Skip to content

הקונצונים קיבלו סיור מודרך מיו"ר הכנסת והפכו למסבירים לאומיים

שמח היה היום במשכן הכנסת. במובן החיובי, לא זה שהורגלנו אליו. משפחת קונץ הטלוויזיונית - הקונצונים - אהובי הילדים, סיירה בכנסת ישראל, הצטלמה לסרטוני הסברה חינוכיים לגיל הרך, והשתובבו עם הבוס הגדול - יושב ראש הכנסת, שנראה נהנה מכל רגע
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שמח היה היום במשכן הכנסת. במובן החיובי, לא זה שהורגלנו אליו. משפחת קונץ הטלוויזיונית – הקונצונים – אהובי הילדים, סיירה בכנסת ישראל, הצטלמה לסרטוני הסברה חינוכיים לגיל הרך, והשתובבו עם הבוס הגדול – יושב ראש הכנסת, שנראה נהנה מכל רגע

מאת ניצן קידר

יו"ר הכנסת עם חברים חדשים (צילומים: דוברות הכנסת)
יו"ר הכנסת עם חברים חדשים (צילומים: דוברות הכנסת)

בכנסת כבר מתכוננים ליום העצמאות, וזה הזמן של היושב ראש, ראובן ריבלין, להתיר מעט את העניבה, במטרה להגביר את מודעות הדור הצעיר לבית המחוקקים.

במסגרת זו התרחש יום צילומים יוצא דופן בכנסת – לא אל מול מצלמות ערוצי החדשות, הפרשנים והכתבים הפרלמנטריים – אלא יום צילומים עם דמויות 'הקונצונים', מערוץ 'הופ!', שהגיעו לכנסת כחלק מפיתוחו של מרכז המבקרים של הכנסת במטרה לצלם סדרת סרטונים לקראת יום העצמאות.

פיתוח מרכז המבקרים של הכנסת יצר בשנה האחרונה מגוון רחב של תוכניות חינוכיות וסיורים בכנסת, לכל הגילאים, בקשת רחבה של נושאים ושפות. תחת הסיסמא "חווית דמוקרטיה" – מוצעים סיורים ותכניות מגילאי גן חובה, דרך כיתות היסודי, חטיבות הביניים, תיכון, חיילים סטודנטים וכלל הציבור.

הקניית משגי יסוד כמו סמלי המדינה, חוקים, ההמנון הלאומי
הקניית משגי יסוד כמו סמלי המדינה, חוקים, ההמנון הלאומי

כעת מבקשים בכנסת להתחיל את החינוך לדמוקרטיה אפילו לגילאים הצעירים יותר. וכך נולד שיתוף הפעולה עם ערוץ 'הופ!', שמטרתו ליצור סדרת סרטונים וכתבות שיחשפו את הילדים למשגי יסוד כמו סמלי המדינה, חוקים, ההמנון הלאומי ועוד. לטובת הפרויקט גויסה משפחת הקונצונים: אבא קונץ, האמא צילה, והילדים ציקי וצפי,  לביקור בכנסת ושם חוו את הסיור במשכן.

הסרטונים ההומוריסטיים ישודרו בערוץ 'הופ!' החל מיום העצמאות הקרוב, ויוקרנו בכנסת, במסגרת הסיורים לילדים במשכן.

חינוך לגיל הרך. ריבלין וקונצון
חינוך לגיל הרך. ריבלין וקונצון

ביום הצילומים ביקרו הקונצונים במליאה, ברחבת הכנסת, סיירו במשכן ואף התקבלו בלשכת יו"ר הכנסת ראובן ריבלין.  היו"ר אמר כי "הכנסת היא 'בית העם' וכדי שהציבור, בכל גיל, ירגיש מחובר לכנסת – אני מייחס חשיבות עצומה להמשך פיתוחו של מרכז המבקרים שלנו. כבר בשנה הראשונה להקמתו של מרכז המבקרים זינק מספר המבקרים בכנסת מכ- 50 אלף בשנה לכ- 150 אלף בשנה. אני מברך בחום על שיתופי פעולה יצירתיים מסוג זה, שיקרבו לכנסת קהלים נוספים, הפעם מדובר בגיל הרך. היה לי עונג עצום וכייף לארח בלשכתי ילדי גן יחד עם הדמויות מהטלוויזיה, ואני מקווה שגם הם נהנו כמוני", דברי ריבלין.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן