Skip to content

כמו במוזיאון: גלריה, גן פסלים ואוסף ב"גלריה גורדון עכשיו"

המיתוג החדש של הגלריה הותיקה גורדון, השוכנת בדרום ת"א GORDON GALLERY NOW, ממלא את כל התנאים הראויים למוזיאון ו/או גלריה עדכנית ועכשווית. המיתוג נפתח עם שלוש תערוכות במקביל: בגלריה המרכזית ברח' הזרם, מוצג אורי ליפשיץ ז"ל ועבודות מאוסף הגלריה, ברח' המנוע, הוקם גן פסלים עם עבודות דורצ'ין, ללוש ואחרים, ברח' הפלך מוצגים ציורי הפרחים של […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בשנות השבעים למאה הקודמת בהיותי סטודנטית לאמנות במדרשה, מוריי הנודעים יאיר גרבוז, רפי לביא ורן שחורי, דרשו מאיתנו לסייר מידי שבוע בסצינת האמנות של אותן שנים שהתרחשה ברחוב גורדון בתל אביב – "רחוב הגלריות". בגלריה גורדון היתה חובת ביקור. לימים הגלריה עברה לרח' בן יהודה ובכלל כל זוהרו של רחוב הגלריות, עומעם עד כדי התאדות. בינתיים סצינת האמנות עברה לדרום ת"א פינת יפו והגלריה המעוצבת החדשה פתחה את שעריה עם תערוכות חשובות והשבוע היא משיקה את הקונצפט החדש, המשלב, גלריה לאמנות עכשווית, גן פסלים וגלריית האוסף.

\\ פרחים בגלריה – "לה וידה" תערוכה חדשה של אמיר שפט

התערוכה מוצגת בגלריה גורדון עכשיו ברח' הפלך 6. אמיר שפט הוא בוגר המאסטר קלאס של הציירים ה"ריאליסטיים", ארם גרשוני ודוד ניפו, אך הוא גם בוגר התואר השני באמנות מבצלאל. בעבודותיו החדשות, הוא משלב נושא קיטשי עם תפיסות עכשוויות. שפט מסביר "שואלים אותי למה אני מצייר פרחים. תכלס לדעתי, כשמציירים ציור, צריך קודם כל סיבה טובה למה לא לצייר פרחים. אבל…למה אני מצייר פרחים? אני רוצה להפנות גב לפוליטיקה, לאנתרופולוגיה, לאמירות כדי להחזיר את הדגש למה שלדעתי תמיד היה ותמיד יהיה הלב של האמנות: עצב ושמחה. פרח הוא הכי הדברים האלה. אה, וגם, הוא האובייקט הציורי המושלם".

Amir Shefet, La Vida (with Rose and Anthemis), 2019, oil on canvas, 100x80 cm. צילום באדיבות האמן

\\ גן הפסלים של גלריה גורדון

גן הפסלים של גלריה גורדון נחנך ב-6.12 והוא נמצא ברחוב המנוע 4. זהו מקום ייחודי להצגת פיסול ישראלי. במחזור הפסלים הראשון בגן מוצגות עבודות פיסול של האמנים פיליפ רנצר, יעקב דורצ'ין, עופר ללוש, יאן ראוכוורגר, דני קרוון, מיכאל גרוס ואוהד מרומי. גן הפסלים לא פתוח כל הזמן ויש לו שעות מסוימות. יש לבדוק באתר הגלריה או בפייסבוק את לוחות הזמנים לביקורים.

גן הפסלים, צילום באדיבות הגלריה

\\ הגלריה ברח' הזרם 5 מציגה את אורי ליפשיץ: דיוקן משפחתי

בתערוכת היחיד של אורי ליפשיץ "דיוקן משפחתי" מוצגות עבודות נבחרות משנות ה-60 וה-70, שמן על בד ונייר, שכולן עוסקות בדיוקן האמן ומשפחתו. מאחר ואני מעריצה את עבודות האמן, כל מילה שאוסיף, תיראה כמו חנופה.

At the Dentist, 1980, oil on canvas, 195x145 cm צילום: אביתר הרשטיק

נעילה: 11 לינואר 2020

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן