Skip to content

חיסול בעזה – ירוט קסאמים – גוש דן תחת אזעקה – ממתינים לבאות

לפנות בוקר חוסל אבו אל עטה, מפקד הזרוע הצבאית של ארגון הג'יאהד האיסלאמי. עד 09:00 נורו לעבר ישראל ועד גוש דן 50 רקטות. רובן יורט. למעט ילדה שאבדה הכרה עקב בהלה. לא נפגע איש. הילדה אושפזה בוולפסון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רצועת עזה –  מפקד גדודי אל-קודס, הזרוע הצבאית של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי, בהא אבו אל-עטה חוסל לפנות בוקר (שלישי) בהתקפה טיל שנורה לחדר השינה שלט.  עטה שעמד מאחורי ירי הרקטות לישראל בחודשים האחרונים,  נעקב על ידי המודיעין  ושירותי הביטחון הכללים של ישראל כשהוא דואג ללא הרף להיות מצווי בתוך חבורת ילדים ונשים במחשבה שבכך ימנע פגיעה בו.
הלילה לפי דיווח, הוא שהה בגפו בחדר השינה בביתו ואז חוסל בירי רקטה מדויק.
בתגובה ירו אנשי הג'יהאד האסלאמי רקטות כלפי ישראל. לדברי דובר צה"ל
החל מהבוקר ועד לשעה 9:10 זוהו כ-50 שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל כשלוחמי כיפת ברזל יירטו כ-20 שיגורים.

חוסל בחדר השינה בביתו - בהא אבו אל-עטה (צילום: רשת ערבית)
חוסל בחדר השינה בביתו - בהא אבו אל-עטה (צילום: רשת ערבית)

עוד נמסר מצה"ל כי "בפעילות משותפת של צה"ל ושירות הביטחון הכללי  נתקף בשעה האחרונה מבנה בו שהה בכיר מפקדי הג'יהאד האיסלמי הפלסטיני (גא"פ) ברצועת עזה, בהאא' אבו-אלעטא. פעולה זו אושרה על-ידי ראש הממשלה ושר הביטחון, מר בנימין נתניהו.

אבו-אלעטא חולל הלכה למעשה את רוב פעילות הגא"פ ברצועת עזה, והיווה "פצצה מתקתקת". אבו-אלעטא הוביל ועסק באופן ישיר בפיגועים ובניסיונות לפגע באזרחי ישראל ובחיילי צה"ל במתווים שונים ובהם ירי רקטי, ירי צליפה, שיגור רחפנים ועוד.

בהאא' אבו-אלעטא  אחראי למרבית הפיגועים בשנה האחרונה מרצועת עזה, ימי הקרב סמוך ליום הזיכרון, ירי על פסטיבל שדרות ב-25 באוגוסט 2019, והאחרון שבהם ירי מטח הרקטות לעבר העיר שדרות ויישובי העוטף, ביום שישי ה-1 בנובמבר 2019.

אבו-אלעטא קידם בימים האחרונים מוכנות למימוש מיידי של פיגועים במתווים שונים נגד אזרחי ישראל וחיילי צה"ל, בהם אימון חוליות לפיגועי חדירה וצליפה, שיגור רחפנים, והיערכות לירי רקטי לטווחים שונים.

פעולת הסיכול שבוצעה בשיתוף פעולה של צה"ל ושירות הביטחון הכללי, על בסיס מודיעין מדויק ויכולות מבצעיות גבוהות, מהווה מהלך מנע ממוקד ונקודתי להסרת איום ממשי של ארגון הגא"פ.

צה"ל תגבר את כוחותיו וערוך למגוון רחב של תרחישים התקפיים והגנתיים.יש להישמע להנחיות פיקוד העורף שיעודכנו ככל שיידרש".

סתיו, נחבלה בגפיים תחתונות כשרצה למרחב מוגן (צילום באדיבות אופיר לוי)

משרד הבריאות העזתי של החמאס דיווח הבוקר כי בנוסף לאבו-אלעטא נהרגו  בתקיפה שני אנשים נוספים ועוד שנים נפצעו. משרד הפנים של החמאס אישר והודיע כי מנהיג הג'יאד האסללאמי נהרג בתקיפה על ביתו בשכונת סג'עיה ממערב לעזה וכי כחות שיטור של החמאס הגיעו לשגונה על מנת להטיל שם סדר. הג'יהאד האסלאמי הודיע מצדו כי "הארגון ימשיך בדרכו המפוארת והמכובדת של מפקדם  בצעדה לשחרור פלסטין". מאוחר יותר, במהלך לווייתו של אל-עטה מסר דובר הג'האד האסלאמי, דאוד שהאב: "מה שאירע הוא בחזקת הכרזת מלחמה. תגובתנו לא תדע גבול".

תוך כך הודיע היום גורם צבאי סורי ומסר כי בשעה 04:14 לפנות בוקר מטוסי חיל האוויר שיגרו שלושה טילים מאזור הגליל. לדבריו מערכות הנ"מ הסוריות יירטו טיל אחד. שני הטילים האחרים פגעו בביתו של בכיר הגיהאד האסלאמי, אכרם אל-עג'ורי בשכונת אל-מזה. בנו מועאז נהרג ונכדתו בתול נפצעה. אדם בשם עבדאללה יוסף נהרג ותשעה אזרחים נפצעו.


יירוט מעל שמי מודיעין (באדיבות קבוצת פיקוד מרכז)


צילום הנפילה בצומת (צילום ממצלמות מנתיבי ישראל ובאדיבות החברה)


רכביש שתולים אחרי הנפילה

חדר השינה של אבו טהא שחוסל (צילום: סכונות מען)
חדר השינה של אבו אל עטה שחוסל (צילום: סוכנות מען)
הלוויה של אבו טהא (צילום: סוכנות מען)
הלוויה של אבו אל עטה (צילום: סוכנות מען)

מאוחר יותר נמסר מדובר מצה"ל כי "בשעה 04:00 צה״ל סיכל בהצלחה בשיתוף השב״כ בתקיפה מהאוויר את אבו אל עטאא, מפקד צבאי בכיר ברצועת עזה. ידוע בכינויו מפקד החטיבה הצפונית ברצועה, אך השפעתו הצבאית היא על כל הרצועה. בצה"ל מדגישים כי הפעולה הייתה פעולה כירורגית מאוד.• בהאא חולל בחודשים האחרונים את כל הפעילות של הגאפ מהרצועה.  • מבחינתנו הוא היה פצצה מתקתקת, הוא תכנן לקדם בימים הקרובים מספר שיגורים מהרצועה, פיגועי צליפה וחדירה וכן תקיפת רחפנים. ראינו את זה פיזית בשטח.• הפעולה תואמה באופן מלא עם השב״כ, ואושרה על ידי ראש הממשלה ושר הביטחון.• בחודשים האחרונים ניסינו בכל דרך להניא את עטאא להפסיק את הפעילות העוינת שלו כלפי מדינת ישראל. בלית ברירה בחרנו באופציית הסיכול מהאוויר וזה מה שמימשנו.• הייתה הזדמנות וניצלנו אותה. במשך כשבוע חיכינו לה- תקיפה כירורגית שבה הוא נהרג עם מינימום נפגעים אזרחיים. לא הקרסנו את הבית כולו אלא פגענו נקודתית בחדר שבו שהה על מנת להימנע מפגיעה באזרחים.
בדובר צה"ל מדגישים ומסר כזה הועבר גם לארגוני החמאס והג'יהאד
"אנחנו לא חוזרים למדיניות הסיכולים- זהו אירוע נקודתי". דוצ" נמשיך ואמר כי "הפגנו יכולת מודיעין משובחת, תיאום הדוק עם השב״כ, וזה מה שהביא אותנו לפגיעה בחדר הספציפי בו הוא שהה.  • אנו צופים תגובה של הגאפ. ועל כן יש להישמע להוראות פיקוד העורף, הן מצילות חיים.• מדובר בגורם בלתי מרוסן שפעל הרבה פעמים מרצונו שלו, בניגוד לאינטרסים האזוריים.• צה״ל לא מעוניין בהסלמה רחבה, אנחנו ערוכים למספר ימי קרב. ערוכים גם במעטפת הגנה אווירית.• לאור שימור הפעולה הכירורגית שידעו עליה מעט מאוד אנשים, הפעלנו את כוחות תגבור ההגנה רק מהרגע שבו תקפנו. כרגע במסגרות פלוגתית". הודעת דובר צה"ל.

תל אביב דרך נמיר (צילום: דן בר דב)
תל אביב דרך נמיר (צילום: דן בר דב)

בשדרות נפגע בית אחד ללא נפגעים בנפש. בגוש דן אבדה ילדה בת 8 את הכרתה בעת שרצה למרחב מוגן ופונתה לבית חולים במצב קשה,\ מונשמת ומורדמת. ממד"א נמסר כי הבוקר, בשעה 08:04, בזמן האזעקות באזור גוש דן התקבלה במוקד 101 של מד"א במרחב איילון קריאה על ילדה בת 8 שאיבדה את הכרתה בחולון. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום העניקו טיפול רפואי מציל חיים וביצעו פעולות החייאה עד שחזר הדופק ופינו את הילדה לבית החולים וולפסון במצב קשה ויציב כשהיא מורדמת ומונשמת.

פראמדיק מד"א אנדרי ירמייב סיפר: "כשהגענו למקום הבחנו בחדר המדרגות של הבניין בילדה כבת 8 מחוסרת הכרה, ללא דופק וללא נשימה. סיפרו לנו שבזמן האזעקה הם יצאו להתמגן בחדר המדרגות ואז היא איבדה את הכרתה. הענקנו לה טיפול רפואי מציל חיים שכלל פעולות החייאה מתקדמות, עיסויים, הנשמות, מתן מכות חשמל וטיפול תרופתי עד שחזר הדופק וייצבנו את מצבה ואז פינינו אותה לבית החולים כשהיא במצב קשה ויציב, מורדמת ומונשמת".


דר' גילה מאירסו מדווחת על מצב הילדה (צילום: דוברות בית החולים וולפסון)

מבנק ישראל נמסר כי "הפיקוח על הבנקים הנחה את המערכת הבנקאית לפעול לפי נוהל חירום באזורים הרלוונטיים, בהתאם להנחיות פיקוד העורף. על פי נוהל החירום, המבוסס על הוראת ניהול בנקאי תקין של הפיקוח על הבנקים בנושא המשכיות עסקית (הוראה 355), על התאגיד הבנקאי להפעיל רק סניפים שהוגדרו מראש כסניפי חירום (סניפי גרעין). במטות הבנקים יועסקו רק עובדים חיוניים המופקדים על תהליכים חיוניים. בהקשר לזאת יודגש, ששירות בנקאי מוגדר כשירות חיוני לציבור."

הבית שנפגע בשדרות (צילום משטרת ישראל)
הבית שנפגע בשדרות (צילום משטרת ישראל)
חבלן משטרה נערך לסריקה ופינוי רסיסים וחלקי רקטה (צילום: משטרת ישראל)
חבלן משטרה נערך לסריקה ופינוי רסיסים וחלקי רקטה (צילום: משטרת ישראל)
שיגורים מתוך עזה (צילום: סוכנות מען)
שיגורים מתוך עזה (צילום: סוכנות מען)
רכב שנפגע מרסיסים (צילום: דוברות עיריית אשדוד)
רכב שנפגע מרסיסים (צילום: דוברות עיריית אשדוד)
מפקד פיקוד דרום, אלוף הרצי הלוי בחדר המצב והשליטה של פיקוד הדרום במהלך התקיפה הלילה (צילום: דובר צה"ל)
מפקד פיקוד דרום, אלוף הרצי הלוי בחדר המצב והשליטה של פיקוד הדרום במהלך התקיפה הלילה (צילום: דובר צה"ל)


 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן