Skip to content

בכירים בחדשות ערוץ 1 זומנו לשימוע לפני פיטורים

שורת מהלכים שנוקטת הנהלת רשות השידור מחדדת את החשש כי ערוץ 1 עושה את דרכו, בצעדי ענק, לחזרה לימי האופל שבהם תפקד ופעל כמשרד ממשלתי. שימועים, חשבונות אישיים, מכרזים והפקות חיצוניות מחפים על הטלטלה, שעלולה לעקר את ליבת ההפקה והיצירה המקורית של הערוץ
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שורת מהלכים שנוקטת הנהלת רשות השידור מחדדת את החשש כי ערוץ 1 עושה את דרכו, בצעדי ענק, לחזרה לימי האופל שבהם תפקד ופעל כמשרד ממשלתי. שימועים, חשבונות אישיים, מכרזים והפקות חיצוניות מחפים על הטלטלה, שעלולה לעקר את ליבת ההפקה והיצירה המקורית של הערוץ

מאת אורה עריף כץ

באווירה של מסע טיהורים, מזומנים בימים אלה עשרות עובדים המועסקים ברשות השידור בחוזים אישיים לשימוע לפני פיטורים. כך נודע למגפון. במקביל, מתנהלים שימועים לעיתונאים צעירים בעלי פחות משלוש שנות ותק. בה בעת נערכים מבחני מסך למגישים חדשים למבט, וניהול מחלקת התעודה יוצא למכרז חיצוני.

הזימונים לשימוע לא פוסחים על בכירי החדשות ובהם יעל קשאני – עורכת מבט, יורם כהן – כתב השטחים, אורי לוי – מנהל מחלקת הספורט ומגיש תכנית חדשות, ואבי פירסט – כתב, עורך ומגיש. עדכונים אחרונים לידיעה זו, שפורסמה לראשונה במגפון, מלמדים כי לרשימה המכובדת הצטרפו גם אילה חסון, גאולה אבן, עודד שחר, עודד גרנות, אורן נהרי ואפילו חתן פרס ישראל יעקב אחימאיר. הנהלת הרשות תנסה להגיע עם חלק מהעובדים בחוזים להסכמים על הפחתת שכר.
האווירה הכללית השוררת ברשות היא של ציד מכשפות, כשאיום מרחף מעל ראשיהם של כל מי שנחשבו לנאמני ההנהלה הקודמת. רב סרן שמועתי עובד שעות נוספות, ומתברר שאין עשן בלי אש. רק בשבוע שעבר פורסמה ידיעה, שהוכחשה על ידי הנהלת הרשות, ולפיה יסיים אמיר בר-שלום, הכתב והפרשן הצבאי, את תפקידו.

יגאל רביד זומן לשלושה שימועים והוחלט לבטל לו את הגשת חדשות השבת, שעה קלה לאחר ביטול תכניתו "כך היה". זה נשמע הזוי, אבל ההסבר שנותנים יודעי דבר בבניין ברוממה הוא ש"משה נסטלבאום לא אוהב אותו" מה גם שהוא היה מקורב להנהלה הקודמת. נסטלבאום מונה על ידי ההנהלה החדשה כמנהל חטיבת החדשות. אז מה עושים, למשל, עם רביד? מספר עובד בטלוויזיה: "מייבשים אותו ואז אומרים לו: אתה מקבל שכר גבוה ולא עושה כלום", כך סוללים לו את הדרך החוצה. בינתיים, זומן גם רביד לשימוע, כמו ינון מגל ומרב מילר, מגישי מבט.

במסגרת ההתאמה לדרישות החוק להפקות חיצוניות, פרסמה הרשות קול קורא להגשת הצעות חיצוניות לתכניות רבות, בהן אפילו תכניות דגל המזוהות עם הערוץ הציבורי, כמו סדרת ההמשך לתקומה ועמוד האש. זה מעורר יותר מחשד קל, כאשר במקביל מתפרסם מכרז לתפקיד מנהל מחלקת התעודה, שאותו ממלא חתן פרס סוקולוב, איתי לנדסברג: למה מכרז?  "כי הוא דעתן וההנהלה לא אוהבת אנשים דעתנים. הם מעדיפים יסמנים. למה להם אופוזיציה?" מספר גורם בטלוויזיה.

עיתונאים בכירים בערוץ מתמרמרים על הוצאת התכנים להפקות החוץ וטוענים כי מדובר במגמה שבסופה ייוותר בהפקת הרשות רק תחום החדשות.

בתגובה לפניית מגפון אמר יו"ר אגודת העיתונאים בירושלים, דני זקן, כי השימועים אינם צריכים להתקיים בעת הזו: "מתחילים בתהליך מוקדם מדי, שכן הרפורמה עוד לא נכנסה לתוקף. אנו דורשים שההנהלה תתאזר בסבלנות. אנחנו נעמוד לרשות כל העובדים, ללא הבדל, ואם יהיה צורך, נפנה גם לבית המשפט". בנושא הוצאת תכניות להפקות חוץ אמר זקן, כי עובדי הטלוויזיה ידרשו להותיר הפקות בתוך הרשות, שכן התקציב החדש מקצה לכך מקום.

 

1 Comment

  1. עובד בתהליך פיטורים
    14 ביולי 2013 @ 19:38

    שרי שירין, אשר מזדהה כמנהלת משאבי אנוש, בכתבה זו – http://www.hrus.co.il?p=9070 טוענת כי לא הכל סגור ומוחלט בהגעה לשימוע.

    כעקרון מסתמן שאם בשימוע מדווחים על בעיות מסוימות (כמו הריון, טיפולי פוריות או בעיות משפחתיות) זה לא חוקי לפטר את העובד.

    עד כמה הדברים מדויקים? ומה שלל הסיבות שיכול למנוע פיטורים?

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן