Skip to content

בלאק פריידי התכוננו לטירוף הקניות

הרבה נשים וגם גברים מחכים למחר, יום שישי השחור הידוע כטירוף הקניות של Black Friday, שמרוקן כיסים והקריס בשנה שעברה מערכות קווי האשראי. מגפון ביקש את עצותיו של דקל סטולרו מנכ"ל "שוז און ליין" (ShoesOnline), מומחה לרכישות ברשת איך נקנה בזול, ובלי לאבד את הראש והן מוגשות לכם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בלאק פריידי (Black Friday) או בשמו העברי, יום שישי השחור, שיארע בסוף השבוע הבא  – 29.11.2019, הוא כינוי ליום שישי שפותח את עונת הקניות שבין חג ההודיה בארצות הברית לחג המולד. הוא חל מידי שנה ביום שישי של השבוע הרביעי בחודש נובמבר.
זהו יום שיא של צרכנות בארצות הברית ובשנים האחרונות הוא מלווה במבצעים רבים בעולם כולו.

 
בלאק פריידי הוא למעשה 24 שעות של קניות מטורפות בכל העולם ובכלל זה בישראל, שבהן המוני מותגים וחנויות בעולם מציעים הנחות והטבות משמעותיות. צרכנים רבים ממתינים במיוחד ליום הזה על מנת לרכוש מוצרים ושירותים בציפייה לקבל מבצעים אטרקטיביים.
בבלאק פריידי 2018 הוציאו הישראלים סך 3.19 מיליארד שקל, לא כולל רכישות במזומן בחנויות פיזיות. בשעת העומס אף קרסו מערכת האשראי של חברת שב״א (שירותי בנקים אוטומטיים), המפעילה את מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי אשראי. מוקדם יותר באותו שבוע קרסה מערכת הפרסום של פייסבוק ואינסטגרם במשך שעות, בשל עומס קמפיינים.

שישי השחור (אילוסטרציה: מגפון ניוז)
שישי השחור (אילוסטרציה: מגפון ניוז)

בעבר חודש נובמבר היה חודש אפרורי נטול ימי החופש שתקוע בחודש דצמבר והקניות "המטורפות" היו בעיקר סופגניות, חנוכה, חג ההודיה ואפילו קוואנזה. אבל זהו, לא עוד. בשנים האחרונות חודש נובמבר קיבל את הכבוד שמגיע לו בזכות הדבר שכולנו אוהבים לעשות שופינג. ואם כבר שופינג אז חובבי הקניות ברשת כבר יודעים – נובמבר הוא החודש בו משתלם ביותר לערוך קניות. זאת בגלל הבלאק פריידי והסייבר מאנדיי שהפכו את החודש הזה לחגיגת רכישות מקוונת אחת ענקית שאסור לתת לה לעבור סתם כך. מגיע שישי השחור? הארנק כבר מוכן, כרטיסי האשראי נשלפים והחגיגה מתחילה.

BlackFriday בארצות הברית (ציולום יח"צ)
BlackFriday בארצות הברית (צילום יח"צ)
דקל סטורלו (צילום יח"צ)
דקל סטורלו (צילום יח"צ)

בינינו, כמה פעמים תכננתם את יום השופינג וסיימתם אותו אחריי כמה שעות טובות עם כאבי ראש מבלי שבכלל הספקתם לקנות את כל מה שרציתם?
אז רגע
לפני שתלכו לאיבוד בין כל מה שמוצע ברשתות האינטרנט  דקל סטולרו מנכ"ל "שוז און ליין" זירת קניות אינטרנטית לנעלים ומוצרי אופנה, מציע לכם מספר טיפים (עצות) לרכישה חכמה ומושכלת יותר שתעזור לכם לחסוך זמן וכסף, ולא פחות חשוב, איך למצוא את הדילים הכי טובים והכי חשוב – איך נשמור על השפיות ולא נעשה טעויות בכל חגיגת הקניות הענקית הזאת.

1.     לא מתחילים בלי רשימת קניות

 אתרי האינטרנט מלאים בפיתויים ומבצעים  שלא מיטיבים עם היכולת שלנו להתפקס על המטרות         שלנו. לכן, הכנה הוא הדבר הכי חשוב. אז ראשית, תכינו רשימה מסודרת של כל הדברים שאתם רוצים או צריכים לקנות, בין אם זה לכם, לילדים או לבן זוג, בצורה כזו לא תשכחו שום דבר. מומלץ לסדר את הרשימה לפי סדר עדיפויות, מה שהכי חשוב לכם תציבו בראש הרשימה. דבר שני מאוד חשוב הוא לעשות השוואת מחירים בין האתרים השונים ואף להשתמש באתרי השוואת מחירים.

2.     חשוב לבדוק את מדיניות ההחזרות, שליחויות והחלפות

אתם משוטטים באתרי קניות במשך שעות, מצאתם את מה שאתם רציתם לקנות וכבר בדרך לקופה. אבל אז מפתיעים אתכם עם דמי משלוח שפעמים רבות גבוה במיוחד ואף פעמים רבות תואם את מחיר המוצר. כל אתר בעל מדיניות שליחויות שונה, כנ"ל לגבי החזרות והחלפות. ישנם אתרים שהשליחות היא חינם או מוזלת מעל סכום מסוים. החזרת פריטים פעמים רבות היא על חשבון הקונה וישנם כאלו שהאתר מסבסד את ההחזרה וכנ"ל לגבי החלפות. כמו כן, פעמים רבות יש הגבלת זמן להחזרים והחלפות. חשוב מאוד לבדוק דברים אלו מראש כדי שתדעו לתכנן את הקנייה שלכם. דבר נוסף שחשוב לשים אליו הוא העמלות שגובים מכם כדי לחשב את המחיר הסופי וכך גם תדעו אם תצטרכו לשלם מס על החבילה (מעל 75$). 

3.     תקראו את האותיות הקטנות

בבואנו לחפש מוצרים באינטרנט חשוב לזכור שהמוכרים מנסים לגרום למוצרים להיראות כמה שיותר מושכים על ידי צילום עם מצלמה מקצועית, תאורה מחמיאה ולעתים גם על ידי שימוש בפוטושופ. חשוב לא רק להסתמך על תמונות אלו אלא גם לקרא את הפירוט על המוצר. בין אם זה פריט אופנה או אלקטרוניקה הקפידו לקרוא את האותיות הקטנות.

4.     הירשמו לניוזלטרים

הרבה אתרים שולחים ללקוחות שלהם ניוזלטר פעם בשבוע או פעם בחודש עם המבצעים החמים או מבצעים מיוחדים ובלעדיים ללקוחות. הדרך הטובה ביותר לדעת מראש על מצבעים והנחות היא להירשם למספר הניוזלטרים מהחנויות האהובות עליכם ובצורה כזו תוכלו לדעת על הדילים השווים לפני כולם ותוכלו לתכנן את מסע הקניות שלכם בשקט.

5.     תקראו את הביקורות על המוצרים

ברוב האתרים באינטרנט קיימת אפשרות להעלות תמונות של המוצר שנרכש ולשתף את דעתם על טיבו.  לכן, כשאתם רוצים לברר האם מוצר מסוים הוא כפי שפורסם, קראו קודם כל את הביקורות עליו מבחינת העמידה בציפיות וגם מבחינת מה שהובטח על ידי החנות.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן