Skip to content

אישום: מתנחל מבית אריה יידה אבנים וירה באקדוחו

המתנחל הואשם באיומים, יריות באזור מגורים, מעשה פזיזות ורשלנות בנשק והתנהגות פרועה במקום ציבורי. הבוקר חדרו פורעים אלמונים לישוב הפלסטיני קראוות בני חסן, ריססו כתובות נאצה על קירות מסגד, בתים וחיבלו במכוניות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תושב התנחלות בית אריה המצויה בדרום-מערב השומרון, הואשם היום (חמישי) בבית משפט השלום בפתח תקווה כי השתתף בהתקפת פורעים על הישוב הפלסטיני בורין, שלף אקדח וירה באוויר במטרה להפחיד את הפלסטינים. המתנחל הואשם בגין איומים, יריות באזור מגורים, מעשה פזיזות ורשלנות בנשק והתנהגות פרועה במקום ציבורי.
מכתב האישום עולה כי בסוף פברואר 2018 הגיע אסף שדה (25) כשהוא מצויד וחמוש באקדח גלוק, יחד עם מספר מתנחלים יהודים נוספים (שזהותם אינם ידועה), חלקם רעולי פנים ואחד מהם חמוש באלה, לגבעה הסמוכה לשכונה המזרחית בכפר הפלסטיני בורין והתקרבו מאוד לבית מגורים המצוי בקצה השכונה. חלק המתנחלים החל ליידות אבנים לעבר הבית והכפר.
זמן מה לאחר מכך התאספו בפאתי השכונה, בתחתית הגבעה, מספר פלסטינים צעירים תושבי הכפר והחלו ליידות אבנים חזרה לעבר המתנחלים. עוד עולה מכתב האישום שהוגש על ידי עו"ד רועי רייס מהפרקליטות, שבשלב מסוים, בהימצאו בסמוך לאזור מגורים, ובלא שנשקפה לו כל סכנה, שלף שדה את האקדח, הניפו באוויר כלפי מעלה, וירה מספר כדורים באוויר. שדה לא תחב את האקדח חזרה למקומו. "במשך זמן מה, התהלך הנאשם במקום, בעודו ממשיך לאחוז באקדח הטעון, בלא שנשקפה לו כל סכנה. לאחר מכן, הצטרף הנאשם לשני מתיישבים רעולי פנים שזהותם אינה ידועה אשר המשיכו ביידוי האבנים, ויידה אף הוא מספר אבנים לעבר הבית והכפר בכלל, בלא שנשקפה לו כל סכנה". הפרקליטות בקשה מבית המשפט לחלט את אקדחו של שדה על מנת שיהיה בידה מוצג לכתב התביעה.

עו"ד משה פולסקי מארגון חוננו אשר ייצג בשימוע את אסף שדה הגיב לכתב האישום שהוגש נגד שדה "צר לי מאד שהפרקליטות משמשת כזרוע התביעות של ארגון יש דין. ברור שמדובר באירוע שהתגלגל כתוצאה מהפרות סדר קשות ורבות של פלסטינים כפי שעולה מחומר החקירה. הצבא עצמו נכנס לכפר בורין לטפל בהפס"ד (הפרת סדר א.מ), כך שברור שפלסטינים הם אלה שפתחו בהפרות הסדר וכמה מתיישבים נאלצו להדוף אותם. ברור גם לפרקליטות שזה המסד העובדתי בתיק".

צילום: מועצת הכפר
צילום: מועצת הכפר
צילום: מועצת הכפר
צילום: מועצת הכפר

מוקדם יותר, התעוררו תושבי הישוב הפלסטיני קראוות בני חסן הסמוך לאריאל וגילו כי פורעים אלמונים חדרו לפנות בוקר אל הכפר וריססו על גבי מסגד, קירות בתים ומכוניות כתובות נאצה וביניהן: "גוים בארץ = אויבים", את אויבינו נגרש במים ובאש", הם גם חיבלו ב-25 מכוניות וריססו מגן דוד על שלט ועל קיר מסגד הכפר, כמו גם על רכבים אחרים.
ביום שישי האחרון חדרו פורעים אל אותו הכפר והציתו רפת השוכנת בישוב. לטענת עדויות של תושבים, מספר מתנחלים שהגיעו מכיוון מאחז אלמתן, רכובים על 2 טרקטורונים, הציתו את האש וברחו.

בתחילת השבוע הושחתו כ-120 עצי זית של פלסטינים בשלוש תקריות שונות בגדה המערבית וגם נגנב שלל מסיק זיתים. באחת התקריות נגנב ציוד חקלאי. השחתת העצים, שחלק מענפיהם נוסרו במסור חשמלי, אירעה באדמות החקלאיות של הכפר הפלסטיני א-סאוויה שבאזור שכם שליד התנחלות רחלים, באדמות הכפר יאסוף שבאזור סלפית, ליד ההתנחלות תפוח. טרם נעצר איש.

הרפת שהוצתה (צילום: מועצת קראוות בני חסן)
הרפת שהוצתה (צילום: מועצת קראוות בני חסן)
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן