Skip to content

נחשף עברו הפלילי של החייל האמריקני הרוצח, רוברט ביילס

הטאליבן דורשים להעמיד לדין את מבצע הטבח בבני ארצם, באפגניסטן, על פי חוקי השריעה. מפקד בטאליבן פקפק בעובדה שחייל אחד בלבד טבח 16 אזרחים אפגאנים, וזעם על כך שהחשוד הוטס לארצות הברית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הטאליבן דורשים להעמיד לדין את מבצע הטבח בבני ארצם, באפגניסטן, על פי חוקי השריעה. מפקד בטאליבן פקפק בעובדה שחייל אחד בלבד טבח 16 אזרחים אפגאנים, וזעם על כך שהחשוד הוטס לארצות הברית

מאת גרשון גירון

רוברט ביילס - עבר אלים
רוברט ביילס - עבר אלים

"אנחנו לא חושבים שאמריקני אחד היה מעורב," כך אמר לרשת CNN מפקד בטאליבן, שסירב להזדהות. "הזרים וממשלת הבובות (של אפגניסטן) עיוורים לאמת על מה שהתרחש כאן. אבל אם זה אכן היה מעשה של אדם אחד, אנחנו דורשים שהחייל יעמוד לדין באפגניסטן, ועל פי חוקי השריעה."

רשת הטלוויזיה ABC מדווחת, כי שכניו של סמל רוברט ביילס, החשוד בטבח 16 אזרחים אפגאנים, לרבות ילדים, זוכרים אותו כ"בחור טוב," אך מתברר שהיה לו עבר פלילי. מהבלוג של אשתו מתגלה אדם מתוסכל עקב כך שלא קודם בדרגות.

בתקופות שביילס בן ה-38 לא הוצב מחוץ לגבולות ארצות הברית, הוא הסתבך לא מעט עם החוק, לרבות תיק פלילי על תקיפת חברה ב-2002, שעליה הוא נידון להשתתף בסדנת ניהול כעסים, וכן מעצר על נהיגה בשכרות בשנת 2005. בשנת 2008 הוא נמלט, לאחר שהיה מעורב בתאונת פגע וברח, ונתפס בידי עדים שראו אדם מדמם לבוש מדים וגלוח ראש שנמלט לתוך יער. ביילס טען, שהוא נרדם על ההגה ושילם 1,000 דולר כקנס ופיצוי.

אשתו, קרילין ביילס, מנהלת יחסי ציבור ושיווק, כתבה לאחרונה בבלוג שלה, שבעלה מאוכזב מאוד מאחר שלא קודם בדרגה.

ביילס מואשם שפרץ לבתים אחדים באפגניסטן בליל יום ראשון האחרון ורצח 16 אזרחים, רובם נשים וילדים. הוא עלול להיות נידון למוות. דוברים מטעם הפנטגון הבהירו, שהבאתו לארצות הברית אין פירושה בהכרח שהמשפט הצבאי נגדו יתנהל שם, אלא באפגניסטן, כפי שדורשת ממשלת המדינה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן