Skip to content

זמן הפתרונות – הפורום העולמי השישי למים

היום (יום שני) נפתח במרסי הפורום העולמי השישי למים, הפורום הגדול מסוגו, שמקבץ 140 מדינות במטרה לחפש פתרונות למשברי מים למיניהם כתב וצילם: עמית מנדלזון (מרסיי, צרפת) "זה הזמן לפתרונות" – זהו הסלוגן של הפורום העולמי השישי למים שנערך במרסי, בחמשת הימים הקרובים ידונו נציגים מ-140 מדינות בפתרונות למשברי מים, אספקת מי שתיה, ניהול רשתות […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

היום (יום שני) נפתח במרסי הפורום העולמי השישי למים, הפורום הגדול מסוגו, שמקבץ 140 מדינות במטרה לחפש פתרונות למשברי מים למיניהם

כתב וצילם: עמית מנדלזון (מרסיי, צרפת)

גם במדבר אין מים

"זה הזמן לפתרונות" – זהו הסלוגן של הפורום העולמי השישי למים שנערך במרסי, בחמשת הימים הקרובים ידונו נציגים מ-140 מדינות בפתרונות למשברי מים, אספקת מי שתיה, ניהול רשתות מים ועוד. ראשי ממשלות ינאמו – היום כבר נאמו הנציב האירופי, ראש ממשלת צרפת וראש ממשלת מרוקו, וישראל והרשות הפלשתינית ימשיכו במאבק על זכויות המים.

"פרק שנו" במרסי הוצף הבוקר בתושבי כל העולם ועיתונאיו, בתוספת אלפי מתנדבים מארגונים שונים וכמובן אלפי שוטרים, שמאבטחים את המקום ואת העיר כולה.

הפורום כשמו כן הוא, פורום לניהול דיונים בנושא מים ופתרונות אפשריים, בין דיון לדיון ניתן לצפות בתערוכה הענקית שעוסקת במתן פתרונות למשברי מים, לניהול משאבים, הדרכה לחינוך לחסכון במים, פתרונות טכניים לאזורים שחונים או מוגבלים באמצעים ללכידה, אכסון וסטריזציה של מים, ועוד…

מיכל לאגורת מים בערי השדה

בין הפתרונות המוצעים אפשר למצוא אמצעי אגירה ואכסון, בסיסיים אם כי יעילים, המיועדים למקומות בהם המים זמינים ואין את האמצעים לאגירתם. אמצעים לסינון וסטרליזציה של מים באין מתקנים מיוחדים. מפילטר קטנטן ועד למזוודה המכילה מערכת סינון מושלמת. מערכת להפקה של מים מאוויר, רעיונות בסיסים לשינוע מיכלי מים ורעיונות שונים אחרים חלקם פשוטים וחלקם אפילו עתיקים שנשלפו מימים אחרים בהסטוריה. באחד הביתנים אף הוקמה שכונת פחונים כמו אלו הנפוצות בערים הגדולות בהודו,על מנת להציג פתרונות לאספקה וחלוקת מי שתיה לתושבים.

הביתן הפלשתיני ערימות של - חומר הסברה

ואיך אפשר בלי ישראלים ופלשתינים? שני העמים הציגו את מרכולתם במרחק 30 מטרים האחד מהשני, כשהביתן הפלשתיני מציג כמויות עתק של ניירת, פוסטרים, גלויות, ומאמרים על עושק המים הישראלי. והישראלים בביתן מרשים ומהוקצע מציגים… ניירת ומחקר המוכיח כי ישראל לא עושקת את הפלשתינים. ניסיתי להושיב את שני הצדדים לראיון משותף. מנהלת הדוכן הפלשתיני (כן, אישה) סירבה לשבת מול הישראלים, מנהל הביתן הישראלי סירב גם הוא ("אני לא מאמין לאף מילה שיוצאת להם מהפה" – אמר). דווקא המומחה הישראלי לנושא לא היסס וניגש לביתן הפלשתיני ללחוץ יד.

הביתן הישראלי

בסופו של דבר זנחתי את הרעיון, אם כי לא מן הנמנע שאנסה שוב. שיחה עם עובדת צרפתיה של מכון מחקר פלשתיני הבהירה לי שמדובר במדיניות, היא סירבה לדבר פשוט בגלל שהמעסיק שלה פלשתיני. הפלשתינים ציידו אותי בתיק מלא ניירות בביתן הישראלי קצת פחות ניירות אמנם אבל מספיק כדי שיהיה לי חומר קריאה משני הצדדים אודות הסכסוך.

 

 

את הסכסוך נטשתי לטובת נאומו של ראש ממשלת צרפת פרנסואה פיון באולם מלא בקרוב ל- 5 אלפים איש. נאום שתורגם ל-15 שפות באופן סימולטני והוצג על 4 מסכי ענק.

ראש ממשלת צרפת - פרנסואה פיון

משם המשיך ראש הממשלה הצרפתי ביחד עם ראש עירית מרסי, המכהן כסגן נשיא הסנט הצרפתי לחנוך את הביתן הצרפתי, מאוחר יותר נשא ראש ממשלת מרוקו נאום גם הוא וזאת בנוסף לנאומו של הנציב האירופי שפתח את האירוע.

הפורום אמור להמשך חמישה ימים וינעל רשמית ב-17 למרץ.

 

 

 

 

 

כל התמונות: 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן