Skip to content

רעידת אדמה במכסיקו; הפעם, למרבה המזל, כמעט ללא נפגעים

למרות עוצמתו הגבוהה יחסית של הרעש, רק מעטים נפגעו ורוב הנזק נגרם לרכוש מאת אורי קציר רעידת אדמה חזקה בעוצמה 7.4, פקדה הערב אזור הסמוך לעיר הנופש אקפולקו, שעל חוף האוקיינוס השקט במקסיקו. על פי דיווחים, הרעש, שמקורו בעיר אואחאקה, לא גרם לנזק כבד. מעט לאחר מכן, דווח כי רעידה נוספת בעוצמה 5.1 הפגע בבירה מקסיקו סיטי, […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

למרות עוצמתו הגבוהה יחסית של הרעש, רק מעטים נפגעו ורוב הנזק נגרם לרכוש

מאת אורי קציר

רעידת אדמה חזקה בעוצמה 7.4, פקדה הערב אזור הסמוך לעיר הנופש אקפולקו, שעל חוף האוקיינוס השקט במקסיקו. על פי דיווחים, הרעש, שמקורו בעיר אואחאקה, לא גרם לנזק כבד. מעט לאחר מכן, דווח כי רעידה נוספת בעוצמה 5.1 הפגע בבירה מקסיקו סיטי, הנמצאת כ-300 קילומטרים צפונית לאקפולקו.

כ-500 בניינים נפגעו באזור אומטפק, וחלקם קרסו, אולם לא דווח על הרוגים. נשיא מקסיקו פליפה קלדרון כתב בחשבון הטוויטר שלו כי אין דיווחים על נזק משמעותי, ומהמכון להתרעה מפני צונאמי באוקיינוס השקט נמסר כי אין חשש לצונאמי נרחב. עוד הוסיף קלדרון, כי מערכת הבריאות של המדינה מוסיפה לתפקד היטב.

רעש האדמה הורגש במקסיקו סיטי. לפי עדי ראייה, בניינים רעדו בבירה, התושבים יצאו לרחובות, וקווי הטלפון הפסיקו לפעול. מסוקים חגו ברחבי האזורים שנפגעו, כשהם מנסים לאתר אנשים במצוקה. במקביל, הוכנו מקלטים לקליטת פליטים. ראש עיריית מכסיקו סיטי, מרסלו אברארד, דיווח כי אנשיו מסיירים בבנייני מגורים, בבתי ספר ובבתי חולים במטרה להעריך את היקפי הנזקים. לדבריו, הרעש גרם לקריסתו של גשר, שבגללה נפגע מיניבוס שעבר תחתיו, אך ללא נפגעים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן