Skip to content

כיכר גורן: אירוע אלים, לעיני שוטרים שלא התערבו

אירוע אלים של מפגינים זועמים, תומכי נתניהו שהקיפו חבורה קטנה של מפגיני נגד התרחש מול עיניי מפקד תחנת פתח תקווה שצפה ולא עשה דבר. אחת המותקפות בת 70 נחבלה ואושפזה עם זעזוע מוחי ששיתק חלק מפניה ואת רגלה - המשטרה: "לא ידוע לנו על אירוע כזה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אישה בת 70, פנסיונרית משרד החינוך, אושפזה עם זעזוע, חשד  לאירוע מוחי עקב תקיפתה בידי תומכי ראש הממשלה בנימין נתניהו משתתפי הפגנה שנערכה בכיכר גרן בפתח תקווה במוצאי שבת האחרונה. בעת התקיפה נכח במקום מפקד תחנת פתח תקווה, סנ"צ מרדכי ברקת וקצינים נוספים. למרות זאת המשטרה טוענת כי לה לא ידוע על אירוע זה וכי לא הוגשה תלונה בנושא.

הסיפור הבא נשמע כמו לקוח מאחד ממופעי ה- ""סאטרדיי נייט לייב" ברשתCBS. אירוע אלים בו משתתפים פעילי שתי קבוצות מפגינים שנערך מול עיני שוטרים ומפקדיהם.
 קבוצה מתומכי נתניהו תקפה מילולית ודחיפות קבוצת מפגינות נגדו. כסאות נמשכו מתחת לחלק מהנשים והן נפלו אפרקדן. קבוצת הנשים הקטנה הוקפה בחומה של כמאה אנשים זועמים, מקללים ומנאצים כששניים ממארגני ההפגנה למען ראש הממשלה בנימין נתניהו ניסו להרגיעם כשהם תובעים ומתחננים לפני חבריהם שיירגעו וילכו לבתיהם והדבר לא עוזר. במרחק מטרים ספורים עומדים סנ"צ מרדכי ברק עם קצינים ושוטרים אחרים  שצופים במתרחש ולא עושים דבר.  יתרה מכך,  היום נטען בפני מגפון כי האירוע המדובר "לא ידוע למשטרה".

חוה צדקה (צילום באדיבות אור ברוך)
חוה צדקה צילום באדיבות אור ברוך)

האירוע האלים אירע במוצאי שבת האחרונה.  לדברי חוה צדקה, היא הגיעה בתום ההפגנה כנגד היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט  עם 8 מחבריה. הן נכנסו לרולדין, בית קפה המצוי בכיכר גורן שבפתח תקווה וישבו לקפה.
"בהתחלה כבר זיהינו מספר קטן של מפגינים מתומכי נתניהו שישבו בשולחן סמוך לנו והיה שקט וללא בעיה מיוחדת", מספרת צדקה, "אלא שאז הגיע גל קטן של ביביסטים  שזיהו אותנו והתקיפו אותנו בצעקות. אבל הם נרגעו. ואז הגיע גל גדול ביבסטים ואנחנו הוקפנו בגל זועם ומפחיד של אנשים שמקללים אותנו, עומדים קרוב מאוד לראשינו, צועקים ומשתוללים כשהם במרחק סנטימטרים מאתנו".
צדקה מספרת שבהמשך הגיע למקום רן כרמי בוזגלו, ממארגני ההפגנה בעד נתניהו, לקח מגפון לידיו וניסה להרגיע את הקבוצה שהשתוללה במקום.
"הוא ממש ניסה, דיבר אליהם, התחנן, צעק וכמעט בכה שיפסיקו", מתארת חווה את האירוע. "וכל הזמן במרחק כשתי מטר מהשולחן שלנו, עמד מפקד תחנת פתח תקווה, סנ"צ מרדכי ברקת, שילב ידיים והתבונן".
– הכו אותך?
"לא, רק דחפו ובעיקר צעקו וקללו ממש סנטימטרים מהפנים שלי ולא בן אדם אחד, עשרות של מקללים, צורחים ודוחפים וזה היה מפחיד. זה הזכיר לי ימים אפלים מגרמניה ההיא. ערב רב של אנשים שצועקים עם אגרופים קמוצים, זועמים, מקללים ומאיימים. נורא".
בשלב הזה צדקה לא התאפקה וניגשה אל סנ"צ ברקת ובקשה, ספק צעקה אליו שיתערב ויעשה משהו להגנתן. "תעשה משהו", היא צעקה.


צדקה דורשת ממת"ח פתח תקווה להתערב (צילום: אור ברוך)


מנסים להרגיע את הקהל (צילום: חוה צדקה)

ואכן, בסרטון שצולם בעת האירוע נראית צדקה ניגשת לברקת, דורשת וצועקת שיעשה משהו להפסקת האלימות הוא לא זז ממקומו. תוך כך מפגין אחר מתומכי נתניהו ניגש אליה מנסה לדחוף אותה וצועק אליה: "מי את?, מי את בכלל?". בשלב זה אחד השוטרים מיהר לדחוף אותו ממנה.
 
"חזרתי אל השולחן", מספרת צדקה "ואז מישהו משך מתחתי את הכיסא ואני נפלתי אל הרצפה. נחבלתי וכאב לי וחברותי עזרו לי לקום אבל מאותו רגע אני כבר לא הייתי שם. כאב לי נורא הראש והייתי המומה. פשוט כבר לא ידעתי מה קורה יותר. רק הבנתי שאני מרגישה רע וקיוויתי שזה יעבור".

לאחר שצדקה חזרה לביתה היא חשה ברע וקיוותה שזה יחלוף. צדקה: "הקאתי במהלך הלילה וכאב לי נורא הראש, אבל לא רציתי להגיע לבית חולים. חשבתי שזה יעבור". רק לקראת 06:00 בבוקר יום ראשון, הבינה חוה שזה לא עובר והיא הגיעה למיון בית החולים השרון. לאחר בדיקות וטיפול ראשוני היא אושפזה בחשד לדימום מוחי עם קשיי ראיה, שיתוק חלקי בפניה וברגלה השמאלית. היא טופלה במדללי דם ומייצבים ואתמול (שני) שוחררה לביתה, זאת  לאחר שסירבה להמשיך לשיקום באשפוז. "ביקשתי שאשתקם בקהילה", היא מספרת וכך מצוין במסמך השחרור.
– איך את מרגישה כעת?
"כמו כל מי שעבר אירוע מוחי. אני עדין משותקת חלקית בפנים, גוררת רגל אחת ובעיקר בוכה. בוכה כל הזמן. זה פשוט לא עוזב אותי, כל המחזה הזה. איזו שנאה, צרחות, קללות, דחיפות, זה  היה נורא, הרגשתי שתכך נוכה קשות וזה הזכיר לי ימים אפלים ומולנו עומדת משטרה ולא מתערבת".

עורכת הדין סיגל קסלר ממארגני ההפגנה כנגד היועץ המשפטי לממשלהוראש הממשלה, הייתה בתוך קבוצת הנשים בקפה ומספרת שהן התיישבו בקפה הזה כי הוא היה עדיין פתוח בכיכר ואז הגיעה קבוצה  קטנה של תומכי נתניהו.
קסלר: "מיד התחילה מהומה והתלהמות צעקות איומים תנועות מגונות וקללות מצדם כלפינו.  ביקשתי מחברותי שלא להגיב וניסיתי להרגיע את הרוחות בדרכי נועם. ואכן השתרר שקט".
אלא שהשקט הזה ארך דקות ספורות כשלדבריה הגיע "
נחשול של למעלה ממאה איש מתומכי נתניהו אשר הקיף את השולחן בו ישבנו והאווירה הפכה לאלימה ומסוכנת, ממש כמו לפני לינץ'"
"זה כלל צעקות, קללות ואיומים, ממש בקרבה פיזית עד שיכולתי להריח את הבל פיהם. מסביב לשולחן בו ישבנו 8 נשים מבוגרות, התגודדו מעל מאה איש משולהבים ומלאי שנאה. הוטחו בנו נאצות ואיומים ובין היתר נצעק לעברינו כי צריך לתלות אותנו יחד עם הערבים, בוגדים, גיס חמישי ,ערב רב, זרע עמלק, שמאלנים בוגדים ועוד, כל זאת בצעקות ונהמות ממש מעל ראשנו
".

תלונתה של עורכת הדין קסלר למפקד מחוז מרכז
תלונתה של עורכת הדין קסלר למפקד מחוז מרכז

– ראית את הרגע בו חוה הופלה?
"לא. אני הייתי במקום אחר בקפה. ולא הבחנתי בזה, אבל ראיתי אישה אחרת ממודיעין, מהקבוצה שלנו שחזרה לשולחן ובקשה לשבת ומישהו משך מאחוריה את הכיסא והיא השתטחה על הריצפה".
בסופו של דבר אחד מתושבי השכונה, מתומכי נתניהו, הצליח להרגיע חלקית את הקהל המשולהב והנשים עזבו את בית הקפה.

קסלר שגרה הבוקר מכתב דחוף למפקד מחוז מרכז, ניצב עמיחי אשד, ובו תיארה בפניו את השלשלות האירועים והתריעה על "התנהלותה המגמתית וחסרת האחריות של משטרת פתח תקווה בפיקודו של סנ"צ ברק מרדכי, נגד המפגינים בכיכר גורן המוחים נגד השחיתות השלטונית שהגיעה לשיא חדש מגונה ומסוכן במוצ"ש" קסלר טוענת במכתבה כי "מדובר בהתנהלות בלתי מקצועית, היעדר כל שיקול דעת, אכיפה בררנית עם סממנים פוליטיים, והפקרת אזרחים לאלימות ולסכנת חיים".

מימין קצין המשטרה עם סיגר בפיו. משמאל, מת"ח פתח תקווה סנצ מרדכי ברק (צילומים: ברוך אור וחוה צדקה)
מימין קצין המשטרה עם סיגר בפיו. משמאל, מת"ח פתח תקווה סנצ מרדכי ברק (צילומים: ברוך אור וחוה צדקה)


– את חשה בסכנה ברורה?

"אני אומרת לך שזה עלול להסתיים רע מאוד. כבר השליכו פעם רימון לתוך הפגנה"
במכתבה למפקד המחוז היא מתארת: "הגעתי בשעה 18:00 לכיכר גורן להכנות לקראת ההפגנה (כפי שאני נוהגת מזה קרוב ל 3 שנים)"
"עם הגעתי נכנסו לכיכר המגודרת קבוצת גברים תומכי נתניהו שהחלו להתעמת עם כ 5 חברים (ממתנגדי נתניהו) שנכחו בשעה זאת בכיכר. כשהבחנתי כי הטונים עולים ועלולה להתפתח תגרה, פניתי לרפ"ק שי גז בבקשה כי ירחיק את קבוצת הגברים.
נעניתי בשלילה והתעלמות, תוך שנאמר לי כך: 'ההפגנה מתחילה ב 7 וחצי. עד אז אני לא אחראי'. פניתי לסנ"צ ברק מרדכי באותה בקשה, נעניתי באותה תשובה. הסברתי לסנ"צ ברק מרדכי כי עד  שעה 7 וחצי יכולים להידקר 10 אנשים בכיכר וכי אם חלילה יתממש תרחיש של אלימות ופגיעה בנפש, האחריות תהיה על כתפיו בלבד
".

קסלר: "בשלב מסוים נכנס  טור של שוטרי יס"מ וחצץ בין הצדדים. אלא שאז הגיע סנ"צ ברק מרדכי והורה ליס"מ להסתלק, או אז נפרצו כל שערי הגיהנום והוקפנו מכל הצדדים על ידי המון מוסת. מספר חברות וגם אני ביניהן, ניגשנו לסנ"צ מרדכי לבקש הגנה. התשובה שלו הייתה : ההפגנה הסתיימה. זאת בעיה שלך תתמודדי".

הוא עמד בקרבת קפה רולדין ולהתרחשות האלימה  ו"התלוצץ עם שוטריו".  הגדיל לעשות הקצין גרגורי שעמד עם סיגריה בפה וצפה במתרחש כאילו מדובר בהצגת תיאטרון שאין לו נגיעה אליה", כותבת קסלר במכתבה.

– סיגלית, את חושבת שיש כאן יד מכוונת?
"ברור שכן, נתניהו דואג להפגנת הנגד מולנו בכיכר כי הוא ככל הנראה מבקש להזהיר את הציבור שאם הוא יואשם תפרוץ מלחמת אזרחים. מה יותר טוב מאלימות שתפרוץ בכיכר?".

טופס שחרורה של צדקה מבית החולים
טופס שחרורה של צדקה מבית החולים
צופים בעימות ולא זזים ( צילום מסרטון הווידאו)
צופים בעימות ולא זזים ( צילום מסרטון הווידאו)

תגובות

ממשטרת ישראל נמסר כי "לא מוכרת כל תלונה שהוגשה בנדון בגין האיומים או קריאה למוקד המשטרה". מגפון העביר לידי דוברת המשטרה קישור לסרטונים המוכיחים בבירור כי מפקד תחנת פתח תקוה היה עד לכל האירוע וצילום תלונתה של עו"ד קסלר שנשלח הבוקר למפקד המחוז, אבל במשטרה  מתעקשים כי התגובה נותרת בעינה כפי שנמסרה.

רן כרמי בוזגלו שניסה לפזר את התוקפים מסר: "אתר מגפון ידוע בגישתו הסובייקטיבית ולא אחת מצאתי את שמי מקושר לבדותות ולעלילות מופרכות מן היסוד.אני קורא לעורך האתר המפוקפק להציג את הדו'ח הרפואי של הפנסיונרית החביבה וכמובן מאחל לה בריאות ואריכות ימים".

 

3 Comments

  1. מרדכי
    15 בנובמבר 2019 @ 10:18

    אני פשוט המום מתגובת המשטרה.
    הם מול עינייה קורה פשעה והיא לא מסוגלת
    להבחין בכך אז כנראה שאין יותר צורך במשטרה
    שלא מסוגלת לתפקד.

  2. מירה
    12 בנובמבר 2019 @ 20:42

    כתבה טובה ואמיתית .
    הביבסטים הם אנשים אלימים ומסוכנים .ביבי מסית לשנאה ולקיטוב.
    .כבר לפני ההפגנה ב18.00 הם באו כדי להציק והשוטרים עמדו בחיבוק ידיים .ואם חליל. יקרה רצח המשטרה תהיה אחראית לכך .( זה עוד עלול לקרות כמו שקרה רצח רבין ).
    ומנ שהכי הכי כואב לי זה שבצד של ו קוראים לשלום .יפתח המורה לאזרחות עובר עם שלט אהב.הוא מבקש שלא נגיב לקללות ולגידופים .החברים שנשאו דברים קראו ל ם אחים שלנו,אזרחים כמונו שאינם יודעים העובדות וכדומה .איש לא מגנה ולא מגדף.ההשמצות והקללות זה מצידם לצערי .
    שטרה שלנו מועלת בתפקידה. אותנו עוצרים מעצרי שוא ואף אלימים כלפינו .וכשהם נוקטים
    הבאלימות המשטרה אדישה.
    לדעתי זאת מדיניות מכוונת .
    ובכל זאת לא ישברו אותנו שאנחנו עם לב נקי למען המדינה .למען נקיון הכפיים.אנחנו לא ,סוגדים לאדם. אין לנו. מלך.רק באיש. לצדק ושיוויון ונקיון כפיים

  3. מירה
    12 בנובמבר 2019 @ 11:10

    תודה למגאפון על הכתבה.
    העל אמת לאמיתה .
    תמיד אחרי ההפגנה אנחנו יושבים ברולדין .האמת שאני פוחדת מהביבסטיים (לפני כמה שבועות הם גם הגיעו לרולדין והיו מאד אלימים .החלטתי שכאשר הם מגיעים אני לא יושבת ברולדין.
    למעח לציין שלפני הפגנה הינו כמה ביבסטיים לשטח ההפגנה של ו והחלו עם פרובוקאציות.
    שוטרים עמדו בשילוב ידיים .ודודי אמרה לשוטרים שהם לפני רצח רבין השוטרים עמדו בשילוב ידיים
    המצב נפיץ מאד .המשטרה צריכה לקחת אחריות ולהגן על אזרחים.
    אני מאד חושש שעוד עלולים להשליך רימון לעברנו
    הם ציבור מוסת ומלא שנאה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן