Skip to content

צרפת אבלה ומזדהה עם הקרבנות

צרפת כולה התאחדה אתמול עם הקהילה היהודית, והיום צפויים טקסי זיכרון ודקה דומיה בכל בתי הספר ברחבי המדינה. גם הקהילה המוסלמית, שאיבדה שלושה חיילים בשבוע שעבר, הצטרפה לגינויים ונציגיה הופיעו בטולוז
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

צרפת כולה התאחדה אתמול עם הקהילה היהודית, והיום צפויים טקסי זיכרון ודקה דומיה בכל בתי הספר ברחבי המדינה. גם הקהילה המוסלמית, שאיבדה שלושה חיילים בשבוע שעבר, הצטרפה לגינויים ונציגיה הופיעו בטולוז

מאת: עמית מנדלזון (צרפת)

צרפת מזדהה עם הקרבנות

הכעס, העלבון והרגש עשו את שלהם וצרפת כולה אכן זועמת. אתמול בלילה נערכו צעדות זיכרון המונית בפריז, אך בעיקר בטולוז, כשפוליטיקאים מכל רחבי המדינה והקשת הפוליטית זורמים אל העיר, מבקרים בבית הכנסת וצועדים עם תושבי העיר בשקט ברחובות טולוז, עיר שקטה בדרך כלל.

התמונות הללו פורסמו בעיתון "לה פיגרו" וכדאי להסתכל עליהן, כדי להבין כמה גדול הכאב והכעס בצרפת, תהיה היום דקת דומיה בכל בתי הספר בצרפת.

ממשלת צרפת הכריזה על כוננות חירום באזור ברמה הגבוהה ביותר, השמורה למקרי טרור, ומפעילה מתנדבים וכוחות משטרה כבדים בניסיון לאתר את הרוצח.

כל עשרת המתמודדים לנשיאות צרפת השעו את קמפיין הבחירות שלהם, אסיפות הבחירות ותכניות הטלויזיה לשבוע הקרוב, כדי להציג חזית אחידה של סולידריות בין מפלגתית נגד מה שכולם מגדירים "רצח ברברי"..

למרות ההזדהות עם הקהילה היהודית, הדת בצרפת היא משנית והכעס מופנה בעיקר כלפי רצח ילדים. גם הקהילה המוסלמית, שאיבדה שלושה חיילים בשבוע שעבר, הצטרפה לגינויים ונציגיה הופיעו בטולוז. אם הרוצח ניסה ליצור כאוס במערכת החברתית או הפוליטית בצרפת, אזי הוא השיג בדיוק את ההפך.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן