Skip to content

קרב משפטי בקדימה. מטה לבני: איחוד המטות של מופז ודיכטר מנוגד לחוק

פרקליטיה של לבני נתלים במשפט של דיכטר: "החלטתי לאחד את המטות של מופז ושלי לכוח אחד". לטענתם, "הדבר עלול לספק למופז יתרון כלכלי אדיר". על פי הערכות, ככל שאחוז ההצבעה יגדל, ללבני יש סיכוי גבוה יותר לנצח. קרב צמוד מתנהל עתה על הקולות במגזר הערבי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פרקליטיה של לבני נתלים במשפט של דיכטר: "החלטתי לאחד את המטות של מופז ושלי לכוח אחד". לטענתם, "הדבר עלול לספק למופז יתרון כלכלי אדיר". על פי הערכות, ככל שאחוז ההצבעה יגדל, ללבני יש סיכוי גבוה יותר לנצח. קרב צמוד מתנהל עתה על הקולות במגזר הערבי

מאת ניצן קידר

על סיפו של הפוטו-פיניש בבחירות הפנימיות בקדימה, יומיים לפני הפריימריז, מנסה יושבת ראש המפלגה ציפי לבני להיאחז בטיעונים משפטיים ולבטל את איחוד המטות של שאול מופז ואבי דיכטר.

לבני (צילום: ציפי מנשה)
"אני מבינה למה הם ביחד". לבני (צילום: ציפי מנשה)

אנשי המטה של לבני שלחו תלונה ליושבת ראש ועדת הבחירות, השופטת בדימוס עדנה בקנשטיין, ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, ולמבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, ובה הם קובלים כי איחוד המטות מנוגד לחוק.

פרקליטיה של לבני נתלים במשפט מתוך מסיבת העיתונאים של דיכטר ביום חמישי, אז הודיע על חבירה למופז, שאמר: "החלטתי לאחד את המטות של מופז ושלי לכוח אחד". הם טוענים, כי "הדבר עלול לספק למופז יתרון כלכלי אדיר על-פני לבני, המנוגד לנהלים".

במקביל מטפלת בקנשטיין בתלונה אחרת של מטה מופז, לגבי החברה המאיישת את הקלפיות מטעם מטה לבני. במטה מופז ביקשו לבדוק שאכן החברה מציבה בקלפיות עורכי דין מפקחים שהוסמכו לכך, ובקנשטיין עתידה להיעתר לדרישה זו.

בינתיים, בסוף השבוע, המשיכה לבני לתקוף את מופז ודיכטר. "הפאניקה של הרגע האחרון לא הפתיעה אף אחד מאיתנו. זה שאמר שלא עוזבים בית, חבר למי שאמר שלא יעזוב את ההתמודדות – וגם הם יודעים שננצח… לשים פתק בקלפי 'מופז' זה לשים פתק לביבי לעוד ארבע שנים. אין מה להסתיר את זה. החבירה של היום רק מחדדת את ההבדל בין מי שרוצה להיות שר, בלי שאכפת לו מי ראש הממשלה ומה המדיניות, לבין מי שנלחם על העקרונות וההבטחות שהציבור מצפה מאיתנו לשמור עליהם.

לא להיכנס לשאננות. מופז (צילום: ציפי מנשה)
לא להיכנס לשאננות. מופז (צילום: ציפי מנשה)

"אנחנו לא רוצים להיות סרח עודף בממשלת נתניהו. אני מבינה למה הם ביחד. הם שניהם מחפשים את זה. הם הרי חתמו על הצעות החוק שהביכו את קדימה, הם עבדו נגדנו עד היום ומנסים ביחד למנוע את הבחירה שלנו. אם קדימה תבחר נכון, היא תחליף את הממשלה הזו ולא רק תחזק אותה", טענה לבני.

גם לבני וגם שאול מופז ניצלו את סוף השבוע לפגישות עם תומכים אפשריים, בעיקר במגזר הערבי, עליו נאבקים שניהם באופן צמוד. מופז ביקר אתמול בבית ג'אן ואמר, כי "ציפי לבני היא לא אלטרנטיבה לנתניהו. עם מספר המנדטים שאנחנו מקבלים אי אפשר להקים ממשלה".

לבני עצמה לא יצאה אל השטח, אבל שלחה חברי כנסת מהמטה שלה, שניסו להראות עד כמה מופז וחבריו לא פעלו על פי האג'נדה של קדימה.

יומיים לפני ההכרעה במפלגה, ממשיכים הבוקר שני המתמודדים בפניות למתפקדים, בין אם בצורה טלפונית ובין בצורה ישירה. הצוות של מופז ישב אל תוך הלילה לישיבת היערכות. מופז אמר בה כמה פעמים, כי יש להימנע משאננות, משום שהמירוץ לראשות המפלגה צמוד ביותר.

הבעיה המרכזית של שני המועמדים היא חוסר היכולת של הסקרים לנסות ולנבא מה עתיד להתרחש בפריימריז. בעקבות כישלון העבר, סוקרים בכירים נמנעים מלסקור בחירות פנימיות, ועל כן כל מטה מחזיק בנתונים המתאימים למועמד שלו.

על פי הערכות, ככל שאחוז ההצבעה יגדל, ללבני יש סיכוי גבוה יותר לנצח, ובשל כך פועלים אנשיה במרץ להביא כמה שיותר אנשים אל הקלפי – כולל הכנת מערך הסעות בסדר גדול עצום, כדי לשנע את המצביעים אל מקום ההצבעה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן