Skip to content

שר החוץ האסלאמיסט של תוניס: מתנגד לאסור נורמליזציה עם ישראל בחוקה

שר החוץ בממשלה הזמנית של תוניס, ד"ר רפיק עבד א-סלאם, הודיע כי הוא מתנגד לסעיף מיוחד בחוקה התוניסאית החדשה שיוציא אל מחוץ לחוק את הנורמליזציה עם ישראל. עם זאת, עבד א-סלאם הדגיש כי ממשלת תוניס לא תכונן יחסים עם ישראל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר החוץ האסלאמיסט בממשלה הזמנית של תוניס, ד"ר רפיק עבד א-סלאם, הודיע כי הוא מתנגד לסעיף מיוחד בחוקה התוניסאית החדשה שיוציא אל מחוץ לחוק את הנורמליזציה עם ישראל. עם זאת, עבד א-סלאם הדגיש כי ממשלת תוניס לא תכונן יחסים עם ישראל

מאת אסף דוד

שר החוץ האסלאמיסט בממשלה הזמנית של תוניס, ד"ר רפיק עבד א-סלאם, הודיע כי הוא מתנגד לסעיף מיוחד בחוקה התוניסאית החדשה שיוציא אל מחוץ לחוק את הנורמליזציה עם ישראל. עבד א-סלאם אמר בראיון טלוויזיוני כי "אין לי מושג מהיכן צץ הסיפור של ייחוד סעיף בחוקה של תוניס האוסר או מוציא אל מחוץ לחוק את הנורמליזציה". החוקה, לדבריו, היא ביטוי של קווים מנחים כלליים של מדיניות. עם זאת הוא הדגיש כי ממשלתו לא תכונן יחסים עם ישראל, משום שהאחרונה "איננה מצייתת לחוק הבין לאומי ואיננה מכבדת את זכויות העם הפלסטיני". עבד א-סלאם התייחס לנושא בעקבות התלהטות הוויכוח הציבורי באסיפה הלאומית המכוננת של תוניס בעניין זה.

שר החוץ של טוניס, רפיק עבד א-סלאם
שר החוץ של טוניס, רפיק עבד א-סלאם

רפיק עבד א-סלאם (43) היה פעיל כסטודנט בראשית שנות התשעים בתנועה האסלאמית התוניסאית, א-נהדה, ונמלט למרוקו בעקבות דיכויה של התנועה על ידי השלטונות. משם עזב ללימודי דוקטורט במחשבה מדינית באוניברסיטת ווסטמינסטר בלונדון. שם גם הכיר את אינתיסאר, בתו של מנהיג תנועת א-נהדה ראשד גנושי, ונישא לה. טרם חזרתו לתוניס, לאחר הדחת הנשיא בן עלי, שימש עבד א-סלאם חוקר במספר מכונים מערביים וערביים, ביניהם "התאחדות חכמי ההלכה המוסלמים". מפלגת א-נהדה האסלאמית הייתה בין הגורמים שהתעלמו לאחרונה מהקולות שקראו להוציא אל מחוץ לחוק את הנורמליזציה עם ישראל.

תוניס וישראל אינן מקיימות ביניהן יחסים רשמיים, אולם בשנת 1996 הן החליפו ביניהן "משרדים לייצוג אינטרסים" ומינו נציגים קבועים זו אצל זו. שלטונות תוניס סגרו את המשרדים הללו באוקטובר 2000 עם פרוץ אינתיפאדת אל-אקצא.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן