס דורש – 25 אסירים".

– בישראל לא הכחישו כי מתקיימים מגעים מול חמאס, אולם דחו את הדיווחים על "פריצת דרך" במגעים. בהתייחסות לדיווח באינדיפנדנט אמר מתאם השבויים והנעדרים כי "למרבה הצער וחרף הניסיונות מצידנו, החמאס מסרב לאמץ גישה ריאלית שתאפשר התקדמות אמתית בנושא"

– יוזכר כי בכירים בחמאס הכחישו בזמן האחרון שיש מגעים לעסקת שבויים, בטענה, שהמצב הפוליטי בישראל לא מאפשר זאת. * לפי דיווחים ערביים, משלחת בכירי חמאס הגיעה לקהיר בשבוע שעבר כדי לעדכן את המצרים בעמדת ארגון הטרור לגבי הבחירות לפרלמנט הפלשתיני וליו"ר הרשות. הצדדים היו צפויים לדון גם במשבר ההומניטארי ברצועת עזה ובתפקידה של מצרים בהקלתו. על פי הדיווח, למשלחת של ארגון הטרור היו צפויים להצטרף בכירים השוהים בחו"ל, בהם חבר הלשכה המדינית מוסא אבו מרזוק או סגן הלשכה סאלח עארורי.

חוץ

דיווח: רוסיה תכננה לפוצץ את ביתו של ארדואן – לאחר הפלת המטוס הרוסי לפני 4 שנים

הרשויות בטורקיה חששו כי הרוסים תכננו לפוצץ את ארמונו של הנשיא ארדואן, בתגובה להפלת המטוס הרוסי בנובמבר 2015, כך עולה ממסמך מודיעיני סודי שהושג על ידי האתר הטורקי “The Nordic Monitor". * על פי שיחות שנאספו על ידי מנהלת המודיעין של ארגון הביון הלאומי בטורקיה (MITSIB), הרוסים תכננו להעמיס מטען כבד מהרגיל על מטוסי הקרב.

– בשיחה שהוקלטה בתאריך כ"א כסלו תשע"ו בין בכיר בצבא הסורי ואדם נוסף שזהותו לא ידועה, דיברו השניים על פגישה בין בכיר בצבא הרוסי וקצין נוסף בצבא הסורי שתוכננה להתקיים בחודש טבל של אותה השנה, בבסיס חיל האוויר הרוסי הממקום באיזור מחוז לטקיה, הנמצא בגבול סוריה-טורקיה. בפגישה המתוכננת היו אמורים לדון הבכירים על אפשרות העמסת מטוסי הקרב הרוסי SU-22 ו-SU-34 והרוסים היו עתידים לעדכן את הסורים על היעדים והמטרות. – "אנחנו נטען תחמושת על אחד המטוסים נוסיף גם פצצות חבית, וכולן ילכו לארמונו של ארדואן", כך צוטט הגורם הרוסי באחת השיחות.

– כזכור, הפלת המטוס הרוסי גרמה לזעם גדול של המדינה על טורקיה. הנשיא פוטין צוטט באומרו כי "המטוס הרוסי הותקף בזמן ששהה המרחב האווירי של טורקיה" ובמקביל הזהיר את הטורקים מפני "השלכות חמורות על מה שתיאר כ'דקירה בגב' המנוהלת על מקורבי הטרוריסטים- דעאש".

– הנשיא הטורקי ארדואן דחה את הטענות וקרא לפוטין לנסות ולהוכיח כי טורקיה רכשה נפט מכוחות דעאש שפעלו באזור. בנוסף תקף ארדואן ואמר: "טורקיה תיתן את אותה התגובה למה שקרה. המדינה (רוסיה) שביצעה את ההפרה צריכה להטיל ספק בעצמה ולנקוט בצעדים כדי למנוע את התרחשותה בשנית, ולא להיפך". (ישראל היום)

דיווח: טורקיה דורשת להסגיר לידיה את בכיר פת"ח מוחמד דחלאן – בתמורה לעצירת מבצע "מעיין השלום" בצפון-מזרח סוריה

מקורות בכלי תקשורת במפרץ הפרסי מדווחים כי טורקיה דרשה להסגיר לידיה את הבכיר הפלשתיני מוחמד דחלאן השוהה באיחוד האמירויות. על פי הדיווחים, טורקיה פנתה לארגון הבינלאומי של האינטרפול, שבו חברה ארצות הברית. * על פי הדיווח, פעיל אופוזיציה בשם עבדאללה טוויל, חשף בימים האחרונים שטורקיה פנתה לארצות הברית בבקשה לסייע לה להסגיר את דחלאן , בתמורה לעצירת מבצע "מעיין השלום" בצפון-מזרח סוריה.

– רק לאחרונה, דחלאן עצמו תקף את נשיא טורקיה, רג'יפ טאיפ ארדואן, על רקע הפלישה לאזור הכורדי בצפון סוריה. בראיון לרשת MBC הסעודית שנערך עם דחלאן לפני כשבוע, טען בכיר פת"ח לשעבר, שארדואן רואה את עצמו בתור מנהיג העולם המוסלמי. "לארדואן יש אשליות ומחלות נפש, הוא רוצה להחזיר את האימפריה הטורקית ולכבוש את העולם הערבי".

– בסוף החודש שעבר תקף שר החוץ הטורקי, את דחלאן באומרו שזה נמלט לאיחוד האמירויות כי הוא בעצם סוכן של ישראל. כזכור, דחלאן עזב את יהודה ושומרון לאחר שנחשד בכך שחתר תחת שלטונו של אבו מאזן. לפי המקורות ששוחחו עם העיתון הערבי, טורקיה העבירה ראיות המצביעות על מעורבותו של דחלאן בפרשה הנוגעת לביטחונה הלאומי.

עיראק: מטח טילים לעבר בסיס חיל האוויר האמריקני בקיארה, דרומית לעיר מוסול

מטח של 17 טילים נורו לעבר בסיס של הצבא האמריקני בצפון המדינה, גרמו לנזק קל לבסיס אך לא לפגיעות בקרב החיילים האמריקנים. כך דווח בסוכנות הידיעות רויטרס בשם גורמים בממשל העיראקי. * ע"פ הדיווח, מתקפת הטילים כוונה לבסיס חיל האוויר האמריקני בקיארה, דרומית לעיר מוסול. הממשל העיראקי טוען כי רוב הרקטות פגעו מחוץ לשטח הבסיס. אף ארגון לא לקח אחריות לירי.

– החשודים המידיים בתקיפת כוחות הביטחון האמריקנים הם המיליציות השיעיות המקורבות לאיראן שנחושות בימים אלו להסיט את הדיון הציבורי במדינה מהמחאה הגוברת נגד שחיתות הממשל והמעורבות האיראנית במדינה.

– לא מדובר במתקפה הראשונה בשבוע האחרון על מתקנים אמריקנים בעיראק. מיקומו של הבסיס, בשטח שומם מחוץ למרכזי האוכלוסיה הגדולים של עיראק, הופך אותו מטרה נוחה לכוחות ניידים של ארגוני הטרור במדינה. * בעבר ירו אנשי המיליציות טילים לעבר שגרירות ארצות הברית באזור הירוק בבירה בבגדד ותכננו מתקפת טרור על הקונסוליה האמריקנית בעיר הדרומית בצרה. (ישראל היום)

מסר לוחמני מטהרן: הרמטכ"ל האירני הצהיר כי כוחות היבשה ערוכים לכל קרב שתידרש אליו המדינה

מפקד צבא אירן, הגנרל מוחמד חוסיין באקרי, התפאר אתמול בהתקדמויות הצבאיות בתקופה האחרונה, והצהיר כי כוחות היבשה "מוכנים לכל משימות הקרב האפשריות". לדבריו, "בשל גודלה של המדינה, היכולת לשנע את כוח האש היא קריטית". לדבריו "כוחות אלו נושאים באחריות להגן על שטחה של הרפובליקה האסלאמית מפני איומים זרים". * במהלך נאומו חשף פיתוח אירני חדש שיכול לשאת שני טנקים צבאיים במשקל של 60 טונות כל אחד. לדבריו, מוביל הטנקים החדש שיוצר באירן, הוא "חידוש משמעותי" שמקל על העברת כוחות.

איראן העלתה את רמת העשרת האורניום ל-5%; בכיר איראני: "יש לנו יכולת לייצר כל אחוז אחר של אורניום מועשר"

איראן הודיעה אתמול כי היא העלתה את רמת העשרת האורניום שלה ל-5%, זאת בניגוד להסכם הגרעין שהגביל את יכולתה של איראן להעשיר אורניום עד לרף של 3.67%. * דובר הסוכנות האיראנית לאנרגיה אטומית, בהרוז קמלבנדי, אמר כי הגברת העשרת האורניום מתבצעת "בהתבסס על הצרכים שלנו ועל ההוראות שניתנו". כמו כן, הוא חזר על טענתה של טהראן, שלפיה "יש לנו יכולת לייצר 5%, 20%, 60% או כל אחוז אחר של אורניום מועשר".

– מומחי גרעין במערב העריכו כי הצנטריפוגות החדשות יקצרו את זמן הפריצה של איראן לפצצה משנה בקירוב לחודשים ספורים. בשלב זה איראן עדיין מקפידה להעשיר אורניום לרמה של חמישה אחוזים בלבד, שאינה מספיקה לייצור פצצה גרעינית, אולם הצעדים האחרונים שנקטה אמורים לאפשר לה לדלג בקלות להעשרת אורניום ברמה גבוהה יותר, שממנו ניתן להפיק פצצה.

איראן גילתה שדה נפט ענק עם 50 מיליארד חביות

נשיא איראן חסן רוחאני אמר היום (ראשון) כי שדה נפט חדש שהתגלה בעיר המדברית יזד במחוז חוזסתן שבדרום המדינה המכיל כמות של יותר מ-50 מיליארד חביות נפט גולמי. * לפי סוכנות הידיעות הרשמית-למחצה "פארס", השדה החדש מתפרש על פני 2,400 קמ"ר והנפט הגולמי בו נמצא בעומק של 80 מטר. * השדה החדש עשוי להפוך לשני בגודלו באיראן, אחרי שדה הנפט באזור העיר אהוואז (בירת מחוז חוזסטאן), שבו לפי הערכות 65 מיליארד חביות נפט גולמי. * התגלית תתווסף ל-150 מיליארד חביות הנפט שיש לאיראן כיום, בזמן שהיא מתקשה למכור נפט בשל הסנקציות האמריקניות אחרי פרישתה של וושינגטון מהסכם הגרעין. * לאיראן יש את מאגרי הנפט הרביעים בגודלם בעולם, ומאגרי הגז הטבעי השניים בגודלם בעולם. היא חולקת שדה גז עצום במפרץ הפרסי יחד עם קטאר.

בסיוע רוסיה: איראן החלה לבנות כור גרעיני נוסף באתר הגרעין בבושהר

איראן החלה לבנות כור גרעיני שני באתר הגרעין בבושהר, ויצקו את המלט לבסיס שלו לעיני כתבים שהוזמנו אליו. * בבושהר, כ-700 ק"מ מהבירה טהרן, החלה איראן להעשיר אורניום ברמה של 4.5%, הרבה מתחת לרמה הנדרשת לייצור פצצה גרענינית (90%) – אך עדיין בהפרה של ההסכם מ-2015. * הכור הגרעיני הראשון בבושהר, יצוין, החל לפעול ב-2011 ונבנה בעזרת רוסיה. גם הכור החדש צפוי להיבנות בעזרתה.

עלי אכבר סאלחי, ראש סוכנות הגרעין האיראנית, הבהיר כי הכור החדש ייבנה כדי להפיק אנרגיה חשמלית. "גרעין מספק אנרגיה אמינה. כל כור חוסך לנו 11 מיליון חביות נפט או 660 מיליון דולר בשנה".

בוליביה: שוטרים השתתפו בהפגנות נגד הנשיא; השומרים נטשו את ארמון הנשיאות

אחרי שבועות של עימותים ומחאות ברחובות כנגד זיוף תוצאות הבחירות: כמה תחנות משטרה בערים השונות בבוליביה הצטרפו אמש (מוצ"ש) למחאה נגד הנשיא אבו מוראלס, לאחר שהודיעו מוקדם יותר כי לא ישתתפו בדיכוי המחאות. השוטרים צעדו ברחובות במדים, ומפגינים נגד הממשלה הריעו להם מהמדרכות. * בלה פז ליוו מפגינים עשרות שוטרים שצעדו בשדרה הראשית והציבו את עצמם בתחנת המשטרה המרכזית של העיר. שוטרים אחרים נותרו ברחובות ואבטחו את המחסומים מסביב לארמון הנשיאות. * גם בערים סוקרה – מקום מושבו של בית המשפט העליון, וסנטה קרוז – מעוז האופוזיציה והעיר המאוכלסת ביותר במדינה – הכריזו שוטרים כי הם מצטרפים למרד. * שוטרים בערים המרכזיות קוצ'אבמבה וסנאטה-קרוז תועדו כשהם נסוגים בזמן ההפגנות, ומאפשרים את התנהלותן ללא הפרעה. כמה שוטרים בקוצ'אבמבה אף צעדו עם המפגינים, והשמיעו קריאות נגד הנשיא.

– מוקדם יותר שוטרים עזבו עמדותיהם מחוץ לארמון הנשיאות בלה פאס, בזמן שעזבו, הנשיא לא היה בארמון, אבל פקידי ממשל אחרים פונו משם, ורק משמר הנשיאות הצבאי נותר במקום. מפגינים התקרבו ללא אלימות לעבר דלתות המתחם, אבל אחר כך עזבו.

– מפגינים מטעם האופוזיציה פשטו הלילה (מוצ"ש) על משרד ערוץ התקשורת "בוליביה" ועל תחנת הרדיו "פטריה נואיבה" המנוהלים על ידי המדינה, ואילצו את עובדיהם לעזוב מאחר והם "משרתים את האינטרסים" של הנשיא אבו מוראלס.

– מפקד צבא בוליביה, שהצבא אינו מתכוון להתערב במשבר. "לעולם לא נתעמת עם האנשים שאיתם אנחנו חיים – אנחנו ערבים לדו-קיום של שלום", אמר. "זו בעיה פוליטית והיא צריכה להיפתר במסגרת הזו". * שר ההגנה של בוליביה, חבייר זבלטה, אמר כי שום פעולה צבאית לא תינקט נגד השוטרים המעורבים במרד עד כה וכי הממשלה לא תעשה שימוש בחיילים שעה שעשרות אלפי אזרחים מפגינים ברחובות בערים ברחבי המדינה.

– מפלגתו של מוראלס, התנועה למען סוציאליזם, קראה מצדה לתומכיו להגיע לבירה "ולהגן" על תוצאות הבחירות לנשיאות.

– כזכור, לפני כשלושה שבועות התמודד מוראלס מול הנשיא לשעבר קרלוס מסה בבחירות לנשיאות, והצפי היה שלראשונה מאז עלה לשלטון ייאלץ מוראלס להמשיך לסיבוב שני בבחירות. תחילה היה נראה כי הוא מוביל על מסה בפחות מ-10% – הרף שאליו צריך מועמד להגיע כדי לנצח כבר בסיבוב הראשון לפי חוקת בוליביה, אולם אז הפסיקה ועדת הבחירות לעדכן בתוצאות, וכששבה לעדכן אותן כעבור מספר שעות התקרב לפתע מוראלס לפער וחצה אותו. הוא הוכרז באופן רשמי כמנצח בבחירות, עם פער של 10.57% לטובתו.לאחר מכן עלו טענות בקרב חברי האופוזיציה לפיהן התוצאות זויפו והמונים יצאו להפגין ברחובות כאות מחאה. במהלך המהומות כאמור, נהרגו שלושה בני אדם ומאות נפצעו.

– יצויין, כי עצם התמודדותו של הנשיא על כהונתו הרביעית הייתה מלכתחילה שנויה במחלוקת, משום שהוא עקף את תוצאות משאל העם שהתקיים בנושא וקיבל אישור להתמודד מבית המשפט שבו מכהנים תומכיו.

– ממשלתו של מוראלס, המנהיג הוותיק ביותר באמריקה הלטינית, גינתה את "ההפיכה" נגד הנשיא בידי "ארגונים אלימים". כמה מנהיגי שמאל באזור, בהם מנהיגי ארגנטינה, מקסיקו וונצואלה, הביעו את תמיכתם במנהיג הילידי, וקראו לפתור את המשבר בדרכי שלום.

– נשיא ונצואלה ניקולס מדורו, שדיכא בכוח הפגנות נגד שלטונו בשנים האחרונות ונתון לבידוד בינלאומי, גינה את "ניסיון ההפיכה" שלדבריו מתנהל נגד "האח, הנשיא אבו מוראלס".

– הנשיא מוראלס קיים אתמול מסיבת עיתונאים בשדה תעופה צבאי, ובו קרא לסיעות הפוליטיות בבוליביה לערוך שיחות. מוראלס קרא לדיאלוג, אבל גם האשים את יריביו בניסיון להדיח ממשלה לגיטימית. * יריבו מסה דחה בתוקף את ההצעה. "אין לי על מה לנהל משא ומתן עם אבו מוראלס, שאיבד כל אחיזה במציאות".

שריפות ענק באוסטרליה: שלושה בני אדם נספו, עשרות נפצעו – רובם כבאים, ארבעה הוגדרו נעדרים

שלושה בני אדם נספו ויותר מ-30 בני אדם נפצעו, רובם כבאים, בעשרות שריפות בחוף המזרחי של היבשת במדינת ניו סאות'-ווילס. עוד דווח כי כמה בני אדם נעדרים, ויותר מ-150 בתים עלו באש. ביבשת מעריכים שמספר הנספים יעלה, לאחר שתתברר מידת הנזק ביישובים מבודדים, שהכבאים מתקשים להגיע אליהם.

– ראש ממשלת אוסטרליה אמר כי כוחות מילואים של צבא אוסטרליה יגויסו ויחברו לכוחות הצבא הסדירים על מנת להגיש עזרה ולסייע לניצולים ולאזרחים הנמצאים באזורי סיכון להיפגע מתופת האש. כמו כן הודיע כי כספי פיצויים מהממשלה האוסטרלית זמינים כעת לכל מי שנפגע באופן ישיר מגל השריפות.

היום: בחירות בספרד; הסקרים צופים כי אף מפלגה לא תשיג רוב שיאפשר לה להקים את הממשלה

היום (ראשון) נפתחו הקלפיות בספרד בבחירות לפרלמנט המתקיימות בפעם הרביעית בתוך ארבע שנים. * הקלפיות נפתחו בשעה 9:00 וייסגרו בשעה 20:00. התוצאות הראשונות צפויות להגיע בתוך כמה שעות. והסקרים מצביעים על כך שהמפה הפוליטית לא צפויה להשתנות הרבה, כשגם מפלגות השמאל וגם מפלגות הימין לא ישיגו רוב שיאפשר להן הקמת ממשלה. * לפי הסקרים, עד כ-35% מבעלי הבוחרים הפוטנציאליים עשויים שלא להגיע לקלפי

  לפי סקר הסקרים של עיתון "אל פאיס", המבוסס על עשרות סקרי דעת קהל, הבחירות השניות בתוך שבעה חודשים יתרמו מעט מאוד לניפוץ הקיפאון ארוך השנים. במקום זאת, המפה הפוליטית תהיה מורכבת עוד יותר, כשיש סיכוי של 60% שהשמאל והימין לא יצליחו לזכות ב-176 המושבים הדרושים לרוב בפרלמנט המונה 350 מושבים.

– המפלגה הסוציאליסטית, בראשות ראש ממשלת ספרד פדרו סנצ'ס, צפויה להיות הגדולה ביותר עם 117 מושבים, אך יהיה זה מתחת ל-123 המושבים שקיבלה בבחירות האחרונות באפריל. יריבתה העיקרית, מפלגת העם השמרנית, צפויה להתחזק משמעותית עם 92 מושבים, לעומת 66 המושבים שהיו ברשותה בפרלמנט היוצא. במקביל, מפלגת הימין הקיצוני "ווקס", שנכנסה לראשונה לפרלמנט בבחירות הקודמות, צפויה להגדיל את כוחה כמעט פי שניים, מ-24 ל-46 מושבים. בכך היא תעקוף את מפלגת השמאל הקיצונית פודמוס ואת מפלגת סיודאדנוס מהמרכז-ימין בדרך להיות המפלגה השלישית בגודלה.

דוח חשאי בבריטניה מזהיר: "רוסיה חדרה לעומק הממסד – באמצעות דיפלומטים, עורכי דין וחברי פרלמנט"

דוח של הוועדה המפקחת על שירותי הביון והביטחון של בריטניה, ושתשעת חבריה מחויבים לשמור על חשאיות על פי חוק מעלה כי מוסקבה בנתה רשת ידידותית של דיפלומטים, עורכי דין, חברי פרלמנט וגורמים משפיעים אחרים מכל רחבי הקשת הפוליטית בבריטניה. * הדוח, שכותרתו היא פשוט "רוסיה", טרם הושלם ופורסם, אולם הוא עומד במרכז סערה פוליטית בממלכה, לקראת הבחירות לפרלמנט בחודש הבא.

– האופוזיציה בבריטניה האשימה בימים האחרונים את ראש הממשלה בוריס ג'ונסון בעיכוב ובהסתרה מכוונים של הדו"ח שגיבשה ועדת המודיעין והביטחון על התערבות רוסיה בפוליטיקה הבריטית, והעלתה את ההשערה שהדו"ח עשוי לעורר שאלות בנוגע למשאל העם על הברקזיט שבו הצביעו הבריטים ב-2016 בעד פרישה מהאיחוד האירופי ובנוגע לקשריה של רוסיה עם גורמים במפלגה השמרנית.

– יוזכר, כי בריטניה תלך בחודש הבא לבחירות בזק, שבהן מקווה המפלגה השמרנית של ג'ונסון להגדיל את כוחה כך שתשיב לעצמה את הרוב בפרלמנט ותוכל להעביר את ההסכם שגיבש ג'ונסון עם האיחוד האירופי על תנאי הפרישה של בריטניה מהאיחוד.

סופת ציקלון מכה בבנגלדש, 2 מיליון מפונים

הרשויות בבנגלדש השלימו אמש את פינוים של כשני מיליון בני אדם למקלטים, על רקע התקרבות סופת ציקלון שנעה במהלך היום מעל מפרץ בנגל וצפויה להכות בחוף הדרומי של המדינה. * כמה ספינות של חיל הים ומשמר החופים של בנגלדש הועמדו בכוננות למקרה שיהיה צורך להיעזר בהם במצבי חירום. * יותר מ-5,000 מקלטים נפתחו, וכ-50 אלף מתנדבים ואנשי סיוע עוזרים לפנות אליהם תושבים.

– הסופה תביא איתה משבי רוח שיוכלו להגיע למהירות של עד 150 קמ"ש, ואזור קהולנה שבדרום-מערב בנגלדש עשוי להיות זה שייפגע קשה מכולם.  * הסופה צפויה להיות מורגשת גם באזורים מסוימים בצפון-מזרח הודו, וגם בהם ננקטו צעדי זהירות לקראת פגיעתה. במדינות המחוז ההודיות מערב בנגל ואודישה ירדו מאז היום בבוקר גשמים כבדים, ובאודישה נעקרו מאות עצים בגלל הרוחות העזות.

– בבנגלדש הושעתה הפעילות בכל הנמלים המרכזיים במדינה, גם בצ'יטגונג, שדרך הנמל שלה עוברות 80% מהסחורות המיוצאות מבנגלדש ומיובאות אליה. כל כלי השיט, בכללם סירות דייגים, קיבלו הוראה לחדול מפעילות.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן