Skip to content

זכויות יוצרים, גם על מצגות שפורסמו באתר אינטרנט

80 אלף שקל פיצוי נפסקו לזכותו של אמיר גבאי והחברה שבבעלותו, על כך שהאוצר ויועץ המס, יורם אזרד, השתמשו בחומרים מהאתר של החברה ללא רשות ופרסמו אותם באתר החשב הכללי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

80 אלף שקל פיצוי נפסקו לזכותו של אמיר גבאי והחברה שבבעלותו, על כך שהאוצר ויועץ המס, יורם אזרד, השתמשו בחומרים מהאתר של החברה ללא רשות ופרסמו אותם באתר החשב הכללי

מאת אבירם זינו

בית משפט השלום בירושלים פסק, כי מצגות שפרסמו באתר אינטרנט ראויות להגנת זכויות יוצרים. השופט ארנון דראל פסק 80 אלף שקלים פיצוי לזכותו של אמיר גבאי וחברת "בי פור, יועצי פרישה" שבבעלותו, על כך שהאוצר ויועץ המס, יורם אזרד, השתמשו בחומרים מהאתר של החברה ללא רשות ופרסמו אותן באתר החשב הכללי. אזרד יישא בחלקו הארי של הפיצוי, בסך של 60 אלף שקלים.

גבאי, רואה חשבון, והחברה שבבעלותו, יזמו ופיתחו אתר עסקי דינמי, שבו מופיעים מאמרים, מצגות וטבלאות תוכן ומידע בתחום מיסוי ופרישה, כולם פרי יצירתם. בינואר 2009 גילה גבאי לתדהמתו, כי קטעים ממצגות שפרסם הועתקו והם מופיעים באתר האינטרנט של החשב הכללי של האוצר. מקורן של המצגות באתר, כך עלה מבדיקה שערך מול האוצר, היא ביורם אזרד, יועץ מס, שעסק במתן הרצאות, סדנאות וקורסים לגופים שונים ובין היתר לאוצר.

אזרד טען בבית המשפט, כי המצגות אינן אלא "ליקוט של סעיפי חקיקה שאינם ראויים להגנת זכויות יוצרים. הם הוצמדו למצגות POWER PIONT  ולא מתקיימת בהם דרישת המקוריות ואין די בהשקעה של מאמץ, זמן או כשרון כדי להצדיק הגנת זכויות יוצרים." במקביל, הגדיל ועשה והגיש תביעה נגדית על פגיעה בשמו הטוב. המדינה מצידה טענה לתום לב, וכי מרגע שידעה על ההפרה הסירה מהאתר שלה את המצגות.

השופט קבע לגבי המדינה כי, "אין להשוות את המדינה למפעיל אתר, שגולשים מטעינים לאתר שלו מצגת, בלי שיש לו יכולת לבדוק או לברר אם מדובר בהפרה של זכויות יוצרים. השופט פסק כי על המדינה לשלם 20 אלף שקלים ועל אזרד 60 אלף שקלים, בגין הפרת הזכויות של גבאי.

3 Comments

  1. אבירם זינו
    21 במרץ 2012 @ 19:35

    קראת את הכתבה, "אזרד יישא בחלקו הארי של הפיצוי, בסך של 60 אלף שקלים.", בכותרת המשנה ו, "השופט פסק כי על המדינה לשלם 20 אלף שקלים ועל אזרד 60 אלף שקלים, בגין הפרת הזכויות של גבאי.".

  2. קרא את פסק הדין
    21 במרץ 2012 @ 16:27

    הפיצוי הוא 60,000, לא 80. המדינה אחראית ל-20 מתוך ה-80, ויורם אזרד אחראי לשלם למדינה סכום זה.

    • אבירם זינו
      21 במרץ 2012 @ 19:36

      ראה תגובתי. קראתי את הפס"ד. כנראה שלא קראת את הכתבה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן