Skip to content

גנץ: ביקשתי לנהל איתי משא ומתן באופן ישיר – קיבלתי גידופים קריאות נאצה וסרטונים ילדותיים

יו"ר כחול לבן החזיר היום את המנדט להקמת ממשלה לנשיא המדינה. במסיבת עיתונאים תקף גנץ את נתניהו ואמר לו ש"אין אף ראש ממשלה זכות לומר לעם 'האינטרס האישי שלי קודם לאינטרס האישי שלכם" "גם לסבלנות שלנו מול זריעת השנאה, יש גבול"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יו"ר כחול לבן בני גנץ הודיע הערב (רביעי) לנשיא המדינה ראובן ריבלין כי לא עלה בידיו להקים ממשלה, שעות אחדות לקראת תום המנדט שניתן לו.  במסיבת עיתונאים שנערכה במתחם אקספו בתל אביב אמר גנץ ש"ב-28 הימים האחרונים הפכתי כל אבן, וסילקתי כל גרגר חול בניסיון להקים ממשלה המביאה למדינת ישראל מנהיגות של כבוד", הצהיר גנץ בנאום שנשא במתחם אקספו בתל אביב. "מול האבנים שהפכתי בכדי להגיע לאחדות ופיוס, הוצב בלוק המתעקש לראות את טובתו האישית של אדם אחד". בפתח דבריו הוא  אמר יו"ר כחול לבן כי ניסה להקים "ממשלת אחדות ליברלית שתשרת את כולם", אך כי מולו "ניצב בלוק המתעקש לראות את טובתו האישית של אדם אחד לפני טובתם של החולים השוכבים במסדרונות".

מתמתחים לפני הנאום (צילום: רפי מיכאלי)
מתמתחים לפני הנאום (צילום: רפי מיכאלי)

גנץ תקף ישירות את נתניהו ואמר כי "אין לאף אדם זכות למנוע מהעם את בחירתו ואין לאף ראש ממשלה זכות לומר לעם 'האינטרס האישי שלי קודם לאינטרס האישי שלכם'.

"מעל חשבונות אישיים וגורל אישי של מנהיג כזה או אחר עומד הריבון, עומד העם, והעם בחר בי ובחבריי להנהגת כחול לבן להוביל את ישראל. שום פיתוי לא קונה אותי ושום איום לא מפחיד אותי".

"שום ביטוי לא קונה אותי ושום איום לא מפחיד אותי", אמר גנץ, "זהו חלק מקמפיין שנאה והסתה שמטרתו להצדיק את ההתבצרות בשלטון מעבר, בניגוד לרצון הבוחר. נתניהו צריך לזכור שבישראל עדיין יש דמוקרטיה גם היא לא מדברת אליו. הייתי נכון לפשרות מרחיקות לכת כדי לכונן ממשלה יציבה ומאחדת. לו הייתם יודעים את עומק הנכונות ייתכן חלקכם גם היה כועס עליי אבל טובת ישראל היא מעל לכל".
"ביקשתי מראש הממשלה שהפסיד בבחירות לנהל איתי משא ומתן באופן ישיר. בתגובה קיבלתי ממנו גידופים קריאות נאצה וסרטונים ילדותיים. זהו חלק מקמפיין שינאה והסתה שמטרתו להצדיק את ההתבצרות בשלטון מעבר בניגוד לרצון הבוחר. נתניהו צריך לזכור בישראל עדיין יש דמוקרטיה גם אם היא פחות מדברת אליו", תקף גנץ את נתניהו.
"המדינה לא שלך היא גם שלי, המדינה היא של אזרחיה", אמר גנץ, "שחרר את המדינה מעניבת החנק", "אתה מוליך אותנו להתנגשות מסוכנת שבסופה מחיר היסטורי כבד, שאתה ורק אתה! אחרי לו", תקף יו"ר כחול לבן את נתניהו, "נתניהו, אם בסופו של דבר נדרדר לבחירות בגללך, אזרחי ישראל מימין ומשמאל שנמאס להם מהמצב הקיים ילכו אתנו, אנחנו ננצח", אמר גנץ.    

צילום: רפי מיכאלי
צילום: רפי מיכאלי

תוך כך הפיץ הערב  היועץ המשפטי לכנסת מכתב לחברי הכנסת ובו חוות דעת והנחיות בעניין תקופת 21 הימים שהחלה עם הודעת חה"כ גנץ כי לא עלה בידו להרכיב ממשלה.בתקופה זו רשאים לפחות 61 ח"כים לבקש מהנשיא כי יטיל את הרכבת הממשלה על כל אחד מחברי הכנסת.בחוות הדעת ישנה התייחסות לשאלות שונות שנשאלו בימים האחרונים הן על ידי חברי הכנסת והן על ידי גורמים נוספים, וכן הנחיות הנוגעות לאופן הגשת הבקשה.חוות הדעת ניתנה בתיאום עם היועצת המשפטית לנשיא המדינה. בתום 21 הימים והיה ולא תקום ממשלה, הכנסת תתפזר באופן אוטומטי ויתקיימו בחירות בתום כ- 90 ימים, בהתאם להסדר הקבוע בחוק בעניין זה.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן