Skip to content

ישראל לא מתכוונת לשתף פעולה עם ועדת האו"ם לזכויות האדם

בישראל בוחנים אפשרויות תגובה כלפי הרשות הפלסטינית, שהובילה להחלטה להקים ועדת חקירה שתבדוק את השפעת הבנייה הישראלית ביו"ש על האוכלוסייה הפלסטינית. פורום השמינייה ידון היום בהצעתם של כמה משרי הממשלה להקפיא העברת כספי מסים לרשות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בישראל בוחנים אפשרויות תגובה כלפי הרשות הפלסטינית, שהובילה להחלטה להקים ועדת חקירה שתבדוק את השפעת הבנייה הישראלית ביו"ש על האוכלוסייה הפלסטינית. פורום השמינייה ידון היום בהצעתם של כמה משרי הממשלה להקפיא העברת כספי מסים לרשות 

מאת ניצן קידר

בישראל ממשיכים הבוקר לבדוק את אפשרויות התגובה להחלטה של ועדת האו"ם לזכויות האדם, להקים ועדת חקירה להשפעת הבנייה הישראלית ביהודה ושומרון על האוכלוסייה הפלסטינית.

גורמים מדיניים אומרים, כי ישראל לא מתכוונת לשתף פעולה עם הוועדה, ועל פי ההערכות, לא יורשו אנשיה להיכנס לישראל.

במקביל בוחנים בישראל אפשרויות תגובה כלפי הרשות הפלסטינית, שהובילה להחלטה על הקמת הוועדה. כמה משרי הממשלה העלו את ההצעה להקפיא את העברת כספי המסים לרשות הפלסטינית, ונראה כי זו תהיה האפשרות המרכזית שתעמוד היום בפני פורום השמינייה בכינוסו. השרים גם ידונו בהפסקת שיתופי פעולה עם הרשות, כצעד ענישה על התנהלותה באחרונה.

צעד נוסף שנשקל בישראל באופן רציני הוא לפנות למדינות באירופה ולארצות הברית ולבקש מהן לפרוש מהוועדה לזכויות האדם בצעד הפגנתי, בשל החד הצדדיות שהיא מפגינה כלפי ישראל. אלא שהאמריקנים, לפחות כל עוד הנשיא אובאמה בשלטון, אינם מעוניינים לפרוש מהוועדה, וכך גם מדינות אירופה הבולטות. ישראל עצמה, עשויה, בצעד הפגנתי, להודיע על עזיבתה את הגוף, שבשנים האחרונות החליט לא מעט החלטות שפגעו בה בזירה הבינלאומית.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן