Skip to content

שרי התיירות של ישראל וצרפת מהדקים קשרים

משרד התיירות מהדק את הקשרים התיירותיים עם צרפת. שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, נפגש עם מקבילו הצרפתי, השר פרדריק לפברה, וחתם על תכנית עבודה חדשה לחיזוק קשרי התיירות בין ישראל לצרפת.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

בין הענפים בהם ישתפו המדינות פעולה: ענף הבישול והגסטרונומיה, שימור אתרים היסטוריים ותרבותיים, ענף התיירות הכפרית וכן הצעות הדדיות לפיתוח ומינוף עסקים קטנים מכווני תיירות

מאת עירית רוזנבלום

משרד התיירות מהדק את הקשרים התיירותיים עם צרפת. שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, נפגש אתמול, יום שלישי, עם מקבילו הצרפתי, השר פרדריק לפברה, ועם שגריר צרפת בישראל, כריסטוף ביגו. הצדדים חתמו על תכנית עבודה חדשה ודנו בחיזוק קשרי התיירות בין ישראל לצרפת.

שר התיירות הצרפתי, פרדריק לפברה, עם שר התיירות סטס מיסז'ניקוב. מהדקים את הקשרים. צילום קובי גדעון, פלאש 90
שר התיירות הצרפתי, פרדריק לפברה, עם שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב. מהדקים את הקשרים. צילום קובי גדעון, פלאש 90

החתימה על תכנית העבודה בירושלים, נערכת בהמשך להסכם התיירות בין ישראל לצרפת שנחתם בפריז בנובמבר אשתקד והחליף את הסכם התיירותי בין המדינות משנת 1989. עיקרה של תוכנית הפעולה היא יישום ההסכם לאורך השנים 2013-2012.

בתכנית העבודה בין המדינות, הושם דגש מיוחד על העברת מידע והפרייה הדדית בתחום ההכשרה המקצועית. בין הענפים בהם ישתפו המדינות פעולה: ענף הבישול והגסטרונומיה, שימור אתרים היסטוריים ותרבותיים, ענף התיירות הכפרית וכן הצעות לפיתוח ומינוף עסקים קטנים מכווני תיירות בישראל ובצרפת.

פגישת המשך תיערך בתחילת חודש אפריל, אז תגיע משלחת נוספת מצרפת כדי לדון בהמשך יישום תכנית העבודה בין המדינות.

"תרומה חשובה לתעשיית התיירות הישראלית"

לדברי שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, הגברת שיתוף הפעולה עם המעצמה התיירותית המובילה באירופה, בתחומי הכשרת כח אדם וחילופי ידע, תתרום תרומה חשובה לתעשיית התיירות הישראלית. "צרפת היא מדינת מקור השלישית בתיירות הנכנסת לישראל, ובשנת 2012 ישקיע משרד התיירות למעלה מ-12 מיליון שקלים בפעולות השיווק בשוק הצרפתי", אמר מיסז'ניקוב.

בית הכנסת בניס, צרפת. 78% מהתיירים הצרפתיים הם יהודים. צילום עירית רוזנבלום
בית הכנסת בקאן, צרפת. 78% מהתיירים הצרפתיים הם יהודים. צילום עירית רוזנבלום

שר התיירות, פרדריק לפברה: "עמדתי על כך שנקיים ביקור זה לפני הבחירות בצרפת, וזאת בהתאם לרצונו של הנשיא, ניקולא סרקוזי, לחזק את יחסי הידידות בין צרפת לבין ישראל. ברוח זו פניתי אישית למובילים בתעשיית התיירות בצרפת כדי לקיים פרויקטים של שיתופי פעולה עם תעשיית התיירות בישראל. אני רואה בתיירות כלי לקידום יחסי הידידות בין צרפת לישראל לטובת שתי המדינות", אמר השר הצרפתי.

בשנת 2011 הגיעו לישראל כ-300,500 תיירים צרפתיים לישראל, בדומה לשנת 2010. התייר הצרפתי שוהה בארץ כ-13 לילות בממוצע ומוציא כ-1,172 דולר במהלך ביקורו. מרבית התיירות הצרפתית לישראל הינה יהודית (78%) ומיעוטה קתולית (17%).

לא מכבר הודיע משרד התיירות כי הוא מקדם חופשות אטרקטיביות לתיירות הצרפתית במחירים הנמוכים בכ-10% משנה שעברה. חודשי יולי-אוגוסט מאופיינים בביקושים גבוהים בתיירות לישראל. בשל כך, תעשיית התיירות מפרסמת לקראת הקיץ מחירים גבוהים לעונה זו. במשרד התיירות טענו כי נוכח המחיר הגבוה, מעטים מהתיירים הצרפתים רוכשים חבילות נופש לישראל בתחילת עונת הקיץ. אמנם המחירים יורדים בהדרגה לקראת אוגוסט, אבל בשלב זה חלק גדול מהתיירים כבר רכש חבילות ליעדים אחרים.

 

שלוחה בישראל לבית הספר הגבוה למלונאות ולמסעדנות


היום, יום רביעי, שתתף השר לפברה במעמד חתימת הסכם לשיתוף פעולה ראשון בין בית הספר הצרפתי הגבוה למלונאות ולמסעדנות ואטל, לבין מלון דויד אינטרקונטיננטל בתל אביב. חתימת החוזה תיעשה בנוכחות משלחת נציגים מואטל, אשר תגיע לארץ במיוחד, ובנוכחות השגריר ביגו. נוסף על חתימת החוזה, צפויים נציגי ואטל להודיע על החלטת בית ספרם לפתוח שלוחה בישראל.

יפתח שלוחה בישראל: בית הספר הגבוה למסעדנות ואטל. צילום מאתר בית הספר
יפתח שלוחה בישראל: בית הספר הגבוה למסעדנות ואטל. צילום מאתר בית הספר

במהלך ביקורו, יבקר השר לפבר גם בבית הספר הישראלי לבישול דן גורמה שבחיפה, בלוויית נציגי בית הספר הפריזאי לבישול גרגואר פראנדי. במהלך מפגש זה יחלו הצדדים במשא ומתן לקראת שיתוף פעולה ביניהם.
כמו כן, צפוי השר לפבר להיפגש עם נציגי ענף התיירות הצרפתי הפועלים בארץ, ביניהם אייר פראנס, קלאב מד ורשת המלונות אקור.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן