Skip to content

פסטיבל חורף בגליל המערבי

סוף שבוע אחד ועשרות אירועים מיוחדים, 19-21 בדצמבר, ברחבי הגליל המערבי, שיתופי פעולה בין תיירני האזור – בשמים לצד אלכוהול או בשרים, יין וטיול אל אורות הכריסטמס, סדנאות יצירה, קולינריה משובחת, טיולים מודרכים, מפגשים עם אמנים מקומיים ועוד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רגע לפני חנוכה ולפני הכריסטמס, כשמזג האוויר החורפי כבר מורגש, והאזור כולו מתחיל להתמלא באורות החגים, עמותת זמן גליל מערבי מקיימת זו השנה השמינית את "פסטיבל חורף זמן גליל מערבי". הפסטיבל, יתקיים בתאריכים 19-21 בדצמבר, ובו תיירני העמותה מזמינים לסוף שבוע גדוש בשלל אירועים מיוחדים. סדנאות אומנות ויצירה, ארוחות מיוחדות, סיורים מודרכים, טעימות יין, תערוכות, סיורים קולינריים, מופעים מוזיקליים ועוד.

מרכז המידע של עמותת זמן גליל מערבי (צילום:דן בר-דוב)

אנשי עמותת זמן גליל מערבי לקחו אותנו, קבוצה של עיתונאים, לסיור מקדים בגליל המערבי, למסע טעימות קצר מכמה מהאירועים, מהמאכלים ומהמקומות שיצפו לכם בפסטיבל. אז אין מקום טוב יותר להתחיל בו את סיורנו מאשר מרכז המידע שפתחו ב- 2016 אנשי ה- JNF ארה"ב (Jewish National Fund) ועמותת זמן גליל מערבי המשמש כשער לגליל המערבי. המרכז הוקם בליבה של העיר העתיקה בעכו, בבניין יפהפה שעבר תהליך שימור מוקפד. מרכז המידע, בו עוברים מדי שנה כ-15,000 מבקרים, מייעץ על מסלולי טיול ונותן המלצות לפעילויות שונות ומגוונות, במרכז גם נחשפים המבקרים לאמנות ותוצרת מקומית של תיירנים מהאזור.  המרכז ממוקם בכניסה לשוק, ברח' סאלאח א-דין.

הבזאר הטורקי בעכו (צילום:דן בר-דוב)

את ארוחת הבוקר אנחנו אוכלים במסעדת "המשביע", שהיא מסעדה חלבית כשרה השוכנת בלב הבזאר הטורקי בעכו העתיקה עם האווירה האותנטית בשוק ומשולבת בגלריות המשובצות בבזאר הטורקי ומציגות אמנים ישראלים שונים. מיזם של משה אפוטה יליד צפת שנלהב מהשילוב בין האמנות והקולינריה.

מסעדת המשביע שילוב של קולינריה ואמנות (צילום:דן בר-דוב)
מסעדת המשביע שילוב של קולינריה ואמנות (צילום:דן בר-דוב)

תחנתנו הבאה היא במושב רגבה שם אנחנו פוגשים את שלומית, מהנדסת חומרים במקצועה, שעשתה הסבה מקצועית וכיום בעלת בוטיק לשוקולד בשם "אודט". את ההחלטה על השינוי היא קיבלה אחרי שחלתה בסרטן. אחרי ההתמודדות עם המחלה היא החליטה ללכת אחר נטיית לבה ויצר היזמות שלה והקימה חברה בתחום הנדסת חומרים, וכן החליטה להקים מותג שוקולד, מתוך אהבת העבודה עם השוקולד והרצון  ליצור מקור תעסוקה לאחיה פגוע הנפש. הבוטיק מציע לא רק פרלינים משובחים (מאד) אלא גם סדנאות לילדים ולמבוגרים. סדנה לילדים (מגיל 3. לפחות חמישה ילדים בסדנה) – 100 שקל, סדנה לגדולים – 150 שקל.

מקופלת בסדנת השוקולד ב"אודט" (צילום:דן בר-דוב)
סדנת שוקולד ב"אודט" (צילום:דן בר-דוב)
פרלינים משובחים של שלומית מ"אודט" (צילום:דן בר-דוב)

משם אנחנו ממשיכים לקיבוץ חניתה, משכנה של מזקקת יוליוס שהוקמה בשנת 2008 ע"י יובל (ג'וב) הר גיל. ג'וב, איש תקשורת ומבקר מסעדות אלכוהול בעברו, שהחליט לעבור מהתיאוריה לפרקטיקה ולייצר אלכוהול בעצמו. בשנת 2008 הוא חבר לדן יואלי – יוליוס, מומחה לאלכוהול ובעלים של מזקקה בהולנד, ובעצה משותפת הם הקימו יחדיו את מזקקת הבוטיק הראשונה בישראל. שנתיים לאחר ההקמה, יוליוס נפטר ממחלה והר גיל המשיך את הפרויקט לבדו, תוך החלטה לקרוא למזקקה על שם חברו. במתקן הזיקוק שנבנה במיוחד עבור המזקקה ,מייצר ג'וב גראפה, שנאפס מפירות שונים כמו מנדרינות, תפוזים ואתרוגים, ג'ין (אחד הטובים שטעמתי)  וקלבאדוס משובח. כל תהליכי הייצור הינם ידניים וטבעיים לחלוטין, משלב בחירת חומר הגלם החקלאי ועד הביקבוק. בפסטיבל ישלב ג'וב פעולה עם הבשמית אילה מוריאל, למפגש מרתק המספר על הקשר ההיסטורי בין עולם האלכוהול לעולם הבשמים (רמז, הם קרובים מאד) , וכולל התנסות ביצירת בשמים ומשקאות של המשתתפים. המפגש יתקיים במזקקת יוליוס בחניתה.

ג'וב מציג את ברנדי האתרוגים שבדרך (צילום:דן בר-דוב)
מתקן הזיקוק במזקקת יוליוס (צילום:דן בר-דוב)
במזקקת יוליוס בחניתה (צילום:דן בר-דוב)

לקראת שקיעה אנחנו פוגשים אתת מורת הדרך המקסימה, איילת בר מאיר לסיור בסמטאות של הכפר הנוצרי מעיליא, המקושט לכריסטמס. ביקור ביקב הבוטיק "ג'וליה", ביקור בבית עתיק ובמבצר הצלבני "שאטו דה ראווה" מבצר המלך שבין כתליו שוכנת היום מסעדה. ביקור בכנסיה ובמרחב סביבה.

הרחובות מתקשטים לקראת הכריסטמס במעיליא (צילום:דן בר-דוב)
רחבת הכנסיה במעיליא (צילום:דן בר-דוב)

את היום אנחנו חותמים בלה פמפה, מסעדת בשרים ביתית במצפה הילה שם תוכלו לפגוש ולהתאהב גם במקום וגם בבני הזוג אילנית וערן שהקימו את המסעדה בחצר ביתם וביחד עם ילדיהם, הם מבשלים את האוכל ומגישים אותו באהבה רבה. ערן, יליד ארגנטינה, גדל על האוכל הארגנטינאי במשפחה אנינת טעם וכיום, הוא משלב במנות המיוחדות שלו את מאכלי ילדותו עם טעמי המקום הגליליים. את קצב הארוחה מכתיבה המעשנת, הקצב האיטי הוא חלק בלתי נפרד מהחוויה. המנות יוצאות בקצב נינוח ובכל פעם יוצאת מן המטבח הפתעה קטנה אחרת. התפריט משתנה על פי הבשרים שמחכים במעשנת, כשלרוב מדובר בנתחים מובחרים ועשירים. את הארוחה ליוו יינות יקב כישור המשובחים. הסיפור שעומד מאחורי יקב כישור חשוב לא פחות, כרמי ויקב כישור הינם בבעלות כפר כישורית, כפר לאנשים בעלי צרכים מיוחדים, המנהלים חיי קהילה ועובדים בענפים היצרניים בכפר. היקב הינו אחד הענפים המרכזיים בכפר, וחברי כישורית שותפים מלאים לתהליך הפקת היין, מטפחים ומטפלים בכרמים, בוצרים את הענבים, מבקבקים, מפיצים ללקוחות, ויוצרים הלכה למעשה, בליווי והדרכה של צוות יועצים מומחים ועובדי הכפר, את יינות כישור. מרכז המבקרים מהווה מקור תעסוקתי נוסף לחברים, המאפשר להם לקחת חלק באירוח, לחוות אינטראקציה עם קהל מבקרים מבחוץ וכאמור היין הוא נפלא.

האח מבוערת והמרק מהביל בלה פמפה (צילום:דן בר-דוב)
אמפנדס בלה פמפה (צילום:דן בר-דוב)
צ'וריסוס בלה פמפה (צילום:דן בר-דוב)
נתח פיקניה מעושנת בלה פמפה (צילום:דן בר-דוב)

לסיכום, הגליל המערבי הוא יעד נפלא לחופשת חורף מהנה הכולל בתוכו הכל מהכל: נוף הרים, אוויר צלול, נחלים זורמים, הרבה ירוק בעיניים, ים כחול, שפע קולינרי, צימרים ומלונות מפנקים, גלריות אמנות ושלל פעילויות ואטרקציות לכולם

פסטיבל חורף זמן גליל מערבי, ימים חמישי עד שבת, 19-21 בדצמבר, כל הסיורים, הסדנאות והארוחות הן בתשלום ונדרשת הרשמה מראש. לוח אירועים מפורט והרשמה אליהם תמצאו באתר עמותת זמן גליל מערבי. אתר פסטיבל החורף https://winterfestival.westgalil.org.il/

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן