Skip to content

אשטון בתגובה על דבריה אתמול: "אין כל קשר בין המצב בעזה לרצח בטולוז"

אתמול אמרה שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, דברים שהעמידו על מישור אחד את רצח הילדים בצרפת ואת מעשי ישראל בעזה - כך לפחות היא הובנה על ידי שומעיה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אתמול אמרה שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, דברים שהעמידו על מישור אחד את רצח הילדים בצרפת ואת מעשי ישראל בעזה – כך לפחות היא הובנה על ידי שומעיה

מאת ניצן קידר

שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, פירסמה בצהריים הבהרה לדברים שאמרה אתמול בהקשר לפיגוע בטולוז. אתמול אמרה: "אנחנו חושבים על מה שקרה היום בטולוז, אנחנו זוכרים מה קרה

דברי הוצאו מהקשרם. אשטון (צילום: ויקימדיה)
דברי הוצאו מהקשרם. אשטון (צילום: ויקימדיה)

בנורבגיה בשנה שעברה, אנחנו יודעים מה קורה בסוריה, אנחנו רואים את זה קורה בעזה ובאזורים אחרים בעולם, צוטטה אשטון בכינוס אתמול.

היום היא העבירה תגובה דרך נציגות האיחוד האירופי בישראל ובה נכתב, כי "אין כל קשר בין המצב בעזה לרצח בטולוז – והדברים הוצאו מהקשרם. אנו רוצים להבהיר כי דבריה של אשטון באירוע של האונר"א אתמול עוותו בצורה מכוערת. בדבריה היא התייחסה לטרגדיות שלוקחות חיי ילדים בכל מקום בעולם והיא לא יצרה הקבלה בין הנסיבות של התקיפה בטולוז למצב בעזה", לשון תגובת הנציגות בישראל.

בצהריים גינו את הדברים שניים משרי הממשלה. המשנה לראש הממשלה, משה יעלון, אמר כי "דבריה של אשטון מקוממים ומצביעים על בורות, ואיני רוצה לחשוב על סיבות אחרות בגינן הם נאמרו".

"להשוות אותנו לרוצח בטולוז, לאסד הטובח באנשיו או לפעילות של ארגוני טרור נגד אזרחים – מצביע על ניתוק מהמציאות. אנחנו איננו פוגעים בכוונה תחילה בילדים, ואם זה קורה, זה מכיוון שאויבינו משתמשים בילדים כמגן אנושי על מנת לירות לעבר ילדים ישראלים", דברי יעלון.

שר הפנים אלי ישי טען, כי "אדם העושה השוואה בין חיסול טרוריסטים לרצח ילדים – טוב לו אם יידום ולא יוסיף חטא על פשע בתפיסתו החד-צדדית כלפי ישראל. "אמירותיה של אשטון פוגעות פגיעה נוספת ביכולתו של האיחוד האירופי להיות מתווך הוגן בינינו לבין הפלסטינים", אמר השר ישי.

1 Comment

  1. sofar
    20 במרץ 2012 @ 21:45

    האשה הנואלת הזו, הצהירה הצהרות יהירות ומקוממות, וברגע שהציבו לה ראי מול הפנים, היא נסוגה, והתכחשה לדברים שאמרה בעצמה, ללא לחץ או כפיה.
    דבריה משפיעים על האיחוד האירופאי ולדעתי אין היא יכולה להמשיך בתפקידה!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן