Skip to content

המפגש פנאתינייקוס-מכבי ת"א: למה מכבי לא תנצח

המאמן, הביתיות, הזיופים, כל אלה לא פועלים לטובתה של הצהובה. חוץ מזה, חנוכה עבר מזמן. מאת שי פרנס
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המאמן, הביתיות, הזיופים, כל אלה לא פועלים לטובתה של הצהובה. חוץ מזה, חנוכה עבר מזמן

מאת שי פרנס

כדורסלסופסוף סדרת ריאליטי אמיתית. בלי סמסים, בלי התערבות הפקה, רק חמישה צהובים מול חמישה ירוקים. זה ההימור שלי.

1. מכבי לא תנצח את הסדרה, כי אין לה יתרון בעמדה הכי חשובה – ברוב המשחקים בליגה הישראלית, האדריאטית או האירופית, העמדה שבה היתרון הצהוב היה הכי ברור היא עמדת המאמן. המאמן דיוויד בלאט יפגוש יריב ראוי מעבר לקווים, זליקו אוברדוביץ'. אוברדוביץ' ידע רק לפני פחות משנה לשתק את מכבי וסופו ולקחת את אליפות אירופה. אמנם עם סגל מרשים יותר העומד לרשותו מהיום, ובכלל הוא המאמן המעוטר ביותר באירופה. אם בלאט שולט בקבוצתו ביד רמה, אז אוברדוביץ' הוא לא רק מאמן פנא' מאז 1999, הוא גם המצביא והקיסר בקבוצה.

2. מכבי לא תנצח את הסדרה, כי אין לה יתרון ביתיות – מכבי השנה במאזן 6-10 בשני השלבים שכללו הפסד בית אחד לברצלונה החזקה, אולם שאר ההפסדים הגיעו ברחבי אירופה מול מילאנו החלשה (שהיתה עדיין מחוזקת בדנילו גלינארי), בלגרד, מדריד, קאנטו ושוב בברצלונה. גם בשאר משחקי החוץ הצהובים לא ליקקו דבש בקובנה ואיסטנבול. כלומר, הסיכוי שמכבי תצליח לנצח משחק מול 20,000 יוונים עצבניים נראה קלוש. מצד שני, פנאתינייקוס מגיעה להתמודדות עם מאזן 5-11 שכולל הפסד ביתי בשתי נקודות בלבד לצסק"א מוסקבה החזקה, הפסד ביתי לקאזאן והפסד ביתי נוסף ומפתיע למילאנו. שני ההפסדים האחרים היו בבשיקטש ומוסקבה.

3. מכבי לא תנצח את הסדרה, כי היא מזייפת כבר הרבה זמן – אז כן, בליגה הישראלית מכבי מצליחה לנצח גם את המשחקים הצמודים, ובאדריאטית אף קבוצה לא מתקרבת, אבל לא מעט פעמים זה פשוט לא זה. ריצ'ארד הנדריקס הפך להיות ממועמד לזריקה למושיע האוליטמטיבי ומביא נקודות וריבאונדים מן היקב ומן הגורן. מאזן 3-3 בטופ 16 הוא בטח לא מאזן מרהיב, ולא נראה כי דווקא מול היוונים שעושים השנה מעל המצופה מהם לאחר המשבר הכלכלי ביוון, הצהובים יפגינו כושר כדורסל משופר.

4. מכבי לא תנצח את הסדרה, כי היא פחות טובה – זה לא שרק מכבי מזייפת, זה שממול תעמוד קבוצה יותר טובה. מכבי בשנתיים האחרונות מציגה יכולת טובה יותר מסכום חלקיה, והסיבה היא סעיף מספר 1. אולם במבט חטוף, מול יריבות שנראו בתחילת העונה מועמדות לפיינל פור, יש למכבי ניצחון יחיד מול ריאל מדריד מול שלושה הפסדים (אותה מדריד ופעמיים ברצלונה). למעשה, זו הפעם החמישית בלבד שמכבי תפגוש יריבה שקולה או אפילו מעט עדיפה. הקבוצה הירוקה ממול אמנם איבדה את כוחה משנה שעברה, אבל מייק באטיסט הלא נגמר ושאראס המנוסה מופיעים בקבוצה מפיראוס. דיאמנטידיס הוא ללא ספק מהשחקנים הטובים בארופה, ויחד עם סאטו, קלאט'יס, קיימקוגלו (זהירות פורוורד שקולע מבחוץ!), צרצריס וסטיבן סמית', הם מרכיבים יחידה מאוד מסוכנת. כל זה בלי אלכס מאריץ', שעשה קרקס למכבי לפני שנתיים עם פרטיזן ובינתיים מאכזב מאוד השנה בפנאתינייקוס.

5. מכבי לא תנצח את הסדרה, פשוט כי לא חנוכה –  ידוע בקרב אוהדי הכדורסל הישראלי בכלל והצהובים בפרט, כי על מכבי לפגוש קבוצה יוונית סמוך לחנוכה, למען יגברו המכבים על היוונים ויחגגו עורכי עיתוני הספורט ונותני הכותרות.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן