Skip to content

חמאס מאשר: הפסקת אש מחצות. הג'יהאד האסלאמי: לא מחייב אותנו

חמאס אישר קיומו של הסכם הפסקת אש שהושג בתיווך מצרי, ונכנס לתוקפו בחצות בין שני לשלישי. בקהיר פורסם אישור לקיומו של ההסכם. ישראל לא מגיבה עדיין. הג'יהאד האסלאמי מודיע על המשך הירי. חמאס קיבל תמורה לרגיעה, בתחום האנרגיה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חמאס אישר קיומו של הסכם הפסקת אש שהושג בתיווך מצרי, ונכנס לתוקפו בחצות בין שני לשלישי. בקהיר פורסם אישור לקיומו של ההסכם. ישראל לא מגיבה עדיין. הג'יהאד האסלאמי מודיע על המשך הירי. חמאס קיבל תמורה לרגיעה, בתחום האנרגיה

מאת נורית קרטן

הסכם רגיעה בין ישראל לפלגים השונים של הפלסטינים ברצועת עזה, נכנס לתוקפו בחצות. אישור לכך הגיע סמוך לחצות מקהיר. זמן קצר לאחר מכן הגיע אישור רשמי מחמאס. ישראל לא הגיבה עדיין.  את ההסכם  – במסלול העקיף ביניהן – כוננו המצרים, עם מחמוד אזהאר בצד הפלסטיני. על פי הדיווחים, חמאס, המנסה לפתור משבר אנרגיה חמור ברצועה, קיבל תמורה בהפעלת תחנת כוח בעזה.

שיגור טיל מעזה לישראל (צילום: paffairs_sanfrancisco)
שיגור טיל מעזה לישראל (צילום: paffairs_sanfrancisco)

הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי, גדודי אלקודס, באמצעות דוברם אבו אחמד, הודיעו שהרגיעה אינה מחייבת אותם והם ימשיכו לירות טילים לעבר ישראל. יחד עם זאת, הם מסכימים לתהדיאה – רגיעה, בצורה הדדית. שגם ישראל תתחייב לה. הם אלה שמשגרים את רוב טילי הגראד. דובר ועדות ההתנגדות, אבן מוג'הד היה קיצוני ביותר בהתבטאויותיו והודיע כי "העם הפלסטיני יקריב קורבנות ויילחם עד הסוף".

הלילה הקרוב יהווה אבן בוחן בישראל ובמצרים מודעים לעובדה שלחמאס ייקח כמה שעות טובות עד שיצליח לאכוף את הרגיעה על הפלגים האופוזיציונרים. הטילים ימשיכו להגיע לישראל וישראל תגיב בהתאם.

הן ישראל והן חמאס מעוניינים להפסיק את הלוחמה, לפני שתהיה נקודת מפנה שתיאלץ את הצדדים להחריף את הלחימה. לחמאס אין אינטרס למשוך את ישראל למלחמה בתוך הרצועה. חמאס מעוניין לפתור ומהר את משבר האנרגיה החריף הפוקד את הרצועה. התושבים פשוט תקועים.  המצב כיום לא מאפשר ניידות ממקום למקום. ובכך המצרים יכולים לסייע. ולכן נמצאת בקהיר כבר מספר ימים משלחת בראשות מחמוד אזהאר.

המצרים , שכוחם כמתווך נחלש מאוד מאז חילופי השלטון שם, הצליחו להביא לרגיעה. על פי דיווחים, חמאס קיבל תמורה לרגיעה בהפעלת תחנת כוח בעזה.

הג'יהאד מנסה ביממה האחרונה להשפיע על דעת הקהל ברצועה. במסיבת עיתונאים שכינס היום, דובר נגד החמאס שנוהג בחוסר אכפתיות  וללא אחריות כלפי התושבים ואי השתתפותו בלחימה משמשת בעצם לטובת ישראל. זאת, בעוד הג'יהאד האסלאמי נלחמים למען התושבים ונאבקים למענו.

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן