Skip to content

אשדודה-מפגשים עם נשים עוצמתיות ומעצימות

"אשדודה" – חווית אירוח ביתית באשדוד, מיזם מיוחד בו נשים תושבות העיר פותחות את ביתן לחוויית אירוח ביתית אישית ומיוחדת. סבתא חרדית המלמדת עיצוב אירועים וציור, ד"ר לרפואה המציעה סדנת בישול עם ערך מוסף, טקס הפרשת חלה עם תקשור מסרים, סדנת סטיילינג שמקשיבה לאני הפנימי, פענוח חלומות וסודות של בשלניות מהמטבח ההודי, האתיופי וההונגרי, מפגש […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אירוח ביתי הוא טרנד תיירותי שהולך ותופס תאוצה בעולם ובארץ, הוא מאפשר למבקר להציץ ולו לרגע לחייהם האותנטיים של האנשים  ולחוות את המקום בצורה שונה, יותר אישית ויותר אותנטית. "אשדודה" – היא חווית אירוח ביתית, יוזמה חדשה  של חברת "תיירות אשדוד" המושקת בימים אלה, ולמעלה מ-20 נשים יציעו חוויות של מפגשים ותוכן, ישתפו בחוויות מחייהן ויחלקו ידע, תובנות סיפורים ומטעמים, יקיימו סדנאות במגוון נושאים כמו העצמה אישית, בישול, פענוח חלומות ועוד שלל נושאים מרתקים. העובדה שהמפגשים מתקיימים בביתן הפרטי של המארחות ,מקום בו הן חשות בנוח לפתוח את סגור ליבן ולשתף בסיפורי חייהן מאפשר דיאלוג מרתק בין האורחים למארחות. יצאנו לפגוש כמה מהנשים המשתתפות במיזם זה.

צילה מיכאלי, אישה גדולה מהחיים (צילום:דן בר-דוב)

 הראשונה בה אנו פוגשים היא צילה מיכאלי, צילה אישה גדולה מהחיים בכל המובנים והיא משדרת אופטימיות ושמחת חיים מדבקת ,למרות שזה לא תמיד היה כך.  צילה היא מעצבת אופנה למידות גדולות  וה"אני מאמין" שלה הוא  שאישה צריכה להתלבש בשביל להיראות ולא בכדי להסתיר, על אף ולמרות הסטריאוטיפים והתכתיבים החברתיים ולהיות תמיד עם חיוך על הפנים. את החיוך והשמחה תפגשו גם במפגש בביתה יחד עם סיפור חייה הלא תמיד קל, הנע בין אשדוד, רמת-גן, הודו, תאילנד ובחזרה לאשדוד. במפגש היא מספרת כיצד הגיעה לעסוק בעיצוב אופנה, הסיפור שלה מכיל שמחה, אופטימיות, אמונה ואהבה וצילה גורמת לו להיות מדבק. ניתן להזמין אצל צילה גם ארוחות גיאורגיות  וגם להצטרף אליה לטיולי נשים שהיא מוציאה לגאורגיה מפעם לפעם. בקיצור, מפגש מרתק, מרגש, משעשע ושופע אופטימיות.

עינת ברוך,נשימה מכל הנשמה (צילום:דן בר-דוב)

עינת ברוך,אם  לשלושה, ממתינה לנו בסטודיו המקסים שלה בביתה, היא מורה ותיקה ליוגה וחיה את עולם התנועה והטיפול הנשימתי בכל רמ"ח אבריה. כמו כן היא מטפלת בריברסינג נשימה מעגלית משנה חיים . היא מספרת שאל היוגה היא הגיעה לאחר שסבלה שנים ארוכות מבעיות נשימה "כשהתנסיתי ביוגה הרגשתי נפלא לא ידעתי מה בדיוק ביוגה מטיב לי .כבר לא הייתי חולה כבעבר ומשם התחיל מסע החקירה שלי לעולם היוגה ותרגולי הנשימה הטיבו לי מאוד ויצרו עבורי איזון פנימי אופטימלי" אומרת עינת.

עינת החלה לחקור את נפלאות הנשימה ונדהמה לגלות כמה סגולות כרוכות בה ואיזה כוח ריפוי פיזי ונפשי הנשימה חובקת. זה הביא כמובן לשיפור אדיר באיכות החיים שלה שעם השנים הפך לרווח משמעותי  עבור מתרגלי הסטודיו שלה. מסעות החקר שלה בתחום הנשימה הביאו אותה לפגוש את הריברסינג.  (אז מה זה ריברסינג ? זוהי טכניקה של נשימה שבא אנו שוכבים על הגו נושמים נשימה מחוברת בלי לעשות הפסקה בין השאיפה לנשיפה. הנשימה מסייעת לנו לנקות מהגוף את כל משקעי העבר ולשחרר חסימות מתקופת הינקות עד תקופת הבגרות .באמצעות הכלי ריברסינג אנו מגיעים לשורש למקור הראשוני של החסימה זיכרונות מודחקים עולים מהתת מודע למודע ונפלטים החוצה ). עינת מאמינה כי באמצעות נשימת ריברסינג אנו יכולים למוסס מחיינו כל דבר שתוקע ומפריע לנו להיות מאושרים. "ייעודי לטפל באנשים בדרך היוגה ובעזרת נפלאות הנשימה לחיבור לנשמה" היא מסכמת.  בקיצור, מפגש מרתק של נשימה ונשמה.

מיכל נהון,הפרשת חלה והרבה אנרגיה טובה (צילום:דן בר-דוב)

תחנתנו הבאה היא אצל מיכל נהון המוכרת כ "הפרשת חלה עם מיכל",  מיכל אם לשלושה ילדים שהבכור מהם תלמיד ישיבה וסבתא לנכד, אישה יפה ושופעת אנרגיה חיובית בלתי נלאית. כהקדמה לחלה ממנה עוד נטעם ממתינים על השולחן שפע של עוגות מרהיבות מעשה ידיה כמובן.

מיכל מספרת שאת "הפרשת החלה" היא  מעבירה ממקום של העצמת נשים וחיבור לעוצמות הגבוהות ולסגולות המדהימות להן הייתה עדה לאורך השנים כמו סיפורים על נשים שנכנסו להריון, קבלה לעבודה, פרנסה, בריאות "ממש ראינו וחווינו את אור הניסים" אומרת מיכל. בערב "הפרשת חלה" היא מסבירה על אחת משלושת המצוות החשובות והיפות ביותר במסורת היהודית לנשים. זמן "הפרשת חלה" היא שעת רצון אדירה אשר בו שערי שמים פתוחים לתפילות וברכות שלנו היא אומרת. המפגש עם מיכל בנוי בד"כ משלושה חלקים (מודולריים):בחלק הראשון ברכות עם אבני קריסטל אנרגטיים. בחלק השני הפרשת החלה עצמה כהלכתה והדגמות צורות מיוחדות לחלות ובחלק השלישי תקשור מסרים עם קלפי חותמי המגן מהקבלה. לסיכום, מפגש מרתק ומיוחד, מלא באור ושמחת חיים.

לילי צרויה, מפגש עם תקווה ואופטימיות (צילום:דן בר-דוב)

לילי צרויה תספר לכם איך אפשר לשים את "השמש בכיסים". לילי עובדת סוציאלית, מנחת הורים ומגשרת. מזמינה אתכם לביתה המקסים המשקיף אל הדיונה הגדולה של אשדוד למפגש באווירה ביתית, מפגש שנולד מתוך תהליך צמיחה והתפתחות בעקבות משבר עמוק של אובדן.  הסדנה החווייתית שנושאת את השם "שמש בכיסים" תאפשר לכם לזהות חוזקות אישיות ולמלא בהם את כיסיכם. לבחור מה להכניס לכיסים ועד כמה למלא, על מה לוותר ומה רוצים גם לתת לאחרים. סדנא פעילה, שמטרתה הטמעת תהליכי מודעות והעצמה אישיים, תוך חיזוק היכולת לשינוי מתוך בחירה בחיים. לסיכום, סדנה של העצמה אופטימיות ותקווה.

למפגשים נדרשת הרשמה מראש והם בתשלום, לפרטים נוספים ולהרשמה  – עמוד הפייסבוק של "תיירות אשדוד"

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן