Skip to content

הרבי מויז'ניץ הלך לעולמו. המשטרה נערכת לקראת הלוויה ההמונית

הרב משה יהושע הגר הלך הלילה לעולמו בגיל 95. הרבי היה חולה במשך כעשור, ומצבו התדרדר מאוד בשנה האחרונה. הרבי הנחה את חסידיו להקפיד בענייני "שמירת העיניים" ואף כונן את "קווי המהדרין" עבור הציבור החרדי. הלוויה תתקיים היום בבני ברק בהשתתפות רבבות חסידים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הרב משה יהושע הגר הלך הלילה לעולמו בגיל 95. הרבי היה חולה במשך כעשור, ומצבו התדרדר מאוד בשנה האחרונה. הרבי הנחה את חסידיו להקפיד בענייני "שמירת העיניים" ואף כונן את "קווי המהדרין" עבור הציבור החרדי. הלוויה תתקיים היום בבני ברק בהשתתפות רבבות חסידים 

מאת טובה אבן חן 

היערכות מאסיבית של כוחות משטרה, רפואה ומתנדבים סביב הלוויתו הצפויה של האדמו"ר מויז'ניץ, הרב משה יהושע הגר, שהלך הלילה לעולמו בגיל 95. הרבי הישיש היה חולה במשך כעשור, ומצבו התדרדר מאוד בשנה האחרונה. הלוויה תתקיים היום בבני ברק בהשתתפות רבבות חסידים מהארץ ומחו"ל.

האדמור מויז'ניץ (צילום: ויקימדיה)
אלפים השתתפו ב'טישים' שערך. האדמור מויז'ניץ (צילום: ויקימדיה)

חסידות ויז'ניץ היא אחת החסידויות הגדולות בעולם. ייחודו של הרב משה הגר היה בשילוב שבין חסידות ולמדנות מופלגת. הוא עשה רבות כדי לפוגג את הדעה הרווחת, כי חסידים "לא יודעים ללמוד". גם העולם הליטאי מכיר בגדולתו בתורה של הרבי מויז'ניץ, ואף מספרים שהיה לו מבחן ייחודי לתלמידים שרצו להתקבל לישיבת פוניבז', ישיבת הדגל הליטאית. הוא היה נועץ סיכה במקום אקראי על דף גמרא, והתלמיד המיועד היה צריך להפגין בקיאות באותה סוגיה.

הרב הגר היה האדמו"ר החמישי של חסידות ויז'ניץ, שתחילתה בראשית המאה ה-19 בעיירה ויז'ניץ שברומניה, וכיהן כנשיא מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל. הוא הוברח עם משפחתו ארצה בשנת 1942, כאשר הנאצים פרצו להונגריה.

הרבי הנחה את חסידיו להקפיד בענייני "שמירת העיניים" ואף כונן את "קווי המהדרין" עבור הציבור החרדי. כמו כן, ביקש מחסידיו ללמוד מדי יום פרק בספר "חובת הלבבות". חסידיו מספרים כי הייתה בו אהבת תורה ואהבת ה' נדירות. שולחן השבת שלו היה ידוע כחוויה מרגשת במיוחד, ואלפים השתתפו ב'טישים' שערך לאחר סעודות השבת.

חצר ויז'ניץ קשורה בעבותות גם לחצרות סאטמער, בעלז, סקווירא ועוד, באמצעות קשרי נישואין. בנו הגדול יכהן במקומו. החסידות עברה מעין פיצול סביב מחלוקת שהייתה לבן הבכור עם אביו. המחלוקת אמנם יושבה בשנים האחרונות, אבל יש פלג בחסידות שרואה דווקא את הבן הצעיר כממשיך השושלת.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן