Skip to content

הנשיא פרס הפריח בלונים לעזה, ביחד עם ילדי יד מרדכי

"כחתן פרס נובל לשלום אני מבקשת ממך שתביא את השקט והשלום לאזורנו", פנתה אליו אחת הילדות. "אנא מסור למתנגדים שאנו רוצים לגדול בשקט ואני בטוחה שגם ילדיהם. אני מצפה שצבע אדום יחזור להיות עבורנו צבע הכלניות האדמוניות". פרס בא לחזק ויצא מחוזק
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"כחתן פרס נובל לשלום אני מבקשת ממך שתביא את השקט והשלום לאזורנו", פנתה אליו אחת הילדות. "אנא מסור למתנגדים שאנו רוצים לגדול בשקט ואני בטוחה שגם ילדיהם. אני מצפה שצבע אדום יחזור להיות עבורנו צבע הכלניות האדמוניות". פרס בא לחזק ויצא מחוזק

מאת צבי זינגר

נשיא המדינה שמעון פרס הגיע הבוקר לביקור מיוחד ביישובי הדרום, כדי לחגוג את חג הפורים עם הילדים, שנאלצו לדחות את החגיגות עקב ירי הטילים.

את ביקורו פתח הנשיא בבית ספר "חופים" בקיבוץ יד מרדכי במפגש חגיגי עם תלמידי כיתות א׳-ב׳ של יישובי עוטף עזה. את הנשיא קיבלו עשרות ילדים מאופרים ומחופשים בשירי חג והנשיא מצדו חיבק בחום את הילדים וביקש לשמוע מהם על תחושותיהם לנוכח האירועים האחרונים.

מפריח בלונים - פרס. (תצלום: מארק ניימן\לע"מ)
"אנחנו חזקים כאריות ואוהבי שלום כיונים". פרס מפריח בלונים (תצלום: מארק ניימן / לע"מ)

רוני כנען, תלמידת כיתה ב׳ ממושב גיאה, ריגשה את הנשיא כשאמרה לו: "למרות קירבת בית הספר לגבול אני מרגישה בטוחה מאוד, מפני שבית הספר שלנו ממוגן ואפשר להמשיך ללמוד גם כשיש אזעקות". רוני עדכנה את הנשיא "אנחנו אפילו לא צריכים לעבור לאזור אחר כי כל אזור המשחקים והכיתות הוא אזור ממוגן. אני גם מרגישה רגועה מפני שצוות המורים מלמד אותנו כיצד להתגונן ומרגיע אותנו ואני מגיעה ללמוד עם חיוך על השפתיים".

רוני פנתה אל הנשיא באופן אישי וביקשה: "כחתן פרס נובל לשלום אני מבקשת ממך שתביא את השקט והשלום לאזורנו. אנא מסור למתנגדים שאנו רוצים לגדול בשקט ואני בטוחה שגם ילדיהם. אני מצפה שצבע אדום יחזור להיות עבורנו צבע הכלניות האדמוניות. אני שמחה שזכינו להמשיך את חגיגות הפורים שנפסקו בעקבות המצב הביטחוני ושאתה כבוד נשיא המדינה שותף הכבוד לחגיגות."

 וויליאם פוקס מקיבוץ יד מרדכי אמר לנשיא, כי הוא אינו מפחד מהטילים וכי בזכות המבנה הממוגן של בית הספר הוא חש בטוח וממשיך להתנהג כמו כל הילדים – לשחק כדורגל, ללמוד וליהנות.

 נשיא המדינה אמר לילדים: "באתי לחבק אתכם ולומר לכם שאני גאה בכם מאוד. אתם ילדים אמיצים, אין הרבה ילדים בישראל ובעולם שמתמודדים עם איומי טילים ובה בעת שומרים על מצב רוח טוב ועל אופטימיות. אתם העתיד היפה של ישראל ואני מאחל לכם שתגדלו ותהפכו לאנשים נהדרים, שמחזקים ותורמים למדינת ישראל." הנשיא הדגיש כי הוא "יוצא מביקור זה מחוזק וגאה בתושבי הדרום, תושבי העורף הישראלי, שעברו שבוע קשה ועמדו תחת מתקפת טילים ללא תלונות וזקופי קומה. אני גאה גם בצבא ההגנה לישראל, שנותן מענה איכותי ומקצועי לאיומי הטרור החדשים. כיפת ברזל היא הישג טכנולוגי אדיר, מציל חיים."

הנשיא התייחס לפרסומים על הפסקת אש בין הצדדים ואמר: "יש הסכמה בלתי כתובה בין הצדדים על פיה אם יהיה שקט בצד אחד יהיה שקט בצד השני. ארגוני הטרור בעזה ספגו אבדות כבדות. הם מבינים היטב כי ירי טילים על אזרחי ישראל לא יעבור בשקט. ישראל תמשיך לפעול ללא הפסקה כנגד רבי המרצחים והמחבלים המנסים להוציא פיגועים אל הפועל ואני מחזק את ידי כוחות הביטחון על פעילותם הנחושה למיגור הטרור." הנשיא הדגיש כי מאחורי הקלעים ממלאים המצרים תפקיד מרכזי ואחראי בהגעה להפסקת אש.

בראיון לכלי התקשורת הזרה העביר הנשיא מסר ברור לפלסטינים בעזה : "ישראל תפעל בנחישות ובעצמה כנגד ארגוני הטרור. אנו נמשיך למנוע הוצאתם לפועל של פיגועים נגד אזרחי ישראל ואני מזכיר לראשי החמאס וארגוני הטרור הנוספים, כי העתיד והתקווה טמונים בשלום ולא בירי הרקטות המובילות להסלמה ולשפיכות דמים."

דקות לפני הגעת הנשיא ליד מרדכי פעלה במקום אזעקת צבע אדום ונשמע קול נפילה. הילדים והצוותים, שהיו בעיצומן של ההכנות, שהו במרחבים המוגנים.

את הנשיא אירח ראש המועצה חוף אשקלון, יאיר פרג׳ון, שאמר לו: "באת לחזק ואנו מתחזקים מביקורך. אתה מביא אתך רוח מבורכת וכנציג התושבים אני רוצה לומר בגאווה, כי אנו מוכנים להיות השכפ"ץ של המדינה, אנו גאים לחיות כאן, לשאת בעול ולאפשר למנגנוני הביטחון הישראלים למלא את תפקידם בהצלחה."

לאחר מכן קיבל הנשיא סקירות ביטחוניות ועדכונים שוטפים מאלוף פיקוד הדרום, טל רוסו.  בסיום הביקור יצא הנשיא לרחבת בית הספר והפריח יחד עם התלמידים יונים ובלונים לעבר עזה. ליונה הוצמד מסר הנשיא על פתקית "אנחנו חזקים כאריות ואוהבי שלום כיונים."

1 Comment

  1. עמי שחר
    14 במרץ 2012 @ 7:49

    הכותרת ארוכה מדי…
    די היה לו נכתב: "הנשיא פרס הפריח (שוב)"
    הוא תמיד מפריח, אז למה לעשות מזה כתבה

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן