Skip to content

שודדי הים הסומליים שחררו את האזרחית הבריטית תמורת מיליון דולר

אחרי כמעט שבעה חודשי שבי, שחררו שודדי ים סומאליים בת ערובה בריטית שחטפן בפשיטה על אתר נופש בקניה. בעלה נהרג בפשיטה מאת גרשון גירון ג'ודית טיבאט, בת 57, לא ראתה את בני משפחתה כבר שבעה חודשים. היא אפילו לא ידעה שזמן קצר לאחר שנחטפה על ידי שודדי ים סומליים מאתר בו נפשה בקניה, מת בעלה מפצעים אנושים […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אחרי כמעט שבעה חודשי שבי, שחררו שודדי ים סומאליים בת ערובה בריטית שחטפן בפשיטה על אתר נופש בקניה. בעלה נהרג בפשיטה

מאת גרשון גירון

שוחררה תמורת מיליון דולר
שוחררה תמורת מיליון דולר

ג'ודית טיבאט, בת 57, לא ראתה את בני משפחתה כבר שבעה חודשים. היא אפילו לא ידעה שזמן קצר לאחר שנחטפה על ידי שודדי ים סומליים מאתר בו נפשה בקניה, מת בעלה מפצעים אנושים שנגרמו לו על ידי יריות החוטפים. אבל אתמול בא הסוף לסיפור הארוך הזה והיא שוחררה על ידי חוטפיה – תמורת כופר נפש, כמובן.

טיבאט נחטפה בספטמבר מבקתת ספארי בעיר התיירות הפופולארית לאמו שבקניה. החוטפים ירו למוות בבעלה דיוויד שהתנגד לחטיפה, והבריחו אותה בסירת מרוץ אל מחוץ לגבולות קניה. היא הוחזקה בשבי כשבעה חודשים ושוחררה לאחר שבני משפחתה גייסו מיליון דולר שהוצנחו ממטוס לידי חוטפיה באזור אבאדו שבמרכז סומליה.

טיבאט, שהוטסה משם ישירות לניירובי שבקניה, מסרה שהיא חשה הקלה עצומה בעקבות שחרורה ומאושרת להתאחד עם בנה אוליבר, אשר לדבריה נטל חלק מרכזי בהבטחת שחרורה.  יחד עם זאת, אמרה כי אושרה נפגם בשל מות בעלה בספטמבר אשתקד. "משפחתי ואני צריכים להתאבל עכשיו כראוי", אמרה. "אני מקווה שבעודי מתרגלת לחירותי ולאובדן הנורא של בעלי, יתאפשר לי ולמשפחתי מרווח של זמן ובעיקר של פרטיות, כדי להתמודד עם אירועי ששת החודשים האחרונים".

שחרורה של טיבאט הושג בעקבות משא ומתן ארוך בין זקני אבאדו לשלטונות המקומיים, כך סיפר עומר מוחמד דירי, פקיד ממשל מקומי במרכז סומליה. הוא דיווח כי "טיבאט עייפה מאוד וחיוורת, אך מלבד זאת מצבה טוב". שר ההסברה הסומלי, עבדולקדיר חוסיין, הביע הקלה בעקבות שחרור החטופה. "ממשלת סומליה תסייע ככל יכולתה בלכידת ומאסר החוטפים שרצחו את בעלה והחזיקו אותה כבת ערובה מאז ספטמבר 2011", הבטיח. הוא ביקש את עזרת הקהילייה הבינלאומית במניעת השוד הימי ההולך ומתגבר באזור קרן אפריקה, והמאיים על העמים השוכנים באזור.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן