Skip to content

נתניהו: ממשלת מיעוט זה פיגוע לאומי היסטורי

תחת הלחץ בו נתון ראש הממשלה שתקום מעל ראשו ממשלת מיעוט כשברקע הפרסומים בדבר הגשת כתב אישום נגדו, ארגן נתניהו כנס שכותרתו "עוצרים ממשלת מיעוט מסוכנת שתלויה בתומכי טרור"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה בנימין נתניהו הזהיר הערב (ראשון) ב"כנס חירום" של הליכוד שנערך באקספו תל אביב,  מפני רעיון הקמת ממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת. נתניהו המשיך וטען מבלי למצמץ כי אינו מעוניין בבחירות נוספות והבהיר לכחול לבן שיש להם אפשרות להימנע מכך, "אבל קודם כל אתם צריכים לגלות אחריות לאומית. לכן אני קורא לכם – תתייצבו ברגע זה הערב ותאמרו לעם בצורה חדה וברורה שאתם מורידים מהפרק את הרעיון ההזוי של ממשלה שנשענת על חברי הרשימה המשותפת". לדבריו "אם תקום ממשלת מיעוט כזאת יחגגו בטהרן, ברמאללה ובעזה כמו שהם חוגגים אחרי כל פיגוע, אבל זה יהיה פיגוע לאומי היסטורי במדינת ישראל ואסור שזה יהיה".  לדברי נתניהו, "בחירות זה דבר רע למדינת ישראל, אנחנו לא רוצים בחירות ויש דבר הרבה יותר גרוע – ממשלת מיעוט מסוכנת שנשענת על איימן עודה ואחמד טיבי. ממשלה כזו היא איום קיומי על מדינת ישראל".

צילום: רפי מיכאלי
צילום: רפי מיכאלי
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

נתניהו נאם בפני כמה מאות פעילי ליכוד ב"כנס חירום" של המפלגה למניעת "ממשלת מיעוט מסוכנת שתלויה בתומכי טרור". נתניהו פנה לבני גנץ ואמר: "אני מבקש לפנות אליך ולהבהיר לך – הם רוצים להעמיד אותך לדין כפושעי מלחמה. אותו דבר לאשכנזי ויעלון אז איתם אתה הולך להקים ממשלה? מה עבר לכם במוח? בני, אתה וגם גבי קיבלתם תדרוכים ועדכונים שוטפים בשבוע האחרון על המצב הביטחוני, קיבלתם הכול. ידעתם בדיוק מה מוטל על הכף ובכל זאת בזמן שהיינו במערכה צבאית, כשהותקפנו בטילים ואזרחינו ישבו במקלטים, באותו זמן בדיוק אתם מנהלים מו"מ עם אותם ח"כים שתומכים בארגוני הטרור ושרוצים להשמיד את המדינה".


צילום: ציפי מנשה

על רק קריאות "בוז" ו-"בושה מצד הפעילים, ראש הממשלה הקרין קטעים של גנץ ויאיר לפיד בו אמרו כי לא ישתפו פעולה עם גוש חוסם. "אני רוצה לשאול את בני גנץ ויאיר לפיד – מה נשתנה? הולכתם שולל את המצביעים שלכם, זו ממש גניבת דעת".
בכנס הציבו שלטים וביניהם גם כאלו שהגזענות בולטת בהם על ידי האשמת גנץ, לפיד ולברמן כי הם ערבים, זאת על ידי הוספת שם ערבי לכל אחד מחברי הכנסת. "מחמד גנץ", אחמד לפיד", ו "חסן ליברמן", נאמר בשלט: "אתם טובים לערבים".

 

מסתודד (צילום: ציפי מנשה)
מסתודד (צילום: ציפי מנשה)

הכנס אורגן שלושה ימים לתום המנדט של יו"ר כחול לבן בני גנץ ועקב חששו של נתניהו כי יתעורר תחת ממשלת מיעוט שתוקם מעל ראשו וכל זאת תחת צל כבד של הפרסומים השונים לפיהם צפוי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט להודיע על הגשת כתב אישום כנגדו בתיקי 1000, 2000 ו 4000.  כותרת הכנס היו: "עוצרים ממשלת מיעוט מסוכנת שתלויה בתומכי טרור". הקהל קידם את נתניהו בקריאות "ביבי מלך ישראל". תוך כך פרסמה הערב תמר אלמוג בחדשות כאן 11, כי לבקשת היועמ"ש, בוצעו בימים האחרונים פעולות ובדיקות נוספות בתיק 4000, תיק וואלה-בזק, וכי מערכת אכיפת החוק בחנה ועיבדה שוב חומרים אלה.

ישיבת ראשי כחול לבן הערב (צילום: אלעד מלכה)
ישיבת ראשי כחול לבן הערב (צילום: אלעד מלכה)

בתגובה לדברי נתניהו נמסר מכחול לבן כי "תושבי הדרום לא זכו ל"כנס חירום", גם לא החולים שזרוקים במסדרונות בתי החולים, לא הקשישים ולא הנכים. כרגיל, נתניהו דואג רק לנתניהו".

ח"כ עופר כסיף מהרשימה המשותפת הגיב לדברי נתניהו ואמר שראש הממשלה התיר בנאומו את דמו ודם חבריו. "כשנתניהו אומר ששת"פ איתנו הוא "פיגוע" ושנדרשת פעולת חירום – למה הוא מתכוון?" כתב כסיף, "נתניהו התיר הערב את דמי ואת דמם של חבריי ברשימה המשותפת. הוא מוציא דיבתנו רעה בכנותו אותנו "תומכי טרור" ותומכי השמדת המדינה, ושולח את חסידיו לעשות מעשה. מי שלא קם עכשיו נגד ההסתה, יישא באחריות לאסון שיבוא על כולנו."


 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן