Skip to content

מאמצים להניע פעילים להפגנה – בכיר בליכוד: אם לא יגיעו עשרות אלפים, נתניהו ילך לעסקה טיעון

בחשיפה של שלום ירושלמי, עיתונאי ופרשן פוליטי ב'זמן ישראל', מבהיר הבכיר לאתר כי מדד התמיכה בראש הממשלה, כפי שיראה הערב בהפגנת התמיכה, יגרום לו להמשיך במסת השיסוי כנגד מערכת המשפט והחוק שבראשה הוא עומד, או להפסיקה וללכת לעסקה עם הפרקליטות והיועץ המשפטי לממשלה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אין ספק כי ראש הממשלה עושה מאמצים רבים על מנת שהפגנת התמיכה בו המתוכננת להתרחש הערב (שלישי) תחת כותרת "נגד הפיכה שלטונית", תהיה בעלת מספר רב של משתתפים. מבחינתו זו תהיה הפגנת כוח במסגרת הדה לגיטימציה לכתב האישום החמור שהגיש היועץ המשפטי לממשלה כנגדו. במפלגה, המממנת את ההפגנה נגד "הפיכה שלטונית" בתל אביב, מתקשים לשכנע את שרי וחברי הכנסת של הליכוד לפקוד אותה. עוד נודע כי ראש הממשלה מתכוון להשקיע היום שעות בהמרצת פעילים בתנועה למחאה, וברגע האחרון יחליט אם להגיע בעצמו.

קריאה להגעת הציבור להפגנה - בסניף הליכוד בבני ברק
קריאה להגעת הציבור להפגנה - בסניף הליכוד בבני ברק

ראש הממשלה בנימין נתניהו שהגיב בנאום חריף וקשה כנגד כתב האישום שהוגש נגדו על ידי היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, דרש לחקור את חוקריו בטענה שתפרו לו תיק כדי להפילו מראשות הממשלה, לא בוחל לכאורה בשום דבר על מנת שהפגנת התמיכה בו תהיה מוצלחת. לצרכי כך הוא נפגש בימים האחרונים עם ראשי רשויות ופעילי ליכוד ולצרכי כך נקראו מתנחלים וחרדים אל הדגל.
לשכתו פועלת קשות על מנת ללחוץ ולהביא מפגינים להפגנה נגד מערכת המשפט והחוק שראשה עומד נתניהו עצמו. בבני ברק פורסמה בסניף הליכוד שבעיר מודעה ובה נאמר כי על הציבור החרדי להכיר תודה לראש הממשלה על תמיכתו בחרדים ולהגיע להפגנה.
בכיר בליכוד אמר לי: "זהו מדד התמיכה בנתניהו. גם הוא רואה את זה כך. זה הרבה יותר חשוב לו מהפריימריז מול סער", פרסם אתמול העיתונאי שלום ירושלמי ב'זמן ישראל'. לדבריו הבכיר הוסיף כי "נתניהו קרא לציבור בנאום שלו ביום חמישי לצאת ולהבעיר את השטח. אם יגיעו עשרות אלפים, הוא יידע שהציבור איתו ויש עם מי להילחם. אם זה לא יקרה – אני מעריך שהוא ילך לעסקת טיעון".
באחד מאתרי התקשורת פורסם כי מנהלת לשכתו של נתניהו בליכוד שוחחה בימים האחרונים עם חברי כנסת ושרים והעבירה בקבוצות הסגורות הודעות הקוראות לכולם להגיע. למרות זאת מסתמן לפי שעה כי רוב שחקני גוש הימין לא יגיעו להפגנה, ונוכחות דלילה ביותר צפויה גם מהליכוד.
עוד מסתמן כי מרבית השרים ובכירי המפלגה לא ינכחו בהפגנה וביניהם נפתלי בנט, איילת שקד, אריה דרעי, יעקב ליצמן, יולי אדלשטיין, ישראל כץ, גלעד ארדן, יואב גלנט, גילה גמליאל, זאב אלקין, אופיר אקוניס, יובל שטייניץ ורפי פרץ וסבירות גבוהה גם לא אמיר אוחנה, שר המשפטים.
לשאלת מגפון ענו פרשנים פוליטיים כי הם סבורים כי איש מהשרים והבכירים לא ירצה להצטרף לצילום שישאר לנצח ובו הם משתתפים בהפגנת תמיכה בתקיפת שלטונות המשפט והחוק בידי ראש הממשלה עצמו שאמון עליהם.

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

תוך כך החלו בקבוצות הליכוד להפעיל לחצים על פעילים להגיע מכל רחבי הארץ, ובסביבת נתניהו מנסים להציג את ההפגנה כהפגנה של הימין כולו. "היום זה נתניהו" נאמר להם, "מחר זה אתם".
" אתם תתנו לי את הכוח. אני אלחם – ולא אתן לשקר לנצח!", פרסם ראש הממשלה נתניהו בקיר הפייסבוק שלו.

תוך כך מפרסם נתניהו בקיר הפייסבוק שלו 'עדויות' התומכים בטענותיו כי צריך לחקור את החוקרים. בין שלל פרסומיו העלה נתניהו גם סרטון ווידאו ובו מתראיין השופט בדימוס, עורך הדין משה גלעד שמאושש לכאורה את טענות ראש הממשלה בדבר הדרישה לחקור את החוקרים.
"צפו בדבריו החשובים של השופט בדימוס משה גלעד", כותב נתניהו לקהל קוראיו. ואכן בראיון מצולם המופיע בצמוד למילות נתניהו אומר גלעד כי יש פגמים בכתב האישום ומסיים באמירה כי צריך לחקור את החוקרים.

דברים חשובים מפי השופט בדימוס, עו"ד משה גלעד (צילום מדף הפייסבוק של נתניהו)
דברים חשובים מפי השופט בדימוס, עו"ד משה גלעד (צילום מדף הפייסבוק של נתניהו)

עובדה קטנה ש"שכח" נתניהו לומר לציבור קוראיו היא כי השופט בדימוס, עו"ד גלעד, לא פרש סתם כך לדימוס. הוא פרש מכס בית המשפט בחיפה בעקבות פרשה בה השופט ורעייתו נחשדו שהחזיקו בבנק UBS שוויץ חשבון סודי שהכספים שהזרימו אליו, והיו לכאורה חייבים במס, לא דווחו לרשות המסים.
זה המקום לציין כי גלעד הודיע כי הוא פורש מכס השופט למרות שהפרקליטות החליטה לסגור את התיק נגדו אך שוקלת להגיש תביעה כנגד רעייתו. ההודעה על סגירת התיק בעניינו של השופט, הגיעה שבועיים לאחר שנודע כי הפרקליטות שוקלת להגיש כתב אישום על העלמת מס נגד רעייתו.
למרות שתיק החקירה בעניינו על העלמת מסים במסגרת פרשת UBS נסגר, הודיע לקראת אמצע חודש אוגוסט 2015, אז שופט בית המשפט המחוזי בחיפה, משה גלעד, על פרישתו "כדי להתייצב לצד רעייתו". גלעד, שכיהן אז כאמור כשופט כתב בהודעתו כי הוא "מברך על החלטת היועץ המשפטי לממשלה לסגור את תיק החקירה שנפתח נגדי על ידי רשות המסים. למרות זאת, החלטתי לפרוש מכהונתי כשופט בבית המשפט המחוזי בחיפה, כדי להתייצב לצד רעייתי".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן