Skip to content

מנדלבליט על התקפות נתניהו: שקרים, איומים והכפשות חסרות בסיס

מול ההתקפה החמורה והקשה כנגד מערכת המשפט שהתארגנה בתל אביב במסגרת ההפגנה שארגן הליכוד ולשכת ראש הממשלה ובברכת נתניהו, ענה היועץ המשפטי לממשלה: אני שומע שקרים, איומים והכפשות חסרות ביסוס - זה מזעזע"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אמש (שלישי) הופיע היועץ המשפטי בפני עורכי דין באילת במסגרת השתלמות שש נתית של פרקליטות המדינה. מעבר לשלמי תודות וברכבה התייחס היועץ אביחי מנדלבליט לפרשת העמדתו לדין של ראש הממשלה בנימין נתניהו. בעת שמנדלבליט נשא את דבריו נערכה במקביל בתל אביב הפגנה אותה ארגן הליכוד בברכת ראש הממשלה בנימין נתניהו תחת הכותרת "הפיכה שלטונית".

עשרות האלפים לא הגיעו אבל הדוברים התחרו זה בזה בהשמצת מערכת המשפט

במשך יותר משלוש שעות עלו לבמה מול קהל בן 6000 משתתפי ההפגנה בזה אחר זה שרת התרבות מירי רגב מהליכוד, חברי כנסת של המפלגה מיקי זוהר ושלמה קרעי וגם אנשי מנהיגות בימין. עורך הדין יורם שפטל הגדיל וקרא למנדלבליט וניצן "ראשי נחש". על רקע טענות חלק מהדוברים על "שפיכת דמו של נתניהו", נשמעו מקרב הנוכחים בהפגנה קריאות כמו "שי ניצן מושחת" ו-"עוצרים את ההפיכה השלטונית". פעם אחר פעם הגיב הקהל בקריאות "בוז" כששמותיהם של מנדלבליט וניצן הושמעו ו"מאסר לליאת בן ארי" פרקליטת מחוז תל אביב. עיתונאים שביקשו לסקר את ההפגנה נדחפו באלימות תחת צרחות: "עיתונאים תמותו". נתניהו שלשכתו פעלה ללא ליאות להביא עשרות אלפי מפגינים שידר את ההפגנה בשידור חי באמצעות דפ הפייסבוק שלו כשבכותרת הצילום החי הופיע כיתוב: 25 אלף מפגינים. מאוחר יותר העלה נתניהו צילום בו נראים המפגינים וכתב: 15 אלף מפגינים. תודה. כך או אחרת, מספר המפגינים היה קטן בעשרות מונים ממה שקיווה לו ראש הממשלה. כמה אלפי תומכיו וביניהם בעיקר מקרב המתנחלים הקיצוניים וחרדים שהובאו בהסעות מאורגנות לא סיפקו את ה'סחורה' לה ציפה נתניהו. הוא ציפה לעשרות אלפים. לפחות 50 אלף איש. ואלו לא הגיעו. גם כלל חברי הכנסת של הליכוד ושריו לא הגיעו למעט השלישיה רגב, זוהר וקרעי. נתניהו יצטרך איפה לעשות חישוב מסלול מחדש.
"ביום חמישי האחרון נפל דבר בישראל". אמר מנדלבליט בפתח דבריו באילת "קיבלתי החלטה על הגשת כתב אישום בעבירות חמורות של שחיתות שלטונית – שוחד ומרמה והפרת אמונים, כנגד ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו. זה לא דבר של מה בכך".

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: רפי מיכאלי
צילום: רפי מיכאלי
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

"אני שומע איומים. אני שומע שקרים. אני שומע הכפשות חסרות ביסוס. זה פשוט מזעזע"

"כפי שאמרתי ביום חמישי בערב – קיבלתי את ההחלטה הזו בלב כבד, אך בלב שלם".
"עוד אמרתי ביום חמישי את המובן מאליו – כי עד להכרעה בעניינו של ראש הממשלה ע"י בית המשפט, הוא מוחזק חף מפשע.
אתמול קיימתי דיון בשאלת ההשלכות של כתב האישום במישור המנהלי, ולפי חוות דעתי המשפטית שאת תוכנה פרסמתי, לא קמה עילה משפטית לכך שנתניהו יסיים את כהונתו כראש הממשלה כתוצאה מכך. בנימין נתניהו הוא ראש הממשלה של כולנו. הוא עומד בראש הדרג המדיני, שאותו אנחנו משרתים, אותו אנו מייצגים בערכאות, ולו אנו מספקים ייעוץ משפטי לשם הגשמת מדיניותו בגבולות הדין. אלה הן מושכלות יסוד, ולא חל בכך כל שינוי".
מנדלבליט הדגיש כי "פרקליטות המדינה לא נמצאת חס וחלילה בעימות עם ראש הממשלה או עם מי משרי הממשלה. כך גם היועץ המשפטי לממשלה. אנחנו גוף ממלכתי של המדינה, פועלים מטעמה ובשמה, ומייצגים אותה בערכאות".


צילום: דוברות משרד המשפטים

זה המקום לציין כי שי ניצן, ליאת בן ארי ואביחי מנדלבליט, מלווים לאחרונה באמצעות מאבטחים אישיים לאור האיומים עליהם שהושמעו לאחרונה ברשתות החברתיות ומצד אנשי ימין , תומכי נתניהו.
מנדלבליט: "למרבה הצער, הגישה הממלכתית והאחראית שבה אנו נוקטים ושעליה נקפיד לשמור, לא תמיד מאפיינת גורמים אחרים.
"אני שומע ביטויים שאין להם מקום בשיח הציבורי – שמכוונים כלפי מערכת אכיפת החוק, וכלפי בכירים מסוימים בתוכה. אני שומע איומים. אני שומע שקרים. אני שומע הכפשות חסרות ביסוס. זה פשוט מזעזע". זעם היועץ המשפטי לממשלה.
הוא פנה להגן על הפרקליטים, דבר שלא עשה מאודו ולא נדרש לו ואמר: "פרקליט המדינה, שי ניצן, הוא משרת ציבור בכל רמ"ח אבריו. הוא משפטן מעולה. הוא אדם ישר והגון. ליאת בן ארי, כשמה כן היא – בת למשפחת האריות. היא לוחמת אמיתית. רואה נגד עיניה את שלטון החוק, ואותו בלבד.
העובדה ששי וליאת מסתובבים עם מאבטחים רק בגלל שמילאו את תפקידם – היא בלתי מתקבלת על הדעת".
מנדלבליט הזהיר כי "פרקליטות המדינה היא חומת המגן של מדינת ישראל מפני הפשיעה והשחיתות השלטונית, מפני פגיעה בזכויות אדם, מפני ניצול לרעה של כוח השררה, ומפני מצב בו "לית דין ולית דיין". .
בהקשר לבירות שמטיח במערכת נתניהו אמר היועה"מ: "פרקליטות המדינה היא אחד הגופים שנתונים תחת הכי הרבה גופי בקרה במדינת ישראל – מעבר לבקרה הפנימית של מנהלי היחידות ופרקליט המדינה, קיימת גם ביקורת של מבקר המדינה, ועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין, ונציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות. אנחנו לא מפחדים מביקורת. ובלבד שמדובר בביקורת עניינית, ובשיח מכבד ובונה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן