Skip to content

בירושלים מכחישים: ישראל לא התחייבה להפסיק חיסולים של אנשי טרור

שר הביטחון, אהוד ברק: "צה"ל ממשיך להיות מחויב לפעול נגד כל מי שזומם, מנסה או מכין פעולות נגד אזרחי המדינה או נגד חיילי צה"ל שפועלים לאורך הגבול"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נתניהו הערב: "המסר שלנו ברור: שקט יביא שקט. כל מי שיפר אותו או אפילו ינסה להפר אותו – הכוונת שלנו תמצא אותו". שר הביטחון, אהוד ברק: "צה"ל ממשיך להיות מחויב לפעול נגד כל מי שזומם, מנסה או מכין פעולות נגד אזרחי המדינה או נגד חיילי צה"ל שפועלים לאורך הגבול"

מאת צבי זינגר

בירושלים מכחישים מכל וכל כי ישראל הסכימה, בתמורה להפסקת האש, להתחייב שלא לבצע להבא סיכולים ממוקדים של פעילי טרור. גורמים מדיניים בירושלים אמרו ל"מגפון": "לא היו דברים מעולם".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס לאירועים בדרום ולהפסקת האש בדברים שאמר הערב, בכנס מנכלי"ם של משרדי הממשלה: "הפעילות האחרונה היא עדות למדיניות של הממשלה בראשותי – פעילות התקפית כדי למנוע פגיעה באזרחי ישראל והגברת ההגנה על העורף. המסר שלנו ברור: שקט יביא שקט. כל מי שיפר אותו או אפילו ינסה להפר אותו – הכוונת שלנו תמצא אותו. פגענו במדויק במחוללי הטרור, במפקדי הטרור, בתשתיות הטרור ובטילים רבים שכוונו לעבר ערינו וישובינו".

ראש הממשלה הוסיף: "אני רוצה לשבח את פעולתם המצוינת של צה"ל והשב"כ, של חיל האוויר ולוחמי ולוחמות כיפת ברזל. אני מבקש לשבח את ראשי הרשויות שגילו מנהיגות ואחריות. ומעל לכל אני מצדיע לתושבי הדרום שגילו כושר עמידה איתנה מול הטרור. החוסן שהם הפגינו הוא מרכיב מרכזי בביטחון הלאומי שלנו. ישראל היא מדינה שוחרת שלום, אבל אנחנו ערוכים לכל אתגר".

גם שר הביטחון אהוד ברק התייחס היום, במהלך סיור באוגדת עזה, לסבב ההסלמה האחרון ברצועת עזה. "ייתכן שאנחנו נמצאים בסיומו של הסיבוב הזה, שהמחיש שוב את העובדה כי צה"ל יכה בכל מי שינסה לפעול נגדנו", אמר שר הביטחון.

השר ברק הדגיש: "צה"ל ממשיך להיות מחויב לפעול נגד כל מי שזומם, מנסה או מכין פעולות נגד אזרחי המדינה או נגד חיילי צה"ל שפועלים לאורך הגבול. בהזדמנות הזאת, חשוב לציין את ההישגים יוצאי הדופן של כיפת ברזל, היו מעל 250 רקטות ומתוכם מעט פצצות מרגמה. שיעור היירוטים גבוה ביותר, הוא גם תורם לביטחון האזרחים, גם להרתעה של הצד השני וגם לחופש הפעולה ושיקול הדעת של הדרג המדיני".

שר הביטחון הדגיש כי צה"ל "פועל להיות תמיד צעד אחד קדימה – מוכן וערוך לתת ביטחון לאזרחי ישראל. התוצאות בסיבוב האחרון טובות ואנחנו ממשיכים להיערך כדי שגם בפעמים הבאות, כשנאלץ לפעול, תהיה פעולה נחרצת, תכליתית עם תוצאות טובות".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן