Skip to content

בכיר באש"ף: ההסלמה בעזה – ניסיון ישראלי להכשיל את הפיוס הפלסטיני

מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף מאשים את ישראל בייזום ההסלמה על מנת לנתק את עזה מן הגדה המערבית. מוסא אבו מרזוק: "ישראל עושה ככל שביכולתה על מנת להרחיק את חמאס מן הממסד הפוליטי הפלסטיני; נתקשה לצאת למלחמה נגד ישראל כמו ב-2008"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף מאשים את ישראל בייזום ההסלמה על מנת לנתק את עזה מן הגדה המערבית. מוסא אבו מרזוק: "ישראל עושה ככל שביכולתה על מנת להרחיק את חמאס מן הממסד הפוליטי הפלסטיני; נתקשה לצאת למלחמה נגד ישראל כמו ב-2008"

מאת נועה גרבר 

יאסר עבד רבו , מזכ"ל הוועד הפועל הפלסטיני
ישראל שואפת למלחמה אזורית. יאסר עבד רבו , מזכ"ל הוועד הפועל הפלסטיני

יאסר עבד רבו, מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף, מאשים את ישראל בייזום ההסלמה על מנת לנתק את רצועת עזה מן הגדה המערבית. עבד רבו אמר היום (ה') כי "לממשלת ישראל כוונה לחולל מלחמה אזורית על מנת לכסות על תכניותיה ועל הפרות ההסכמים שהיא מבצעת על אדמות פלסטיניות בירושלים ובגדה המערבית". עוד אמר עבד רבו כי "כוונת ישראל היא להביא לניתוק מלא בין רצועת עזה לגדה המערבית על ידי הסלמת המצב הביטחוני בעזה והאשמת גורמים הפועלים בשטחה בפעילות טרור. זאת על מנת לחייב התערבות מצרית, ובכך להפוך את הרצועה לעניין שבאחריותה של מצרים, ולא לחלק אינטגרלי מן היישות הפלסטינית". עבד רבו הטיל אחריות מלאה על ישראל על הפרת ה"תהדיאה" וציין כי "נעשה כל מה שביכולתנו על מנת שלא ייפלו עוד קורבנות במסגרת משחק גלוי זה שמשחקת ממשלת ישראל".

מוסא אבו מרזוק, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, התבטא היום ברוח דומה. בראיון ל"א-רסאלה", ביטאון החמאס, אמר אבו מרזוק כי "ארה"ב וישראל אינן רוצות לראות את חמאס כחלק מן העתיד הפלסטיני. הן עושות כל שביכולתן להרחיק אותה מן הממסד הפוליטי הפלסטיני ולחסום את דרכה מהשתתפות בבחירות העתידיות".

סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק
סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק

במסגרת ההסלמה האחרונה ברצועת עזה נמנעו חמאס ופת"ח מהאשמות הדדיות וכעת הן שבות לשלם מס שפתיים לרעיון הפיוס החמקמק. במהלך קבלת פנים שערך היום ברמאללה ראש ממשלת הרשות, סלאם פיאד, הוא ציין כי "ישנו צורך דוחק בסיום הפיצול הפלסטיני ובהליכה לקראת בחירות". פיאד טען כי סיום הפיצול הוא הצעד החשוב ביותר לקראת כינון תשתית מדינית ממשית שתוכל למלא אחריו צרכיו של העם הפלסטיני.

גם אבו מרזוק טוען כי חמאס מעוניינת לשוב באופן מיידי לשולחן המשא ומתן עם פת"ח בנוגע לממשלת אחדות. אולם, הוא מזכיר, המחוייבות הראשונה של חמאס נתונה להבטחת שלומה של רצועת עזה. הוא מציין כי הסכם הפסקת האש עם ישראל "רופף מאוד", וכי התנועה שומרת לעצה את הזכות להגיב ולהגן על הרצועה בזמן ובמקום שתראה לנכון. אולם, הוא אומר כי  "בזמן הנוכחי יקשה עלינו ללכת לקראת מלחמה עם ישראל כמו ב-2008".

מחמוד א-זהאר מבקר בטהראן

בתוך כך, ממשיכה חמאס לשמור את היחסים עם איראן על אש קטנה. אמש הגיע לטהראן מחמוד א-זהאר, שר החוץ של ממשלת חמאס.  במהלך סבב הביקורים הרשמיים שערך א-זהאר בבירה האיראנית הוא נפגש עם ראש הפרלמנט האיראני, עלי לריג'אני, ועם שר החוץ , עלי אכבר סאלחי. במהלך הביקור הודה א-זהאר לממשל האיראני על "תמיכה ללא גבול בבעייה הפלסטינית". שר החוץ האיראני סאלחי אמר לו בתגובה כי האיראנים ימשיכו להיות מחויבים לעם הפלסטיני וכי ממשלת איראן משוכנעת כי ידם של הפלסטינים תהיה על העליונה במאבק הצודק מול ישראל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן