Skip to content

לצאת מהקופסה / הקונטיינר

בין סירות הדייגים המחלידות והמיושנות אל מול הנמל היפואי המתחדש, מצאה מירה-בל גזית פינה של שקט לארוחת בוצהריים עצלתית. ביקורת מסעדה: הקונטיינר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יום שטוף שמש בדרום נמל יפו מול מעגנת הנמל. הקפתי את האנגר 2, מתחם תעשייתי שמכיל גלריות אמנות ומסעדות, והתיישבתי לצד אחד השולחנות החיצוניים של הקונטיינר. התחרדנתי קלות וצפיתי ללא הפרעה בסירות הדייגים וביאכטות שעגנו ממש מולי.

מול מתחם האנגר 2 שבנמל יפו. הקונטיינר נמצאת בצד ימין
מול מתחם האנגר 2 שבנמל יפו. הקונטיינר נמצאת בצד ימין

התכנון המקורי היה לאכול שם ארוחת בוקר, אולם כשהתברר שארוחות בוקר מוגשות רק בסוף השבוע, זרמתי. בלי להתבלבל הזמנתי אספרסו ארוך לסיפתח של הבוקר, שהתקרב בעצלתיים לצהריים. שתיתי את הקפה, נשמתי אוויר ספוג מליחות והרגשתי בחופשה בחו"ל.

חזרתי למציאות, כלומר לישראל, כשמלצרית חביבה הגיעה לשולחני על מנת לקחת הזמנה ופנתה אליי בעברית מצויה. ידעתי מה אני רוצה. סלט ארטישוקים: ארטישוק איטלקי וארטישוק ירושלמי – עם לימון ושמן כמהין. אחת מהמנות הראשונות שקרצו לי מעיון ראשון בתפריט.

ארטישוק ירושלמי ואני, זה סיפור אהבה של שנים. כיוון שזו העונה של הפקעת הטעימה הזו, ממש היה כתוב לי על המצח שזו המנה הראשונה המנצחת עבורי. למעשה, ארטישוק ירושלמי הוא לא ארטישוק וגם אין לו שום קשר לעיר ירושלים. הדמיון לטעם הארטישוק בשילוב עם שיבוש שמו המקורי של הירק באיטלקית (ג'ירסול הוא שורש החמנייה), הובילו לכינוי חדש לירק הוותיק שידוע גם בשם בטטה קאסבייה או חמנית הפקעות.

לחם טרי שנאפה במקום
לחם טרי שנאפה במקום

מייד לאחר ההזמנה הגיע לשולחני מגש ועליו לחם הבית שנאפה במקום, בליווי צלוחית שמן זית ובלסמי, חמאה וזיתים. הלחם היה טרי ובעל קרום קשה ומתפצח בפה. התחלה טובה לארוחה הקלה שתכננתי.

סלט ארטישוקים, עגבניות מיובשות ומעושנות בלימון ושמן כמהין
סלט ארטישוקים, עגבניות מיובשות ומעושנות בלימון ושמן כמהין

ואז הגיע הכוכב בצלחת לבנה. כבר ממבט ראשון היה לי ברור שוינס מוסטר, המוח מאחורי הסלט, אוהב אוכל ואוהב להאכיל אחרים. כמו ילדה קטנה צהלתי בתוכי בכל פעם שנתקלתי במרכיב ממרכיבי הסלט: אֶה – חתיכת ארטישוק ירושלמי ע-נ-ק-י-ת, אֶה – ארטישוק איטלקי, אֶה – הנה עגבניה מיובשת ומעושנת, חתיכות סלרי, פטרוזיליה טרייה קצוצה ועלה טימין שמציץ מתחת לירקות האחרים. שמן הכמהין, מתפקד על תקן של משכין שלום ומאחד את כל הטעמים. חמצמצות של הארטישוק האיטלקי והלימון, מתקתקות של הארטישוק הירושלמי, הטעם המעושן של העגבניות, הטעם הברור של הסלרי – כולם התחברו למנה נהדרת ועשירה.

לפעמים החגיגה נגמרת, והתארגנתי לקראת המשך הטיול בנמל יפו. אין ספק שאני עוד אשוב למקום והפעם לארוחה מלאה.

אז מה היה לנו – החשבון:

אספרסו ארוך     9   שקל
מים מינרלים      12 שקל
סלט ארטישוק    48 שקל
סך הכל:            69 שקל + טיפ נדיב על שירות מסביר פנים, קשוב ומהיר.

מתחם הקונטיינר משלב אוכל, אלכוהול, מוזיקה ואמנות. על המטבח מופקד השף וינס מוסטר, יליד שוויץ, שעלה לישראל לפני כמעט עשרים שנה וחתום על כמה הצלחות קולינריות תל אביביות, כמו וינס ותמר (היום קוצ'ינה תמר), השרקוטרי והשרקוטרי בר.

במקום מתקיימות הופעות חיות, ערבי די-ג'יי ותערוכות אמנות.

חלל הקונטיינר. הבר, השולחנות והתערוכה על הקירות
חלל הקונטיינר. הבר, השולחנות והתערוכה על הקירות

עד ה-8.4.2012 מארחים בקונטיינר תערוכת יחיד מציוריה של אניטה ארבע, ציירת ישראלית ממוצא תוניסאי, שהתפרסמה כאמנית הישראלית הראשונה שהוזמנה להציג את עבודותיה בתערוכה שנערכה לכבוד נשיא תוניס בן עלי בשנת 1995. התערוכה כוללת עבודות ובהן דימויים מקומיים מראשית ההתיישבות, דרך המעברות עד לשדרות ולחוף הים.

עגלות הסופרמרקט הם בילד-אין. העבודות הן חלק מתערוכת יחיד של אניטה ארבע
עגלות הסופרמרקט הם בילד-אין. העבודות הן חלק מתערוכת יחיד של אניטה ארבע
עבודות של אניטה ארבע שמוצגות בחלל הקונטיינר
עבודות של אניטה ארבע שמוצגות בחלל הקונטיינר
עבודות של אניטה ארבע שמוצגות בחלל המסעדה
עבודות של אניטה ארבע שמוצגות בחלל המסעדה

בימים אלה נשלמות ההכנות להקמתו של בר כוהלי פתוח, אל מול מעגן ספינות הדייגים והיאכטות.

אוטוטו יהיה פה בר
אוטוטו יהיה פה בר

הקונטיינר, האנגר 2, נמל יפו על המים. ראשון עד חמישי: 12:00 בצהרים ועד הלקוח האחרון; שישי ושבת: 10:00 בבוקר בראנצ'ים. טלפון: 03-6836321

* * *

צילומים: מירה-בל גזית

1 Comment

  1. סהר
    16 במרץ 2013 @ 8:45

    ביקורת מסעדה גרועה במיוחד !!! : אתמול בערב יצאנו 3 אנשים, לאכול במסעדת ה Container בנמל יפו. הגענו באזור 20:20 וישבנו בבר בחוץ כיוון שלא היו שולחנות פנויים בחוץ ובפנים היה ריק לגמרי.
    לאחר כ-20 דקות הברמן הואיל להסתובב אלינו ולקחת הזמנה. הזמנו מנות ראשונות ועיקרית אחת. לאחר כ-20 דקות נוספות (אחרי שהצלחנו לעורר את תשומת ליבו של הברמן בנפנופי ידיים וצעקות) הזמנו עוד עיקרית, וכשהגיעו המנות הראשונות וראינו שגודלן לא משהו, הזמנו עיקרית שלישית. כעבור עוד כחצי שעה הגיעה העיקרית הראשונה שהוזמנה.
    בינתיים התפנה שולחן בחוץ, אז עקב השירות המזעזע ביקשנו לעבור. וידאנו גם עם הברמן וגם עם המארחת ועוד מישהו שמעבירים לנו את 2 המנות שנותרו לשולחן. באזור 22:00 פניתי למלצרית בשולחן ושאלתי אותה האם יכול להיות שהברמן בכלל לא הזמין לנו את ההזמנות ? היא הגיבה בפרצוף של "סביר להניח" ואכן בדקה ואמרה שלא מחכים לנו עוד הזמנות.
    כמובן שביקשנו חשבון (שהגיע דיי מהר בצורה מאוד מפתיעה) והלכנו. כל המקרה לא זכה לשום התייחסות מהצוות מה שגם שלפני זה, כשניסיתי לדבר עם האחראי משמרת, אף אחד לא הסכים להפנות אותי אליו – והתגובה שקיבלתי על המקרה ממי ששאלתי הייתה " למה לא ביררתם מה קורה אחרי רבע שעה ?"…
    כמובן שלאחר שכתבנו להם בעמוד הפייסבוק תגובתנו הורדה ואנחנו נחסמנו מהעמוד שלהם!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן