Skip to content

שערורייה בהאיטי: שוטרים פקיסטנים בכוח חירום של האו"ם התעללו מינית בנער מקומי

השוטרים, שהיו חברים בכוח בינלאומי שהוצב במדינה בעקבות רעידת האדמה הקשה שפקדה אותה לפני כשנתיים, נדונו לשנת מאסר ויירצו אותה בכלא פקיסטני. ארצם הבטיחה שיינקט נגדם צעדי ענישה נוספים מאת גרשון גירון המשברים התכופים העוברים על האיטי, אחת המדינות העניות בעולם, הביאו לשליחת כוחות של האו"ם כדי לסיע בייצובה ובשיקומה. אבל דומה כי תושבי המדינה […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

השוטרים, שהיו חברים בכוח בינלאומי שהוצב במדינה בעקבות רעידת האדמה הקשה שפקדה אותה לפני כשנתיים, נדונו לשנת מאסר ויירצו אותה בכלא פקיסטני. ארצם הבטיחה שיינקט נגדם צעדי ענישה נוספים

מאת גרשון גירון

חיילי פקיסטן מסייעים בהאיטי
. סיוע בעקבות רעידת האדמה. חיילי פקיסטן במשימה בהאיטי

המשברים התכופים העוברים על האיטי, אחת המדינות העניות בעולם, הביאו לשליחת כוחות של האו"ם כדי לסיע בייצובה ובשיקומה. אבל דומה כי תושבי המדינה הזו לא העלו על דעתם שחלק מאותו מאמץ בינלאומי יכלול התעללות מינית בנער מקומי. אבל זה בדיוק מה שקרה.

שלושה שוטרים ששירתו בהאיטי במסגרת כוח שיטור של האו"ם הורשעות בניצולו של נער בן 14. מרטין נסירסקי, דובר מטעם האו"ם, אמר כי המשפט נוהל בבית משפט צבאי פקיסטני בפורט-או-פרינס.

שלטונות פקיסטן דיווחו לרשויות האיטי על תוצאות המשפט הצבאי והבטיחו כי "האשמים ייענשו בחומרה, יגורשו מהצבא בבושת פנים, שכרם יישלל מהם והם ייכלאו מיד בשובם לפקיסטן". כל אחד מהם יירצה שנת מאסר. דובר האו"ם אמר שהארגון עומד בקשר עם רשויות פקיסטן כדי "לבחון את פרטי ההליך המשפטי ולוודא את המשכו הראוי".

השלושה שירתו ביחידת משטרה פקיסטנית בגונאיב שבהאיטי, במסגרת כוח שיטור מטעם האו"ם שהגיע אל האי לאחר הרעש שפקד אותו בינואר 2010. ההתעללות התרחשה בינואר השנה.

כאשר נשאל על ידי כתב האם שנת מאסר אחת היא עונש ראוי לפשע השיב נסירסקי: האו"ם אינו מתייחס לתנאי ענישה של המדינות החברות, להליך המשפטי. זהו בוודאי נושא שבין פקיסטן להאיטי, אולם כפי שהצהרנו למן ההתחלה, האומות המאוחדות מתייחסות אליו כמקרה חמור ביותר של ניצול מיני והתעללות".

בשנה שעברה הואשמו חמישה חיילי מארינס מאורוגוואי בתקיפה מינית של נערה בבסיס של האו"ם אחרי שסרטון המתעד זאת הועלה לאינטרנט. מקרה זה מצוי עדיין בחקירה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן