Skip to content

מרינה, גשם של פטריות

בתערוכת ישראפוד חשפה חברת מרינה ,משווקת הפטריות הוותיקה מהגליל המערבי את מיזם המזון המעובד מפטריות הכולל המבורגר פטריות, פטריות מממולאות ועוד, מיזם חדש של חברה העוסקת בתחום הפטריות כבר למעלה משלושים שנה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אחד הביתנים שייצרו את העניין הרב ביותר, בתערוכת ישראפוד שהסתיימה לפני כמה ימים, היה ללא ספק זה של  חברת "מרינה", ההמבורגר שהוגש שם לכל דכפין היה משובח אבל החידוש היה שהוא כלל לא היה עשוי מבשר אלא מפטריות וכחובב המבורגרים אני יכול להעיד שטעמו לא רע בכלל. המבורגר הפטריות, ולצידו סטייק פורטובלו ומוצרים נוספים הם רק קצה הקרחון (או כיפת הפטרייה אם תרצו) זה חלק מהמיזם החדש של החברה הוותיקה.

פטריות בתערוכה (צילום:דן בר-דוב)

אז כדי להכיר את החברה כדאי לחזור קצת אחורה, בראשית שנות ה- 80 החל רמו בן שושן מייסד החברה בפעילות הפצה מקומית של פטריות טריות ממגדלים מקומיים במושבים חוסן ומעונה שבצפון הגליל המערבי, שעד אז הפיצו תוצרתם באמצעות מערך הפצה מאולתר. בן שושן  שזיהה את הפוטנציאל בתחום, הקים מחסן בחצר האחורית של המשק הפרטי והחל בעזרת אשתו מירי ומספר עובדים מצומצם בפעילות מסודרת של גידול, אריזה והפצה של תוצרת  פטריות טרייה מידי יום למושבי הצפון, אט אט התרחבה הפעילות לשווקים הסיטונאיים בצפון ובמרכז, לעסקים קטנים, מסעדות ואולמות, כאשר המטרה הייתה לכבוש נתח מפעילות הפטריות המשומרות ולהחליפן בדבר האמיתי, פטריות טריות. מגמה שהחלה במקביל ברחבי העולם.

המבורגר פטריות (צילום:דן בר-דוב)
ההמבורגר עורר עניין בתערוכה (צילום:דן בר-דוב)
המבורגר פטריות לא תצליחו להבחין בהבדל (צילום:דן בר-דוב)

בתחילת שנות התשעים, התרחב בהדרגה מערך שיווק הפטריות והוסדרה מערכת מכירות שכללה מערך מכירות טלפוני וסוכני מכירות בשטח, "מדלת לדלת – מעסק לעסק", פעילות זו נחלה הצלחה וצעד אחר צעד הפכה למערכת הפצה ארצית. אספקה יומית החלה לפעול באופן מסודר לשווקים הסיטונאיים בירושלים, חיפה, באר שבע, תל אביב, וכמובן למחסניהן של רשתות השיווק הגדולות וכן למשווקים שונים שהפיצו תוצרת לשוק המסעדות והחנויות הפרטיות.

תחילת שנות האלפיים, התאפיינו בהתחזקות השוק הקמעונאי בארץ, רשתות השיווק הגדולות ורשתות הדיסקאונט התרחבו ועלה הצורך בהפצה יומית מסודרת של תוצרת מצוננת בשרשרת קירור מבוקרת ואיכותית, "מרינה" נרתמה לאתגר ההפצה ובין השנים 2004-2009 הקימה מערכת לוגיסטית תומכת, חוות גידול מתקדמות ומערך הפצה של כ-20 קווי חלוקה יומיים בשיטת "van sell"  מערך זה סיפק לראשונה תוצרת טרייה לנקודות קצה קמעונאיות ומקצועיות (מסעדות, אולמות אירועים, בתי מלון, וסופרמרקטים. אלו פעלו לצד מערך "שיווק ישיר" ללקוחות סיטונאיים ומרכזים לוגיסטיים. במשך השנים הקפידה החברה המתפתחת להשקיע בתשתיות מתאימות בתחום גידול הפטריות, והסתייעה במיטב היצרנים לציוד וידע הקיימים בעולם ובעיקר מהולנד.

ישראפוד 2019 (צילום:דן בר-דוב)

כיום מרינה הינה החברה הגדולה בישראל לגידול ושיווק של תוצרת חקלאית טרייה ירקות ופירות, מתמחה בהפצה מצוננת למיטב המלונות בתי קפה ומסעדות, אולמות האירועים המובילים, וכמובן לכל סניפי רשתות השיווק. לחברה חוות לגידול פטריות, מתקנים לייצור מצע גידול לפטריות ומעל 1500 דונם של גידולי ירקות עליים שונים בכשרות רגילה ומהדרין ללא חרקים ותולעים בהשגחת הרב אפרתי והרבנות ירושלים.

ויש גם שווארמה פטריות (צילום:דן בר-דוב)

החברה מספקת את תוצרתה מדי יום למעל 1800 נקודות מכירה, לאחרונה הכריזה חברת "מרינה" על הקמת חטיבת מזון "מרינה גורמה" כניסתה לתחום ייצור מוצרי מזון לשוק הטבעוני והצמחוני. מוצרים חדשים שיהוו תחליף לבשר, על בסיס פטריות טריות ובריאות: המבורגר פטריות, פטריות ממולאות וסטייק פורטובלו וסלטים טריים. עם קבלת כל האישורים הדרושים יעלו מוצרי החברה על מדפי הסופרים והציבור הישראלי יזכה להיחשף למוצרי "מרינה גורמה" כתחליף בשר אולטימטיבי, עתיר בוויטמינים ודל בקלוריות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן