Skip to content

לרוץ עם עגורים

למעלה מ-3000 רצים השתתפו ב"מרוץ העגור" ה-9 שנערך בסוף השבוע האחרון באגמון החולה. תהפוכות מזג האוויר השפיעו גם עליו. יצאתי כמובן לרוץ ולצלם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אם מישהו עוד היה צריך הוכחה לכך שמזג האוויר השתגע אז מרוץ העגור האחרון סיפק לנו הוכחה לכך. מרוץ העגור שמתקיים זו השנה התשיעית מידי חודש נובמבר נערך בדרך כלל במזג אויר סגרירי ואפור כשהרצים והמארגנים מתפללים שמזג אויר סוער או איזו סופת גשמים לא תגרום לביטול או לדחייה. השנה ,מרוץ העגור הופסק ,שימו לב, בשל חום כבד!

השחר עולה על שמורת החולה (צילום:דן בר-דוב)

מרוץ העגור לטעמי, הוא אחד המרוצים היפים, אם לא היפה ביותר בארץ. התפאורה הטבעית הנפלאה של שמורת החולה, מראה הרי הגולן מנגד, להקות העגורים ויתר הציפורים שעפות במבנים ממעל ולאורך כל המסלול פס-הקול המיוחד, קרקור להקות העגורים שמכניס אותך לקצב מיוחד. הוסיפו לזה את הארגון המופתי של המרוץ ונראה לי שההחלטה הלא פשוטה, אך הנכונה להפסיק את המרוץ רק מעידה על כך.

מרוץ העגור- על קו הזינוק (צילום:דן בר-דוב)

אגמון החולה של קרן קימת לישראל הפך בעשורים האחרונים לאחד מאתרי החנייה והמנוחה, החשובים ביותר עבור העגור האפור. מתוך כ-100,000 עגורים שחולפים בנדידה דרומה כ- 30-40 אלף עגורים נשארים בעמק החולה. מלבד היותם אטרקציה תיירותית ייחודית בגליל הם גם מזיקים לחקלאות האזור ולכן מאז שנת 1999 ועד היום גופים רבים חברו לפרויקט ייחודי שמטרתו מניעת נזקי העגורים תוך שמירה עליהם.

מרוץ העגור לאורך המסלול (צילום:דן בר-דוב)
מרוץ העגור לאורך המסלול (צילום:דן בר-דוב)

הפרויקט מצליח מאוד ובעשור האחרון נמנעו הנזקים לחקלאות ובנוסף מאות אלפי מבקרים זוכים ליהנות בכל שנה מתצפית על העגורים. מטרת מרוץ העגור שהתקיים בפעם התשיעית הינה לסייע בגיוס כספים לקיומו של הפרויקט החשוב ובהעלאת המודעות לשימור ציפורים נודדות בכלל ועגורים בפרט. המרוץ עצמו הנו יוזמה של משרד רו"ח EY אשר נותן חסות ראשית לאירוע שיוצא לדרך בהפקת חברת מרתון ישראל ובשיתוף עם קק"ל.

מרוץ העגור קו הסיום (צילום:דן בר-דוב)

עופר פדן מנכ"ל חברת מרתון ישראל: "חברת מרתון ישראל הצטרפה לפני כ- 4 שנים לפרויקט מרוץ העגור מתוך חיבור עמוק לקונספט הייחודי של האירוע: מרוץ ייחודי באווירה פסטורלית שהרצים נהנים בו גם משיפור התוצאה אישית, בגלל מסלולים שטוחים וגם ממראה הטבע בהתגלמותו, עם עשרות אלפי העגורים שמגיעים לבקר בזמן המרוץ ומלווים את הרצים לאורך כל הריצה. אני שמח ש-3000 רצים לקחו חלק במרוץ ותרמו לפרויקט וגם נהנו ממסלול ייחודי שאין כמותו בישראל".

המדליות בסיום (צילום:דן בר-דוב)

"מרוץ העגור התקיים ימים ספורים בלבד, לאחר חנוכת מרכז המבקרים החדש של קק"ל באגמון החולה" אומר  ד"ר עומרי בונה, מנהל מרחב צפון בקק"ל. "המרכז החדש משדרג בצורה משמעותית את חווית הביקור והופך את אגמון החולה למקום אידיאלי ללימוד והדרכה בנושאי צפרות, בתי גידול לחים וחקלאות. מרוץ העגור ה-9 שהתקיים בסוף השבוע האחרון, הוא הזדמנות נהדרת לשלב בין ספורט עממי לבית אהבת הטבע".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן