Skip to content

שדולה מימין ומשמאל תומכת בהקמת נמל תעופה בינלאומי אזרחי בנבטים

הוקמה שדולה להקמת נמל תעופה בינלאומי בנבטים. שתי החלופות להקמת נמל תעופה הן מגידו שבצפון ונבטים שבנגב . השדולה: "הקמת נמל תעופה במגידו תפגע באוכלוסייה ובאיכות הסביבה". משרד הביטחון מתנגד לנבטים משיקולים ביטחוניים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שתי החלופות להקמת נמל תעופה הן מגידו שבצפון ונבטים שבנגב * השדולה: "הקמת נמל תעופה במגידו תפגע באוכלוסייה ובאיכות הסביבה" * משרד הביטחון מתנגד לנבטים משיקולים ביטחוניים

מאת עמי אטינגר

ביום שני השבוע החלה לפעול שדולה בכנסת להקמת נמל תעופה אזרחי בנבטים. בכינוס הקמת השדולה קראו כל המשתתפים לראש הממשלה ולשרי הממשלה לפעול ולקדם בהקדם האפשרי החלטת ממשלה להקמת נמל תעופה בינלאומי נוסף בנבטים. בכנס השתתפו שר התחבורה, ישראל כ"ץ, ראשי השדולה, פרופ' אבישי ברוורמן ואורי אריאל, וחברי הכנסת מירי רגב, דב חנין, רוברט טיבייב וניצן הורוביץ וכן ארגונים סביבתיים וראשי רשויות מהדרום ומהצפון.
שתי החלופות המרכזיות להקמת נמל תעופה נוסף הן מגידו שבצפון ונבטים שבנגב. חלופת נבטים נתמכת על ידי קואליציה רחבה של גורמים, שהתנגדותם הרבה להקמת נמל תעופה במגידו נובעת בעיקר מהרצון להימנע בפגיעה באוכלוסייה ובאיכות הסביבה בצפון. מולם ניצב משרד הביטחון, אשר מתנגד לחלופת נבטים בשל שיקולים ביטחוניים.

נמצאים באיחור

שר התחבורה, ישראל כץ, שהשתתף בדיון אמר: "יש צורך דחוף להקים נמל תעופה משלים לנמל התעופה המרכזי. אנחנו נמצאים באיחור של מיצוי כושר הקיבולת של נתב"ג. הוועדה הבין משרדית שהקמתי המליצה על חלופת נבטים, למרות ההתנגדות של משרד הביטחון והגשתי את ההמלצה שלהם כהצעת מחליטים לממשלה".
לדברי ח"כ ברוורמן, יו"ר משותף של השדולה, הוועדה הבין משרדית שמינה שר התחבורה לפני שנה למדה את החומר, שמעה את כל השיקולים ונתנה המלצה ברורה: להקים את נמל התעופה החליפי בנבטים. "ההתנגדות של הצבא ומשרד הביטחון מובנת ואין ספק שהקמת השדה בנבטים יערים עליהם קשיים", אמר ברוורמן, "עם זאת, אין לי ספק, ותומכים בעמדה זו גם בכירים לשעבר בצבא ובחיל האוויר, כי משרד הביטחון יכול וצריך להיערך בהתאם".

לא רק שיקולים ביטחוניים

ברוורמן הדגיש כי  לא יתכן שהשיקולים היחידים שינחו את המדינה יהיו השיקולים הביטחוניים-צבאיים ושהשיקולים הנוגעים לביטחון הכלכלי-אזרחי ייזנחו. "רק לחץ ציבורי חזק יצליח לשכנע את שר הביטחון וראש הממשלה לקבל את ההחלטה הנכונה, להקים את הנמל בנבטים, ולהזניק את הכלכלה בנגב קדימה. נמל התעופה יהווה מנוע צמיחה לכל הדרום, יביא תשואה כלכלית אדירה ויהווה המשך לחזונו של בן גוריון להפרחת השממה בנגב", אמר ח"כ ברוורמן.

האוצר מוכן לתקצב את נבטים

ח״כ אורי אריאל, יו"ר משותף של השדולה, אמר כי יש להתחיל בינתיים בעבודות הכנה עד שתתקבל ההחלטה הסופית: "יש רוב מוחלט להקמת נמל התעופה בנבטים ויש צורך לממש את הרוב הזה לפעולה שתלחץ על ראש הממשלה לקבל את ההחלטה בהקדם. יש כאן הזדמנות מיוחדת, כאשר משרדי הממשלה בראשות האוצר והתחבורה מסכימים איתנו ואף מוכנים לתקצב אותו מיידית. צריך להתחיל לקדם תהליכים שממילא צריך לעשות, כגון תסקיר סביבה, קידום תחבורה, תמ"א 15. זה לחץ שיעזור לקבל הכרעה בקרוב".

אריאל ציין, כי מפקד חיל האוויר לשעבר, האלוף במיל' אליעזר שקדי, המשמש כיום מנכ"ל אל-אל, הביע תמיכה בנבטים שאמר כי ניתן למצוא פתרונות לכל הבעיות העומדות על הפרק מצד משרד הביטחון.

נופר אבני מהחברה להגנת הטבע טענה כי חלופת מגידו היא הרסנית לטבע ותפגע בערכי מורשת ותרבות.
לדברי דב חנין: "החלופה בצפון היא הזויה, והרעיון של הקמת  שדה תעופה בים מעניינת, אבל לא מעשית. אני מתרשם שהקשיים ניתנים לפתרון גם אם הוא כרוך בכסף, אבל כל פיתוח כרוך בכסף."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן