Skip to content

הצלחה למשטרה במכסיקו: מנהיג קרטל סמים גדול נדון ל-35 שנות מאסר

חיימה גונזאלס דוראן, ממייסדי "לוס זטאס", קרטל הסמים המסוכן ביותר במדינה, נשלח ל-35 שנות מאסר. לכידתו נחשבת להצלחה גדולה של השלטונות  מאת גרשון גירון השם "ספידי גונזאלס" מוכר בדרך כלל כעכבר המצוייר שמככב סרטי וורנר בראדרס. הוא אף זכה למעמד של אייקון פופ כשהונצח בלהיט הפיפטיז ההומוריסטי של פאט בון. אבל במכסיקו של ימינו, ספידי גונזאלס […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חיימה גונזאלס דוראן, ממייסדי "לוס זטאס", קרטל הסמים המסוכן ביותר במדינה, נשלח ל-35 שנות מאסר. לכידתו נחשבת להצלחה גדולה של השלטונות 

מאת גרשון גירון

כך נלחמים בפשיעה במקסיקו
יחידה מובחרת פושטת על משרדי ארגון פשיעה מכסיקני. המדינה נחשבת כיום לאחת האלימות והמסוכנות ביותר בעולם

השם "ספידי גונזאלס" מוכר בדרך כלל כעכבר המצוייר שמככב סרטי וורנר בראדרס. הוא אף זכה למעמד של אייקון פופ כשהונצח בלהיט הפיפטיז ההומוריסטי של פאט בון. אבל במכסיקו של ימינו, ספידי גונזאלס הוא צירוף מלים מאיים במיוחד – ואולי עכשיו מעט פחות משהיה. שכן האיש שזה כינויו  – וששמו האמיתי הוא חיימה גונזאלס דוראן – הוא אחד מראשי קרטל הסמים האלים "לוס זטאס". השבוע שלח בית משפט במדינת טמטפוליפאס את גונזאלס ל-35 שנות מאסר, לאחר שהרשיע אותו בחברות בארגון פשע ובחטיפה.

משטרת המדינה עצרה את גונזאלס בנובמבר 2008 בעיר ריינוסה שבמדינת טאמאוליפאס. ברשותו נמצאו 150,000 דולרים וכלי נשק כבדים. זהו גזר הדין השלישי שהוטל עליו, לאחר שבשנת 2010 דנו אותו שני בתי משפט אחרים ל-21 ול-16 שנות מאסר.

את הקריירה העשירה שלו החל גונזאלס כשומר ראש וכמחסל בשירותו של אחד ממנהיגי קרטל המפרץ. מאוחר יותר התפצלו הזטאס מהקרטל הזה וייסדו ארגון משלהם. היום נחשב הארגון לאחד מקרטלי הסמים החזקים במקסיקו, המתקדם ביותר מבחינה טכנולוגית, מתוחכם ומסוכן.

שלושה עבריינים נוספים נשפטו לצד גונזאלס. בניטו פנה גוטייריז ואנסלמו ריברה אלונסו, שני קציני משטרה לשעבר בעיר גואדלופה שבמדינת נואבו לאון, נידונו ל-25 שנות מאסר לאחר שהורשעו בחטיפת ארבעה סוכנים פדראליים בשנת 2007. חבר אחר בקרטל, חאווייר פאאז ארדונדו, נידון לעשר שנות מאסר בגין חברות בארגון פשע.

משרד התובע הכללי מסר כי בנוסף לעונשי המאסר שנגזרו עליו, נדון גונזאלס גם לתשלום קנס השווה ל-2,251 ימי עבודה (שש שנים וחצי) בשכר מינימום.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן